obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
 Onderwerp afdrukken
extra router toevoegen
mevrbas
Vandaag een Netgear WNR2000 achter de Ziggo UBeeEVW3200 gehangen. Alles ging goed, router was ook zichtbaar. Bij controle van de router werd er om een wachtwoord gevraagd. Die hen ik niet meer. Netgear gereset naar fabrieksinstellingen, wachtwoord zou nu password moeten zijn.
Weer opnieuw de Netgear achter de Ubee geprobeerd te hangen (met UTP-kabel), maar nu wordt hij niet meer herkend, dus geen MAC-adres en geen IP-adres (bij 192.168.178.1)
De Netgear staat wel gewoon tussen alle beschikbare netwerken, nu onbeveiligd...
Wie o wie heeft de oplossing?
 
Puma
Probeer is gewoon je laptop of pc direct aan te sluiten op de LAN poort van de Netgear. Je krijgt als het goed is een IP adres. Configureer nu de netgear als volgt:

Internet: Static IP
192.168.178.100
255.255.255.0
192.168.178.1
DNS: 192.168.178.1

Plug nu de kabel vanuit de Ubee LAN poort in de WAN poort van de Netgear. Het zou nu moeten werken.
Uiteraard kun je elk ander IP adres pakken die je wilt. Om het geheel probleemloos te laten werken raad ik je aan om DMZ aan te zetten voor de Netgear, vanuit de Ubee.
 
mevrbas
Helaas geen succes. Misschien dat ik de Netgear eerst helemaal uit de lucht moet halen en dan weer beginnen bij stap 1. Weet jij hoe ik de Netgear helemaal kan verwijderen?
 
mevrbas
Ik heb de Netgear nu wel met een wachtwoord kunnen beveiligen en hij doet het goed.
Hij staat echter niet in de lijst van gebruikers van het WIFI, wel alle laptops, telefoons en printer. Gaat dit goed?
 
Puma
Ja hoor.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'extra router toevoegen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws : 1 26-06-2017
Non-stop gratis extra’s voor Ziggo klanten met een Vodafone abonnement Ziggo nieuws : 1 03-04-2017
Advertentie