obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
FirmWare update
MadHoax
Hoi, ik heb een Cisco EPC3925 ModemRouter waarvan ik aan het uitzoeken ben of deze nog een update nodig heeft. Vraag is, waar kan ik zien of deze de laatste update gehad heeft en hoe kan ik dit updaten indien nodig?
Greetz!
Madhoax.
 
Black Tiger
Je kunt zelf geen firmware updaten van Ziggo modems, dat kan alleen Ziggo zelf.
Als je inlogt in de modem en dan op "Geavanceerd" klikt en daarna het tabblad "status" kiest, dan kun je zien welkel firmware er momenteel in aanwezig is. Dat zou deze moeten zijn:

Quote

e3925-E10-5-c1200r5592-150216c-ZIG


Als je deze hebt, dan heb je de laatste nieuwe als het goed is. Is er enige reden waarom je dit vraagt? Is er iets wat je doen wilt wat niet lukt waarmee we misschien kunnen helpen?
Greetings, Black Tiger
 
MadHoax
Bedankt Black Tiger.

Ik probeer mn wifi op te waarderen. En een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de Firmware nog ge-update moest worden.
RSSI waarden zijn aan de lage kan en schakelen naar andere kanalen help niet echt.
De ziggo Cisco modem staat op -47 en probeer deze te verhogen door een aantal dingen na te lopen.
Ik heb naast de Cisco modem/router een Apple airport time capsule staan en ter uitbreiding in huiskamer, slaapkamer en zolder airport express(en) staan voor een goede ontvangst.
In de huiskamer is de wifi "redelijk" 1ste verdieping is goed en zolder is vreselijk.
De airport express(zonder kabel) op zolder wordt als versterker gebruikt voor de express(met kabel) op de 1ste verdieping.
Ik probeer dus uit te zoeken hoe dit te verbeteren. Ik stuit op diverse ideeën op fora ed maar veel instellingen durf ik niet aan, vandaar...

Mocht je tips hebben, verneem ik het graag.
Greetz!
MadHoax.
Greetz!

MadHoax.
 
Black Tiger
Het probleem van zowat alle Ziggo modems is dat de wifi geen geweldig signaal heeft. Het beste kan men dus de prive wifi van de Cisco uitschakelen en een eigen router nemen voor de wifi.

Het is wel vreemd (als ik het goed begrepen heb tenminste) dat je op de zolder zo'n slecht signaal hebt terwijl ldaar een airport express staat.
Dan lijkt het er op alsof die geen geweldig signaal van de 1e verdieping krijgt.

In dat geval zou ik eens denken over een Home plug systeem, als je tenminste geen kabels wenst te trekken.

Kost een paar centen maar dan heb je wel wat.
Ik heb heel goede ervaringen met de TP-Link WPA4220 KIT (let op het KIT er achter), die kost weliswaar rond de 65 euro en feitelijk is dat nog goedkoop. Er is een bekender merk wat over de 100 kost maar deze TPLinks zijn zelfs als beter getest. Wink
Heb je het stopcontact waar ze in moeten echt nodig dan kun je nodig de 4230 overwegen maar die kost al gelijk rond de 100 euro.
Hou er rekening mee dat het soms problemen kan geven als je deze apparaten in een stekkerdoos wilt gebruiken.
Ik heb dat met dit type tot nu toe pas 1x (van de 5) meegemaakt.

Dus misschien is dat iets om te overwegen?
Het leuke hiervan is dat je eventueel ook nog bekabeld kunt werken want er zit ook een UTP aansluiting aan.
Leuk is dat je dit systeem ook gewoon kunt uitbreiden.
In tegenstelling tot wat sommigen zeggen hoeven deze niet op dezelfde groep geplaatst te worden. Kan ook niet want vaak heeft zolder of boven een andere groep als beneden.

Er zijn goedkopere van TP-Link, maar let op, ze zien er veelal hetzelfde uit maar dan zit er geen wifi op.
Greetings, Black Tiger
 
MadHoax
Wordt dit een zogenaamd Access point genoemd?

Is het verstandig deze ook boven te plaatsen of achter/naast de Cisco?
Is het ook geen probleem om deze naast de Airport express en time Capsule wifi te gebruiken?

Ik ga dit serieus overwegen alsook de bovenstaande vragen niet te problemen geven.

Tot zover wederom bedankt Black Tiger.
Greetz!

MadHoax.
 
Black Tiger
Tja het is een Homeplug je kunt er ook bekabeld mee werken dus zogezien is het geen accesspoint en eigenlijk ook niet echt een repeater.
Althans niet in de zin van het woord zoals het normaliter bedoeld wordt.

Maar je zou het wel als een accespoint/repeater kunnen beschouwen.

Er is geen enkel probleem om dit naast andere wifi apparatuur te gebruiken. Het handigst is wel om gewoon alle wifi apparatuur dezelfde SSID en wachtwoord te laten gebruiken. Tenminste als er geen reden is om daar verschillen in aan te brengen.

Dat werkt het makkelijkst en de apparatuur die je gebruikt (zoals GSM en tablet) zal door het hele huis ook goed werken. Als je hetzelfde SSID gebruikt en wachtwoorden gaan de netwerken ook in elkaar over en heb je dus ook geen botsingen tussen de wifi netwerken.
Botsingen kunnen klapperverbindingen veroorzaken.

Ik neem aan dat je nu ook al dezelfde SSID en wachtwoord op je Airport en Time Capsule gebrikt dus dat zou verder geen probleem mogen geven.
Een van die TP-Links (die zonder wifi) moet aan de router gehangen worden met een UTP kabeltje, dus daar moet ook wel een stopcontact voor in de buurt zijn. Dat nog even ter zekerheid.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:In tegenstelling tot wat sommigen zeggen hoeven deze niet op dezelfde groep geplaatst te worden. Kan ook niet want vaak heeft zolder of boven een andere groep als beneden.


De groep is zeker niet van belang, maar de fase volgens mij wel. Deze twee zaken worden nogal eens door elkaar gehaald. In sommige huizen komt maar één fase binnen die dan over verschillende groepen verdeeld worden. Andere huizen krijgen drie fasen binnen die vervolgens over 3 of meer groepen verdeeld worden. Groepen binnen een fase zitten wel binnen het huis met elkaar verbonden.

Mijn zus heeft 3x de TP-Link TL-PA551. Mij viel de snelheid hiervan erg tegen. Zij heeft 3 stopcontacten waar ze in zitten. 1 bij de router, 1 bij de PC en 1 bij de printer. Onderling zijn alle snelheden slecht, maar na doormeten van het huis, bleken deze drie stopcontacten juist alle drie op een andere fase aangesloten. De PC draait nu weer op 5GHz Wifi omdat dat beter presteerde dan de homeplug. De homeplug wordt nu alleen voor aansluiting van de netwerkprinter gebruikt.

Bij andere stopcontact paren kregen we wel betere snelheden, dus ligt het aan de kabels en niet aan de homeplug. Het kan natuurlijk ook een ander kabelprobleem dan de fase zijn.
 
Black Tiger
Dat is correct, verschillende fases kan tot problemen leiden.

Vooralsnog heb ik dat zelf gelukkig nog niet meegemaakt. Wel met een stekkerdoos, maar dat was toen snel opgelost.
Het blijft in elk geval een ideale oplossing als je geen kabels wenst te trekken.
Greetings, Black Tiger
 
WiFimonster
Vanaf https://forum.zeelandnet.nl/internet-...modem-2592 haal ik dat Zeelandnet op 11 januari 2016 voor hun Cisco EPC3925-modem/routers een firmware-update e3925-E10-5-c1200r5593-150429c verspreidde, dus Ziggo loopt duidelijk een stap achter. Nu weet ik niet welke nieuwe kwetsbaarheden deze update moest pareren, maar een beetje hacker weet dat wel en dus denk ik dat al die berichten van Ziggo-klanten over wegvallend WiFi hierop terug te voeren zijn. Kortom nog weer eens wanprestatie van Ziggo!
 
Black Tiger
Pure onzin om dat als wanprestatie te betitelen als je niet eens een idee hebt waar het over gaat of wat de inhoud is van de update.

Allereerst hoef dit nog niet eens een algemene firmware te zijn (wat Cisco uit brengt om lekken te dichten). Kabelproviders hebben hun eigen aangepaste firmware. Zo kan het dus zijn dat ze juist iets erbij willen hebben, of iets er uit willen hebben, wat een andere provider niet nodig vind maar dit verklaart wel een firmware update.

Ook juist omdat het custom firmware is, kan het tijdstip van release verschillen, als het al om een algemene firmware update gaat.

De update waar jij over leest is in januari 2016 uitgebracht. Die van Ziggo kwam in februari 2016 en is weliswaar 1 versienummer minder, maar het kan zomaar zijn dat hierin dus al die wijzigingen van zo'n update van januari zijn meegenomen.
Je kunt daarnaast niet zomaar firmware versies van verschillende providers gaan vergelijken, juist omdat het om custom firmware gaat werkt dat niet.

Maar anders is het sowieso beter dat na te vragen bij de helpdesk dan hier. Wink
Wie weet kunnen ze je dan ook vertellen wanneer de volgende update komt.

En nee, dat heeft ook niets met wegvallend wifi te maken want er zijn meer dan zat Cisco 3925 toestellen die daar geen probleem mee hebben.

Wifi perikelen zie je overal en dat heeft vrijwel altijd met andere oorzaken te maken. Met name bij W10 en komt bij elke provider voor.
Het enige probleem bij de 3925 is dat deze net als de Ubee modems niet bepaald een goed bereik hebben. Dat is ook bekend.

Vanwege dat je met een 1e post zonder kennis van inhoud van de firmware en topic van een jaar oud gaat uppen met een uitspraak als wanprestatie zonder dat je feitelijk weet of het dat wel is, gaat in elk geval te ver dus hier komt een slotje op.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FirmWare update', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
verouderde firmware? Firmware : 18 25-06-2018
Horizonbox Update Firmware : 6 19-12-2017
Problemen met Ziggo Mobiel en hollandsnieuwe na de iOS 9-update oplossen Tips en Truuks voor Ziggo Mobiel Internet : 1 24-09-2015
Nieuwe firmware v3.2 UPC Horizon mediabox, binnenkort ook bij Ziggo. Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 06-05-2015
Advertentie