Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Gecodeerd signaal
|
|
EvieJ |
Geplaatst op 23-06-2014 23:12
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 23-06-2014 |
Hallo, Ik zit met het volgende probleem. Ik ben net verhuisd en heb nu samen met huisgenoten Ziggo. 1 vd buurmannen heeft een schotel, weet niet of dit er misschien mee te maken heeft. Maar als ik analoog wil kijken, krijg ik de melding code gecodeerd. Mijn digitale televisie doet het redelijk.. Echter rtl 4, rtl 5, sbs 6, rtl 7 en rtl 8 geven alleen maar schokkerig beeld. Heb alles al opnieuw geïnstalleerd. Weet iemand wat ik kan doen ben namelijk een leek wat dat betreft. Daarnaast nog een vraagje.. Ik heb een samsung tv en sinds een tijdje staat er rechts bovenin het hoekje van beeldscherm een blauw/paars envelopje waar een A in staat. Wat is dit en hoe krijg je dit weg? Groetjes en alvast bedankt! |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 24-06-2014 02:13
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Quote Maar als ik analoog wil kijken, krijg ik de melding code gecodeerd Ehmz... dit kan niet. Analoog kijken is feitelijk gewoon via de kabel kijken zonder Ziggo ontvanger en daar is ook geen smartcard voor nodig, waardoor je deze melding dus ook niet kunt krijgen. Kun je aangeven wat je precies bedoeld dan met "analoog kijken"? Je schrijft dat je op de commerciële zenders schokkerig beeld hebt en ook al alles opnieuw geinstalleerd hebt. De vraag is dan... ben je middels een digitale ontvanger aan 't kijken of heb je een CI module in de TV zitten? Indien je een CI module hebt is het belangrijk om te weten of TV en Module wel voor elkaar geschikt zijn, het kan ook zijn dat de module stuk is. Het envelopje bij een Samsung TV betekent dat er email klaar staat om te lezen. Het kan ook van je Humax ontvanger af komen als je een Humax kabel ontvanger hebt. In dat geval even via menu naar de optie "mailberichten" gaan. Misschien is het een zwart mailtje zonder inhoud, maar in elk geval zo krijg je dat weg. Dat er iemand een schotel heeft kan verder niet van invloed zijn, tenzij jullie een systeem hebben waarbij satelliet en kabel signaal met elkaar gekoppeld zijn. Greetings, Black Tiger
|
|
|
EvieJ |
Geplaatst op 24-06-2014 09:13
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 23-06-2014 |
Met analoog bedoel ik niet de kabel in de humax maar direct in de tv. Dan zenders mbv frequenties zoeken. Ik heb een humax kastje en geen CI+. Zal eens proberen om bij de mailtjes te komen. |
|
|
EvieJ |
Geplaatst op 24-06-2014 12:58
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 23-06-2014 |
Heb overigens ook even gekeken naar dat evt mailbericht maar kan het niet vinden. nog een opmerking over gecodeerd signaal bij analoog. Ik krijg deze melding als het signaal niet eens via de humax gaat. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 24-06-2014 13:37
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Quote Met analoog bedoel ik niet de kabel in de humax maar direct in de tv. Dan zenders mbv frequenties zoeken. Dan kijk je inderdaad analoog en zou de melding helemaal niet mogen komen. Via de Samsung zijn er echter meerdere manieren om te zoeken. Je zult dan bij het zoeken "antenne" of zoiets moeten aangeven en niet "kabel", dan krijg je echt het analoge signaal. Dus het zou evt. nog aan de TV kunnen liggen. V.w.b. dat email mapje, krijg je dat ook als de Humax niet aangesloten is? Greetings, Black Tiger
|
|
|
EvieJ |
Geplaatst op 24-06-2014 14:50
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 23-06-2014 |
Oké maar is er ook wat aan die foutmelding te doen? En wat is er te doen aan slechte beeld op rtl 4,5,7,8 en sbs6? Ik heb nu de humax aangesloten, maar heb geen idee hoe ik het envelopje weg moet halen. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 24-06-2014 20:32
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Oke eerst dat envelopje maar dat is hier al eens besproken. Op de Humax ga je naar Menu. Dan ga je naar "icoon status" en druk je op OK. Je ziet dan meerdere opties. kies nummer 4 "postboodschap". Dan kun je de mail lezen en als dat gebeurt is verdwijnt ie van het beeld. V.w.b. het slechte beeld op deze zenders kun je nog eens proberen opnieuw de zenders in te scannen op de Humax. Als dat niet helpt zou ik even de helpdesk hierover bellen, het zou kunnen zijn dat het signaal dan wat te zwak is misschien. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gecodeerd signaal', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Humax IHDR 5500C Geen signaal | Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. | : 4 | 14-07-2020 |
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? | Ziggo nieuws | : 2 | 18-10-2018 |
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. | Ziggo nieuws | : 1 | 09-03-2018 |
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ | Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. | : 3 | 18-11-2017 |
Geen TV signaal meer | Klacht over Ziggo | : 2 | 26-12-2016 |
Advertentie