obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
verouderde firmware?
MisterSenseo
Op 2,4Ghz mag je van geluk spreken als je de 40 Mbit haalt, ik haal op 5 Ghz met mijn Intel Centrino A/B/G/N kaart maar net aan 45 Mbit.
iPad daarentegen haalt op zijn sloffen 90 Mbit.
Let wel, dit is niet op een Ubee modem maar op een Cisco WRT320N router gemeten, waarbij opgemerkt dat de Cisco WRT320N zeker 20-30 Mbit sneller is dan het Ubee WiFi modem.
Hoogste snelheid ooit door mij gemeten is 45 Mbit op 2,4 Ghz en 85 Mbit op 5 Ghz, beiden met mijn iPad gemeten, op minder dan 2 meter afstand van het Ubee321B Wifi modem.
Cisco EPC3925 is minstens 15 Mbit lager en Cisco EPC3928 is ongeveer 5 Mbit lager dan Ubee.

Bovenstaand verhaal is alleen maar om aan te geven dat je echt geen wonderen mag verwachten van welk WiFi signaal dan ook, indien mogelijk is het veel beter om via GB LAN met minimaal CAT5E kabel bedraad verbonden te zijn en als dat niet kan jezelf berusten in een lagere snelheid.
Veel belangrijker is dat een draadloze verbinding stabiel is, dan in godsnaam maar wat langzamer......... Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
pilotter
Haal nu draadloos met mijn s5 mobiel 84 mbit/ s. Moet hem er dan binnen 2 meter bijhouden. 5 mtr verder met 1 gips muurtje ertussen 24 mbit/s. Denk toch dat de modem de oorzaak is. Zie snapshot.
 
Black Tiger
Ah kijk dat wou ik toch zeggen dat het sneller moest kunnen.
Maar het is wel zo dat wifi van veel factoren afhankelijk is zoals MisterSenseo ook al schreef.

Het is bekend dat de wifi van de Ziggo modems niet bepaald geweldig is qua sterkte/bereik, vandaar ook dat veel mensen er een eigen wifi router tussen gooien.

De snapshot is helaas niet meegekomen, maar het zou me niet verbazen als dit aan de modem ligt. Je kunt natuurlijk altijd proberen, de kans is klein dat men er iets aan zal doen.
Het is wel bekend dat de Technicolor modems betere wifi zouden hebben en het is wel eens gebeurt dat men iemand met een 200mbit account zo'n modem gegeven heeft omdat die met z'n wifi niet boven de 100 mbit uit zou komen.
Dus nee heb je, ja kun je krijgen. Voor de rest is er weinig anders te doen dan een eigen wifi router er achter hangen om het signaal te verbeteren of bijv. homeplug adapters van bijv. TpLink om het signaal door het huis te verbeteren.
Greetings, Black Tiger
 
hafred
Ik heb een Cisco EPC3925 met firmware epc3925-ESIP-12-v302r125573-131230c_upc. Is dat niet erg oud? Wordt die nooit geüpdatet?
 
Black Tiger
Lijkt inderdaad wat oud, maar goed werkende firmware hoeft niet (meer geupdate te worden eigenlijk.
Dat hoeft alleen te gebeuren als er echt iets niet goed werkt of er nieuwe functionaliteit komt. Ik denk dat Ziggo je in die gevallen eerder een ander modem zal toesturen.

In de mijne zit ook oudere firmware:
e3925-E10-5-c1200r5592-161209c-ZIG
Maar dat mag de pret niet drukken, ding werkt perfect en ben er zeer tevreden mee. Behalve het wifi signaal dan, maar dat is met al die oude Ziggo modems, daarom hangt er hier ook een router achter.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo Webcare
@pilotter

Stuur even een privébericht met je postcode en huisnummer en zet er ter verificatie ook je geboortedatum bij, dan ruilen we je modem om voor een nieuw model met dualband wifi. Let wel de 2.4Ghz frequentie wordt helaas veel verstoord en dat heeft invloed op de behaalde snelheid. Wat betreft de 90Mbit bekabeld, dat zal waarschijnlijk zoals al werd aangegeven aan je netwerkkaart liggen die maar 100Mbit/s aankan of is ingesteld op 100Mbit/s.

Groet,

Mirsad van Ziggo
Ziggo Webcare
 
Black Tiger
@Ziggo Webcare:
Plotter schreef zijn bericht 2 jaar geleden.
Zou hij nog geen oplossing gevonden hebben? Wink
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
@Emiliovisser: Ja maar dat is hier niet, zoals op vele forums, niet gebruikelijk. Wink
Vaak wordt het ook nog open gelaten om te wachten of een TS nog iets wil zeggen of aanvullen en dan zakt het ook snel weg.
Zal hem nu echter wel sluiten. Smile
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verouderde firmware?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
FirmWare update Firmware : 10 15-04-2017
Nieuwe firmware v3.2 UPC Horizon mediabox, binnenkort ook bij Ziggo. Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 06-05-2015
Cisco epc3925 met ups firmware Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 19-04-2015
Feature request firmware - vrije DDNS provider kiezen Firmware : 8 21-10-2014
Advertentie