obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Horizon Box als WiFi Modem/Router
MisterSenseo
Beminde forumleden.........Pfft

Ik ben overgestapt naar Connect & Play Complete met HorizonBox.
Mijn pakket wordt in de komende week geleverd, aansluitdatum 25 september.
Nu ben ik al bij een kennis aan het stoeien geweest, zonder resultaat.
Ik krijg de 4 LAN poorten en WiFi niet online op internet ( routerfunctie werkt, DHCP correct, maar er is geen werkende gateway, terwijl de HB online is en een Extern IP en DNS heeft etc.
Wie kan mij vertellen óf en hóe de HorizonBox in het Ziggo/Ziggo gebied ingesteld kan worden zodat los modem en routers en AP's de deur uitkunnen ?
Het zou mij bijzonder goed uitkomen ( en ook een aantal kennisen van me ) als dit gaat lukken.
Ik heb al ergens begrepen dat in het UPC/Ziggo gebied het wél kan, dus waarom zou het in het Ziggo/Ziggo gebied niet kunnen?
Mijn eeuwige dank ( en ook die van een aantal kennisen van me ) als dit gaat werken.........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
GreenHoorn64
Gaat voorlopig niet werken. Staat bewust uit. Stop er dan ook geen energie in. Is niet geprofisioned door ziggo dit in tegenstelling met fUPC gebied.
 
Matty
Beste Greenhoorn,

Waar haal je de informatie vandaan dat het bewust uit staat?

Ik kan daar op de site van Ziggo helemaal niets over terug vinden?

De horizon box heeft een ingebouwd modem dus waarom zou deze niet werken dan?

Met vriendelijke groet

Matty
 
Black Tiger
Ik heb inderdaad ook van een Ziggo medewerker gehoord dat de Horizon box niet zou werken op het Ziggo netwerk en dat dit inderdaad bewust is gedaan.

De reden is dat er nogal wat klachten over het functioneren zouden zijn of zijn geweest. Voordat dit opgelost is zal e.e.a. niet geactiveerd worden, en dat is ook niet noodzakelijk aangezien iedereen nog gewoon zijn modem heeft.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
De modem in de Horizon kan niet gebruikt worden voor internet, deze functie is uitgeschakeld. Wel kun je de Horizon als accespoint gebruiken. Hiervoor moet je via wifi of middels netwerkkabel een verbinding maken met de Horizon.


Dit kun je op de volgende manier doen.

Indien je de horizon middels netwerkkabel met je modem verbonden hebt zijn dit de stappen:

1) Druk op de Menu knop
2) Ga opzij naar Opties
3) Kies voor mijn thuisnetwerk
4) Kies voor instellen thuisnetwerk
5) Kies voor op het modem
6) Kies voor netwerkkabel
7) Kies voor Ja en druk op OK
8) Kies voor media-bibliotheek samenstellen en druk op OK
9) Kies voor verder en druk op OK
10) Kies voor ja en druk op OK
11) druk op OK om het maken van de verbinding af te ronden

Mocht je de Horizon draadloos verbonden hebben dan kun je de volgende stappen doornemen:

1) Druk op de Menu knop
2) Ga opzij naar Opties
3) Kies voor mijn thuisnetwerk
4) Kies voor instellen thuisnetwerk
5) Kies voor op het modem
6) Kies voor draadloos
7) Selecteer je Netwerknaam (SSID)
8) Geef het wachtwoord op en kies voor bevestigen
9) Kies voor Ja en druk op OK
10) Kies voor media-bibliotheek samenstellen en druk op OK
11) Kies voor verder en druk op OK
12) Kies voor ja en druk op OK
13) druk op ok om het maken van de wifi verbinding af te ronden
Ziggo WebCare Jelle
 
MisterSenseo

Quote

Black Tiger schreef:

Ik heb inderdaad ook van een Ziggo medewerker gehoord dat de Horizon box niet zou werken op het Ziggo netwerk en dat dit inderdaad bewust is gedaan.

De reden is dat er nogal wat klachten over het functioneren zouden zijn of zijn geweest. Voordat dit opgelost is zal e.e.a. niet geactiveerd worden, en dat is ook niet noodzakelijk aangezien iedereen nog gewoon zijn modem heeft.


Ik heb precies hetzelfde vernomen van een Ziggo medewerker maar hier op het forum riep iemand vanuit het Ziggo/Ziggo gebied dat het wel werkt, dus ik vraag me af hoe dan.........Pfft
We gaan het wel afwachten, tot dusver iedereen bedankt voor de reacties.
Hopen dat de firmware spoedig aangepast wordt zodat de routerfunctie en internetverbinding wél gaat werken........ Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Matty
Wat is het wezelijke verschil tussen ziggo gebied en oud upc gebied dan ?

Hier werkt hij gewoon en zoals ik Jelle's verhaal lees dan werkt hij in ziggo gebied alleen als router.

Met mijn boeren verstand snap ik daar even helemaal geen fluit van maar ja het zal wel een rede hebben Smile

*Confused*

Matty
 
MisterSenseo
In het Ziggo/Ziggo gebied is de internetfunctie uitgeschakeld, Replay tv werkt wel over internet maar via LAN of WiFi kun je niet internetten, terwijl WiFi en routerfunctie gewoon werken.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Justin23
Maar als ik de wifi specificaties van de mediabox en het Technicolor TC7210 modem vergelijk dan blijf ik toch liever het technicolor modem gebruiken voor internet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon Box als WiFi Modem/Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie