obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Email wordt van server verwijderd
vilton
Voorheen gebruikte ik Outlook 2010 op mijn laptop en stelde Ziggo mail in via een Pop3 server.
Daarnaast haalde ik mijn mail binnen op mijn Ipad en Iphone.
Als ik eerst mijn mail binnenhaalde op mijn laptop en verijderde, dan kon ik diezelfde mails toch nog op mijn Ipad en Iphone binnenhalen.
Nu heb ik een nieuwe laptop met Win 8.1 en Outlook 2013 en Imap instellingen voor mijn Ziggo mail.
Als ik nu eerst mail binnenhaal op mijn laptop en ik verwijder ze, dan zie ik ze vervolgens niet meer verschijnen op de Ipad en Iphone.
De instellingen daarop zijn ongewijzigd, i.e. als pop3 geconfigureerd.
Waar ligt dat aan ?
 
briolet
Dat is de essentie van verwijderen: ze zijn weg. Het voordeel bij IMAP is juist dat je ze maar 1x moet verwijderen en niet op elk apparaat opnieuw zoals met POP3. En als het goed is moeten ze ook op de andere apparaten als gelezen gemarkeerd zijn, als je ze op één apparaat gelezen hebt.
 
vilton
fffffffff wennen, bij een gedeeld emailadres. Op het einde van de dag mail verwijderen op de laptop.Helpless
 
briolet
IMAP blijft gewoon op de server staan. Handig kan zijn om dan meerdere postbussen aan te maken en de mail na lezen direct naar een andere postbus te slepen als je het langdurig wilt bewaren.

Bij een gedeeld account kun je speciale postbus aanleggen waar je de gelezen mail heen sleept. De partner weet dan dat mail daarin ook al door de andere partner gezien is en hij/zij kan het na lezen direct weggooien of naar de definitieve archief postbus verplaatsen.

Overigens kun je mail ook nog uit de prullenbak halen. Ik heb op mijn mail cliënt ingesteld om de prullenbak pas na 30 dagen te legen. (dit zal echter een mail-cliënt specifieke functie zijn)
 
vilton
In onze situatie: Ziggo account via Outlook (laptop), 2 x iPad en 2 x iPhone
leest mijn partner de email uit via haar iPad. Dus ik kan wel een archiefmap maken, maar deze zal niet zichtbaar zijn op haar iPad.

Omslachtig, maar wel werkend, is op het einde van de dag mail verwijderen via Outlook (laptop).Cool
 
Black Tiger

Quote

Het voordeel bij IMAP is juist dat je ze maar 1x moet verwijderen en niet op elk apparaat opnieuw zoals met POP3.

Dat ligt er maar helemaal aan hoe je het bekijkt.

Het is duidelijk dat Vilton bedoelde van de mailserver verwijderen. Dat is ook de oorzaak dat ze in andere apparatuur niet meer op te halen zijn. En dat hoeft bij pop3 dus ook maar 1x.
Alleen reeds binnengehaalde mails moeten per apparaat verwijderd worden als je dat nadien wilt doen bij pop3.

Het is inderdaad in deze situatie verstandiger dat Vilton de IMAP mogelijkheid gaat gebruiken. Temeer daar Ziggo ook pop3 gaat uitfaseren en over gaat naar IMAP.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Email wordt van server verwijderd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ziggomail verwijderd Klacht over Ziggo : 2 11-01-2022
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld Klacht over Ziggo : 8 03-12-2019
extra horizon box wordt niet herkent Algemeen : 3 23-12-2016
dns server Ip4 Klacht over Ziggo : 9 06-12-2016
Advertentie