obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
WiFi-kanaal
Dapper
Ik heb op mijn telefoon een WiFi Analyzer
Deze geeft aan dat ik op kanaal 6 zit maar dat kanaal 11.12.13 beter zijn.

Hoe wijzig ik dat.
Ter infomatie: ik heb sinds kort een WiFi modem van Ziggo.
 
Puma
Heb je een Ubee of een Cisco?

Voor de Ubee kan het als volgt:

Ga met je browser naar: 192.168.178.1
Log in met:

Gebruiker: ziggo
wachtwoord: draadloos

Klik op "Geavanceerde instellingen" en klik vervolgens op "Wireless".
Op het scherm voor je zie je in dat rijtje staan "Control Channel". Selecteer vervolgens kanaal 11, 12 of 13. Tenslotte klik je onderaan op "Apply".
 
Dapper
Ik heb een Cisco modem.
Maar heb via: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wi-fi/stappenplannen/trage-wi-fi" de oplossing gevonden. Bedankt vvor de moeite.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi-kanaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie