obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Verlaagde LAN snelheid bij router achter modemd
stolk_j
Ik heb een UBEE EVM320B modem, zonder wifi. Daarachter heb ik nu een TP-link WR1043ND V2 (300N) router hangen. Als ik mijn laptop met een kabeltje rechtstreeks op het modem aansluit haal ik keurig 95Mbit/s downloadsnelheid. Als ik daar de router tussen hang, en mijn laptop met een kabeltje op de LAN-poort van de router aansluit, haal ik nog maar 45Mbit/s. Dus de router ertussen vertraagd de LAN snelheid. Hoe komt dit, en wat kan ik er aan doen.

NB:
-) de router heb ik natuurlijk nodig voor wifi
-) ik heb de router ook als access point ingesteld, maar dat verandert niets aan de lage downloadsnelheden
-) met mijn oude sweex LW050v2 router haal ik op de LAN 58Mbit/s. Iets beter dus, maar nog steeds lager dan rechtstreeks op het modem
 
Zippo
Zet de firewall in de router op een lager niveau.
Zet alles wat naar beveiliging riekt uit in de router. B.v. beveiliging malware sites.
Zet eventuele cloud functies uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Wat is je Ziggo snelheid ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verlaagde LAN snelheid bij router achter modemd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Advertentie