Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
Beeld schuift van rechts naar links
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 04-07-2014 14:23
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Signaalsterkte is dus in elk geval goed. Wat je zou kunnen proberen is een andere scartkabel voor zover je dat nog niet gedaan hebt. En dan zoals het hoort dus: AOP+UMU+Samsung+TV Het modem staat er feitelijk los van want het modem is alleen voor internet dus dat heb je voor TV niet nodig. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Hoefnix |
Geplaatst op 04-07-2014 15:53
|
Activiteit » Heemskerk » 1966 PH » Alles-in-1 Basis » Cisco EPC3928 WiFi » TV Standaard » Samsung SMT-C7140 Berichten: 27 Lid sinds: 27-06-2014 |
Het is nu aagesloten zoals het hoort; AOP+(UMU+modem)++Samsung+TV Quote Black Tiger schreef: Het modem staat er feitelijk los van want het modem is alleen voor internet dus dat heb je voor TV niet nodig. Dat modem is ook gekoppeld aan de Samsung voor het retoursignaal van de interactive TV. Hoewel het digitale beeld via de Samsung nu iets minder slecht is hoor ik nog steeds het geluid van de analoge TV zender. Als ik de COAX kabel tussen de Samsung en de TV los haal wordt het digitale beeld zo slecht dat ik niet meer kan zien waar het over gaat. Ik heb al 2 scartkabels geprobeerd. Heb jij een suggestie voor een oplossing? |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 04-07-2014 16:32
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Quote Dat modem is ook gekoppeld aan de Samsung voor het retoursignaal van de interactive TV. Oooh ik wist niet dat je dat op de Samsung ook nodig had. Van de Humax weet ik dat. Ik heb zelf een Cisco recorder, die heeft dat niet nodig, vandaar de vergissing. De enige suggestie die ik nog over heb is dat we even webcare naar dit onderwerp verwijzen of zij iets voor je kunnen betekenen. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Hoefnix |
Geplaatst op 04-07-2014 16:41
|
Activiteit » Heemskerk » 1966 PH » Alles-in-1 Basis » Cisco EPC3928 WiFi » TV Standaard » Samsung SMT-C7140 Berichten: 27 Lid sinds: 27-06-2014 |
Goed idee, hoe werkt dat met "webcare" ? |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 04-07-2014 16:42
|
Daar hoef je jezelf niet druk over te maken. Ik heb ze zojuist gecontacteerd en naar dit onderwerp verwezen, dus nu is het even afwachten tot ze komen kijken. De ervaring leert dat dit over het algemeen nooit lang duurt. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Ziggo-WebCare_Huib |
Geplaatst op 07-07-2014 13:01
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 19-02-2014 |
Goedemorgen, Naar aanleiding van het bericht van Black Tiger(bedankt daarvoor), heb ik gekeken naar de video en deze thread doorgenomen. Het lijkt mij verstandig om in dit geval een monteur in te plannen. Hiervoor ontvang ik graag in een privebericht je telefoonnummer. Met vriendelijke groet, Huib |
|
|
Hoefnix |
Geplaatst op 08-07-2014 13:18
|
Die monteur is net weer weg. Na het opstarten zag hij meteen dat de decoder defect is. Maar een nieuwe had hij niet bij zich, deze wordt opgestuurd. Hij vond het jammer dat mijn TV geen HDMI heeft omdat hij "iets" wilde testen. Hij heeft op de AOP gemeten dat mijn signaal zeer goed is en daarom een demper voor de modem geplaatst. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 08-07-2014 15:52
|
Nou kijk aan, dat is toch een mooi resultaat. Quote Hij vond het jammer dat mijn TV geen HDMI heeft omdat hij "iets" wilde testen. Ik denk dat hij had willen testen hoe het beeld met de HDMI kabel zou zijn geweest. Op die wijze is het makkelijk vast te stellen of het aan het scart gedeelte ligt of dat echt het hele apparaat een probleem heeft. Een demper voor het modem kan goed zijn, wel even opletten dat het signaal niet te zwak gaat worden nu. Want 67% en 70% vind ik niet echt waardes die een demper nodig hebben. Maar dat wijst zich dan vanzelf wel. Zo'n monteur kan wat meer dingen meten. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Hoefnix |
Geplaatst op 11-07-2014 12:38
|
Hoi Allemaal. Inmiddels heb ik de nieuwe Samsung HD recorder ontvangen en geinstalleerd. Deze laat exact dezelfde storing zien als de 1e. Uiteraard heb ik de nieuwe Samsung tijdens de 1e installatie nieuwe software laten ophalen. Ik denk dat dit ook geslaagd is, maar door dat waggelende beeld weet ik dan niet helemaal zeker. Nu heb ik ook een andere TV geprobeed, hier is de storing iets anders. Deze TV heeft 3 scart aansluitingen, deze doen 3x het zelfde. Het opstartbeeld ( wit met blauw logo ) komt weer netjes op het scherm. Daarna krijg ik gewoon analoge TV. Op de display van de HD recorder kan ik zien dat ik kan zappen naar andere kanalen. Maar het TV beeld veranderd daardoor niet. Ook bij het uitzetten van de HD recorder varanderd er niets aan het analoge beeld. Samen met mijn Humax geeft deze andere TV mooi beeld en geluid. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 11-07-2014 15:06
|
Misschien is er dan sprake van een fabrieksfout bij de Samsungs, waardoor de beelden via scart niet meer lekker doorgegeven worden? Ik weet niet of in de Samsung nog iets in te stellen is v.w.b. CVBS of RGB bij de scart en Pal en NTSC, want dan zou ik PAL en RGB proberen en als dat niet helpt PAL en CVBS. Aangezien webcare hier ook al geholpen heeft hoop ik dat zij er ook nog een idee over hebben. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld schuift van rechts naar links', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Student op zoek naar klantnummer Ziggo | Algemeen | : 4 | 22-04-2024 |
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc | Hardware instellingen | : 55 | 26-06-2023 |
Connectbox port forwarden naar Fritzbox | Hardware instellingen | : 55 | 29-03-2023 |
Marco van Basten naar Ziggo Sport | Ziggo nieuws | : 1 | 29-06-2020 |
dubbel tv beeld | Digitale radio of televisie storing | : 8 | 30-07-2018 |
Advertentie