obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
cisco router
MisterSenseo
Het is niet het verkorten maar juist het verlengen van de leasetijd wat problemen oplost en voorkomt......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Aha... wegvallen van de verbinding tijdens vernieuwen van de lease. Daar zit wat in.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Jammer dat de topic starter geer router merk noemt. Dat wordt dan gokken welke hardware gebruikt wordt. Ook die oplossing van de leasetijd verlengen zou een onzin advies moeten zijn. Werkt het wel, dan zit er een bug in de router. En dan gok ik dat het de Cisco router is, want die kan ook geen statische leases onthouden.

Normaal moet een cliënt apparaat reeds op de helft van de leasetijd een signaal naar de router sturen dat hij zijn lease wil verlengen. De lease wordt dan weer tot zijn volle tijd verlengt.

Ik snap niet hoe zoiets kan samenhangen met wegvallende verbindingen, want als de lease afloopt en hij is niet verlengd, kan de cliënt een nieuwe lease aanvragen en dan, eventueel met een nieuw IP, verder internetten.

Als het echt helpt, geef dan ook de router op waarbij dit nodig is, want dat moet dan een bug zijn van een specifieke router.
 
Black Tiger
Tja ik heb me al lang afgeleerd om theoretisch te blijven denken.
Het zou inderdaad een onzin advies moeten zijn en het zou niet zo horen. Feit blijkt echter dat het wel vaker helpt en schijnbaar niet slechts bij 1 merk router heb ik begrepen.

Da's net zoiets als laatst met dat subnetmasker. Het zou niet mogen uitmaken of je 255.255.255.0 of 255.0.0.0 gebruikt op een 10 range netwerk, maar zoals uit die thread bleek was het wijzigen van het subnetmasker wel de oplossing.

Hetzelfde bij andere dingen zoals netwerkkaarten of software zoals windows. Zo nu en dan werken oplossingen die feitelijk helemaal niet als oplossing zouden mogen werken.

Het zal best dat het in dit geval misschien een foutje of bugje in 1 of meerdere modems en/of routers is, maar het zijn wel dingen om rekening mee te houden.
Het is dan lastig om allemaal merken te gaan opschrijven en onthouden met hun specifieke kwaaltjes. Gemakkelijker is om bepaalde zaken gewoon te laten uitproberen als oplossing.
Greetings, Black Tiger
 
sasger
Leg het eens uit geavanceerde instellingen en dan? ik zie alleen sec staan 3600sec?
 
briolet

Quote

ik zie alleen sec staan


Moet er uitgelegd worden hoe je dagen, uren of minuten naar seconden omrekent?
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:Feit blijkt echter dat het wel vaker helpt en schijnbaar niet slechts bij 1 merk router heb ik begrepen.


De bug kan ook in de cliënt zitten. Hij moet nml. wel een verlenging van de lease aanvragen in de 2e helft van de lease periode. Als de smartphone dat niet doet, is het logisch dat de verbinding bij afloop v.d. lease vervalt. Dan zou de bug router onafhankelijk zijn en zouden er alleen bepaalde cliënt apparaten er last an hebben.
 
sasger
heel goed uitgelegd Saskia bedankt we zullen nu gaan kijken wat het resultaat zal worden .
En bedankt dat je zo aardig bleef
 
sassie1971
Ik zeg niet dat dit geen oplossing kan zijn ik heb er zelf een omdat ik geen
Bereik in mijn slaapkamer heb deze staat tussen mijn router en de slaapkamer
Werkt prima
Maar als je verbinding weg valt terwijl je 1 meter bij je router vandaan zit
Lijkt mij dit niet de oplossing te zijn
En de lease tijd heb ik verlengd niet verkort deze stond standaard op 50 minuten
En staat nu op 24 uur en al een week geen weg vallende wifi meer
Het ging denk ik dus fout bij het verlengen van de lease tijd wat idd internet deed het
Max ong. Klein uurtje en was dan weer even weg 1 tot 5 minuten
Maar ben benieuwd of dit bij meer mensen gaat werken
Zoals Saskia die de vraag stelde
Is idd een ciso router maar dat heb ik wel aangegeven in mij. Inlog gegevens
En zie het hier boven aan dit ber al terug
Verder zit ik nooit op forums
We hebben 5 mobile apparaten en alle apparaten hebben er last van
Ook Apple apparaten
Ik heb een Cisco epc 3928 router wat de startersaftrek dit topic heeft weet ik niet
Saskia ik heb trouwens een flinke vergoeding gehad van ziggo voor al het ongemak wel 60 of 70,00
Wel de moeite waard misschien
Ben echt benieuwd of je probleem hier mee op is gelost of althans voor n groot gedeelte


Edit mod: Probeer aub zoveel mogelijk in één bericht te plaatsen, dat houdt het overzichtelijk.......Wink
Gewijzigd door MisterSenseo op 16-04-2014 12:58
 
sassie1971
Sorrie ja maar nu weer een berichtjeShock
Ik heb even gekeken maar mijn router geeft de minuten aan
Dus weet niet of jij dezelfde als ik heb Saskia
Wij hebben van ziggo sinds kort een andere router vanwege de problemen
Van ziggo gekregen waar het probleem dus niet mee was opgelost
Ik weet niet welke router die andere Saskia heeft
Maar eerst hadden we een vergoeding voor de repeter gehad
En voor bel kosten naar dat dure nummer en toen dat niet hielp hebben we de Cisco router gehad wat ook geen verbetering gaf maar nu in combinatie met de lease tijd verlengen en de nieuwe router gaat het al een week goed
Ziggo zei dat deze router beter en minder storings gevoelig was en aan nieuwe klanten en aan klanten met problemen werd gegeven
Dus als je de nieuwe router nog niet hebt kan je hem wel vragen
Als je zegt dat je weg gaat bij ze als het niet wordt opgelost kan heel veel hoor
Een monteur kost dan niets en je kan rekenen op een vergoeding maar je moet er dan wel om vragenSmile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'cisco router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie