obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
VOIP toestel op Cisco EPC3928 via router
jhwkeulen
Hallo,

Ik wil een Mitel 5312 IP-phone (SIP-protocol, met instelbaar vast IP-adres) aansluiten op een Netgear GS108PE switch die weer gekoppeld is aan een Cisco EPC3928 van Ziggo. Ik kan de 2e analoge telefoonuitgang op de Cisco niet gebruiken i.v.m. beperkte bekabeling (uitsluitend Cat5) naar kantoor.
Graag advies hoe dit te realiseren.
 
Black Tiger
De tweede analoge telefoon uitgang van de Cisco is alleen te gebruiken als je ook een tweede nummer van Ziggo hebt. Het is me niet helemaal duidelijk of dat het geval is.

Heb je die nodig dan zul je een RJ11 kabel moeten trekken naar kantoor.
Als je Cat5 hebt liggen en die wordt niet gebruikt, kun je deze ook splitsen en daar beide telefoonlijnen over laten lopen, dan moet je dus wel RJ11 pluggen op 2 draadjes van de Cat5 zetten.
En aan de andere kant dezelfde kleur op dezelfde plek. Wel de juiste plek. Volgens mij zijn dat bij een RJ11 in NL de twee binnenste pennen.
Greetings, Black Tiger
 
jhwkeulen
Dank voor je reactie. Helaas is dit geen oplossing aangezien ik geen mogelijkheid heb om extra (RJ11) bekabeling aan te leggen, de oplossing zal over de bestaande Cat5 bekabeling moeten lopen zonder deze te splitsen aangezien ik anders terugval naar een 10/100 verbinding.
 
Black Tiger
Dus als je slechts 1 cat5 kabel hebt lopen zijn oplossingen zoals jij ze wilt voor zover ik kan bedenken alleen nog mogelijk middels aparte apparatuur.

Denk daarbij aan een toestel hebben waar je rj11 kabel van de 2de telefonie poort van de Cisco beneden in gaat, en wat verder via het netwerk dan voor de voip verdeeld kan worden.
Dan zou je eens kunnen kijken naar iets als bijv. een Linksys SPA3102.

Een andere mogelijkheid is dat je achter de Cisco een modem zoals de Fritzbox hangt.
Dat is misschien nog de beste oplossing aangezien je die ook als switch kunt laten werken en tevens als een soort kleine voip/telefonie centrale.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP toestel op Cisco EPC3928 via router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie