obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Minder kwaliteit signaal na omzetting?
Black Tiger
Hebben meer mensen hier last van?

Kennis van me aan de andere kant van Maastricht, heeft wel voldoende signaalkwaliteit, sterkte heb ik niet naar gekeken.
Maar op zijn analoge TV heeft hij toch vrij wazige kleuren, was voorheen niet. Beeld van Satelliet ontvanger is wel perfect, ligt dus niet aan Tv.

Bij me zelf thuis, signaalsterkte op sommige zenders 71% op andere 85%, zou genoeg moeten zijn want kwaliteit is 100%. Ondanks dat op een zender met 71% toch nog blokvorming alsof er te weinig signaal is.

Echter boven, waar eerst de signaal nog steeds rond 58% of hoger was, is nu de kwaliteit wel 90% maar de signaalsterkte maar 36% waardoor bij enkele zenders het beeld steeds weg valt.

Zijn wij de enige met dit probleem of hebben er meer mensen een minder goed signaal na de omzetting?
Greetings, Black Tiger
 
Justin23
Mijn signaalsterkte is na de omzetting zelfs gezakt naar 32% en de kwaliteit 100%. Ik heb zelfs geprobeerd met een nieuwe kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting maar bleef toch op 32%.
 
Undertaker
Ik ken heel veel mensen binnen Den Haag die last hebben van dit fenomeen na omzetting UPC/Ziggo, dit kan geen toeval zijn. Bij mij precies hetzelfde probleem, waar ik eerst 95% sterkte had en 100% kwaliteit ben ik terug gegaan naar 70% en kwaliteit 100% waardoor ik nu op sommige kanalen vrij frequent blokkerig beeld ontvang.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Black Tiger
Niet fijn voor jullie, maar wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en er dus niet alleen in Maastricht maar op meerdere plaatsen problemen zijn met de signaalsterkte.

Misschien kunnen we op die manier ook naar Ziggo toe communiceren dat er echt een probleem is.
Greetings, Black Tiger
 
Undertaker
Coax NL en Ziggo heeft de 10de ook een bespreking / overleg........ dus die zullen dit ook wel meenemen waarschijnlijk.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Black Tiger
Ik hoop het, maar het zou kunnen dat ze er niets of weinig aan kunnen doen.

Heb vanavond een leuk gesprek gehad met de helpdesk en ook nog eens met iemand die wel wist waar hij over sprak.

Het blijkt dat we kanalen bij hebben gekregen en na de omzetting zijn er voor de Ziggo abonnee's een aantal frequenties verandert.
De signaalsterkte wil niet perse iets zeggen al hoort die wel eigenlijk boven de 40% te zijn minstens, maar de kwaliteit is het belangrijkst.
Die is dan ook goed, althans bij mij zit ie zowat overal op 100%.

Als die goed is dan is er bij bepaalde zenders sinds de omzetting kans op inslag van onder andere Digitenne (op de 400mhz) en GSM verkeer.
Men gaat ook overleggen omdat men ook de 700 Mhz voor de GSM wil gaan gebruiken en dat kan nog meer storingen veroorzaken.

In die gevallen is het belangrijk dat men goede afgeschermde kabel gebruikt die ook afgeschermd is tegen signalen van o.a. Digitenne en GSM. De vakhandel kan daar wel bij helpen.
Dit is zeker van toepassing als er splitters gebruikt worden ergens.

Heb je echt een slecht signaal en goede kabels rechtstreeks aangesloten op de aansluiting van Ziggo, dan is het 't beste om zelf even met de klantenservice contact op te nemen.
Greetings, Black Tiger
 
Undertaker
Oef, zoiets had ik al begrepen van contacten van mij, hopen dat ik er dan weinig last van ga hebben, ik heb dat dikke satelliet kabel liggen, wat tot nu toe geen enkel probleem gaf.

Laten we afwachten wat er gebeuren gaat, spannende tijden voor UPC / Ziggo
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
harryd
Hoe kunnen jullie dit zien ? kwaliteit en sterkte ?

Ik ken heel veel mensen binnen Den Haag die last hebben van dit fenomeen na omzetting UPC/Ziggo, dit kan geen toeval zijn. Bij mij precies hetzelfde probleem, waar ik eerst 95% sterkte had en 100% kwaliteit ben ik terug gegaan naar 70% en kwaliteit 100% waardoor ik nu op sommige kanalen vrij frequent blokkerig beeld ontvang.

Heb deze tv , UE46EH5300W 46" 5-Series LED TV
 
Black Tiger
Je kunt dit gewoon in je ontvanger zien, ofwel bij info ofwel bij signaal, zit in je instellingen menu.
Maar zoals gezegd, de signaalsterkte wil niet perse iets zeggen als de kwaliteit maar goed is.

Blokkerig beeld kan dus eerder door storingen komen want 70% moet feitelijk meer dan genoeg signaalsterkte zijn.
Greetings, Black Tiger
 
harryd
Bedankt voor antwoord en oplossing , staat bij mij op 85 de sterkte
beetje kort door de bocht en simpel antwoord van ziggo dat blokkerig beeld wordt veroorzaakt door slechte kabel,,,,,voor de fusie NOOIT last van gehad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Minder kwaliteit signaal na omzetting?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. Ziggo nieuws : 1 09-03-2018
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
Geen TV signaal meer Klacht over Ziggo : 2 26-12-2016
Advertentie