obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Weg vallend internet
pat30724
Goedeavond,

Sinds een paar weken heb ik last dat mijn internet verbinding af en toe voor een paar seconde weg valt. Dit is vooral te merken als ik online zit te gamen. De ping schiet dan omhoog van een nette 30ms naar 1000ms en komt dan netjes weer terug naar de 30ms.

Ik heb ondertussen de kabel tussen het modem en mijn eigen router vervangen maar helaas hielp dat niet.

Daarna heb ik de router zelf maar vervangen voor een Linksys WRT1900AC (top apparaat trouwens).

Zojuist heb ik gebeld met ziggo zelf en tijdens het wachten valt mijn verbinding weg, en komt weer netjes na een 2 seconden terug.


Na gesproken te hebben met de servicedesk medewerker komt ze tot de conclusie dat er niks met het modem aan de hand is.


Mijn mening is in deze helaas toch anders, dat het dus wel aan het modem ligt. Waarom ik dit denk? De verbinding in mijn LAN blijft prima werken op het moment dat de internetverbinding weg valt.


Kan er iemand mij helpen?
 
hennie1977
kan heel veel wezen heb dat zelf ook wel is wat je kan doen is je modem even 1 min zonder stroom zetten en dan weer aan kijken of dat helpt
heb je software mee lopen op je pc die je pc steeds scannen en doen meerdere apparaten dat op internet als alleen bv bij die pc is en andere niet weet je dat je bij die pc kan zoeken
 
pat30724
Modem word elke nacht 5 minuten vande stroom gehaald door een tijd schakelaar. En alle aparaten hebben het probleem..
Wink
 
kobus1960
Plug de voeding even in een ander stopcontact, liefst in
een andere groep, en test daar even mee.
 
pat30724
Geen verandering nadat ik het modem in een andere groep heb gedaan.

Ik heb na weer een belletje naar de klantenservice van ziggo mijn ip adres veranderd door in de router het mac adres van mijn pc over te nemen. Dus nu heb ik een andere ip range gekregen. En tot mijn verbazing werkt alles weer super snel zonder uitvallen. Ook sites die eerder niet werkten zoals het rdw werken nu weer..
Wink
 
kobus1960
Mooi, bedankt voor de terugkoppeling!!
 
pat30724
Helaas tevroeg geschreeuwd Sad. Na een tijdje goed gewerkt te hebben begint het gezeur weer. Kom vanmiddag thuis van mijn werk en wil wat downloaden, snelheid komt niet verder dan 200Kbps en valt tijdens het downloaden helemaal weg.


Op mijn modem branden de volgende lampjes:
Power = Groen
DS = Groen
US = Groen
Online = Oranje
LAN = Knipperend groen
TEL = Groen

De andere lampjes zijn uit, aangezien ik het modem in Bridge modus heb laten zetten.

Wat mij verder opvalt is dat de Firmware datum van het modem 20 mei 2013 is. Modem is ondertussen 3รก4 jaar oud.
Wink
 
pat30724
Niemand?

Ik heb ondertussen de klantenservice alweer 3 keer gebeld maar ze willen mij gewoon niet helpen!
Wink
 
kobus1960
Al eens geprobeerd het modem een harde reset te geven?
Zit ie wel weer helemaal in de standaard instellingen, maar
heb je misschien wel weer normaal internet. Resetbutton zit
aan de achterkant als het goed is, minimaal 10 seconden
indrukken met spanning erop. Als dat het is kan je de boel
wederom in bridge laten zetten, mocht je dat nodig vinden.
 
mesa57
Kijk ook eens op de modem status pagina's of je veel T3/T4 timeouts hebt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Weg vallend internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie