obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe Modem
Misterbont
Hallo,

Ik zit met een vraag (misschien wel te ingewikkeld uitgelegd)
Sinds een aantal jaar hebben wij Ziggo Alles in 1 Extra, nu hebben we dit 2 maanden geleden afgezegd voor Alles in 1 Basis.
Echter waren we niet helemaal tevreden dus besloten we toch maar weer terug te gaan naar Alles in 1 Extra!

Nu heb ik een heel installatie pakket erbij gekregen met een grotere versie modem?
De oude modem die beneden (PC,PS4 etc staan boven) staat is destijds aangesloten door een monteur en geinstalleerd etcetera.

Er werd mij telefonisch uitgelegd dat deze sterker was voor de snelheid die geleverd wordt (150mb).
Nu is het Wifi dus die snelheid haal ik bij lange na niet (60mb) maar kom ik hier met de andere modem boven als ik deze aansluit?
of is dat helemaal geen verschil?

Nog een vraag kan ik de nieuwe modem ook boven aansluiten en eventueel verlengen via de oude modem, zodat ik dan wel de gewenste snelheid eruit kan halen?
Sorry als het niet helemaal duidelijk is maar ben zelf ook geen expert!

Met vriendelijke groet,

Misterbont
 
MisterSenseo
Als het goed is is je oude modem rap zat, dus gewoon die oude gebruiken als je die nog hebt.
Nieuwe in de doos laten en wegzetten en je oude op de oude manier gebruiken, zoals je gewend was......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Misterbont
Oke, hoe zit 't als ik een kabel doortrek vanaf de modem/router naar mijn PC/PS4 boven krijg ik dan 100% snelheid inplaats van 30%?
 
MisterSenseo
Zou moeten lukken ja.
Alleen blijf ik met het euvel zitten dat je tevreden was over de oude situatie.
Ik zou zeggen, terugzetten en genieten......Pfft
Zo heb ik al meer dan 2 jaar hier een WiFi modem/router liggen waarmee ik alleen af en toe speel, als ik me verveel en om bij te blijven, maar het modem waar ik tevreden over ben en dus niet verander is de EVM3200, de oude niet-draadloze met losse routers........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Misterbont
Ik heb nog niets veranderd, vroeg me alleen af waarom ik deze modem erbij geleverd kreeg.

Volgens mij zitten hier 4 poorten op, en op de andere 2 ofzo.
Mocht ik deze nieuwe modem aansluiten, blijven dan al mijn settings hetzelfde?
 
mesa57
Het nieuwe modem bevat een router en je oude modem waarschijnlijk niet. De vraag is of je achter het oude modem een router had aangesloten. Die kan er dan in principe achter uit.
MAAR : het wifi gedeelte van de nieuwe router is nogal belabberd, vandaar dat veel mensen :
1. Toch een router achter die router hangen. Hiervoor zijn weer 2 methodes : als router achter router of als access point achter de router

OF

2. Het router gedeelte en de wifi van de nieuwe router uit laten schakelen door de helpdesk en er dan een eigen router aanhangen (zoals je nu waarschijnlijk al hebt). Gevolg is wel dat wifispots gebruik dan uitgeschakeld wordt.

Zoals je leest is het allemaal niet zo simpel.
 
Misterbont
Ja dat klopt, er hangt een router achter.

Ik wil alleen een kabel naar boven trekken en die in m'n pc doen in plaats van dat USB dingetje.

zodat ik er een hogere snelheid uithaal (nu is dat ongeveer 40% 60mb/150mb)

Als ik een kabel doortrek moet ik deze dan via de router naar boven doen of via de modem zelf?

Als je merkt heb ik zelf geen idee!
 
mesa57
Je hoeft achter het nieuwe modem geen router te hangen. Alleen heb je dan belabberde wifi.
Maar voor een kabelverbinding is het prima.
 
MisterSenseo
Als je een kabel naar boven trekt in de huidige situatie heb je 150 Mbit op je pc.
Dat was je vraag.
Nieuwe modem in de doos laten en lekker genieten van de huidige situatie, je was er tevreden over............"never change a winning team"....... Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
mesa57
Of het oude modem snel genoeg is hangt van het type af. En dat is niet genoemd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Advertentie