obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Van Internet Z2 naar Alles in 1 --> nog oude snelheid
Thierry
Ik ben van losse Internet + Telefonie naar Alles in 1 plus pakket gegaan. Ik heb eergisteren een brief gekregen van Ziggo en gisteren de Digitale TV installatie pakket. Digitale Tv werkt gewoon perfect.
Maar ik heb nou nog steeds de oude Internet snelheid. Ik heb dus nog niet de nieuwe 2x zo snelle internet verbinding. In de brief die ik van Ziggo had gehad, stond wel een (her)activerings code voor de modem. Moet ik hier iets mee doen? Zo ja, wat?
Of krijg ik misschien een nieuwe modem van Ziggo toegestuurd?

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.
 
Binkie_b
Hoi Thierry,

Probeer het modem is uit te zetten voor 10 sec en dan weer aanzetten.
Dan even een speedtest doen op www.mordax.nl of iets dergelijks.
Hoor het wel.

Mvg
 
MaXMhZ
Bedoel je misschien een nieuwe computer naam "co11234567-b" of iets dergelijks? - die stel je in op je computer. "Mijn Computer" rechts aanklikken, Eigenschappen, "Computer naam" tab, "Wijzigen" knop, naam instellen en computer overnieuw opstarten. Modem 10s uit, weer aanzetten,wacht tot modem verbinding heeft, computer opnieuw opstarten. Dan zou je de nieuwe snelheid moeten hebben.
Gewijzigd door MaXMhZ op 10-10-2008 02:08
 
Thierry
Modem uitzetten en weer aan helpt niet, nog steeds oude snelheid. www.speedtest.net zegt: download: 4327kb/s en upload: 1026kb/s, oude snelheid dus.
En nee het is niet de computernaam van het netwerk. Maar een (her)activeringscode wat in de brief van Ziggo staat en met een wachtwoord geloof ik. Maar wat moet ik hiermee, het staat er niet bij?

Alvast bedankt.
 
MaXMhZ
Wacht even... TV!

De activeringscode/wachtwoord voor de digitale ontvanger waarschijnlijk.
 
Thierry
Oke, letterlijk uit de brief:

Quote


Belangrijke gegevens:
Onderstaande gegevens heeft u nodig om uw producten te activeren.

Internet en/of Telefonie:
Modem activatiecode: *code*
Wachtwoord: *wachtwoord*

Bewaar deze codes goed! U kunt ze op een later moment nog nodig hebben, bijvoorbeeld wanneer u een nieuwe computer koopt en hierop Ziggo Internet installeert.


Maar er staat helemaal niet bij wat ik hiermee moet doen? hier maak ik uit op dat ik iets moet activeren, maar waar?

Alvast bedankt.
 
MaXMhZ
Hmmm - Ik heb zelf Ziggo Z2 geleverd door @Home. Hierbij had ik geen activerings code/wachtwoord nodig voor mijn modem. Alleen computernaam instellen, modem aansluiten en klaar. Missvchien toch maar even met de klantenservice bellen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 10-10-2008 19:19
 
Thierry
Ik had internet Z2 van Casema, sinds kort ben ik overgestapt op het Alles in 1 plus pakket van Ziggo. Omdat dit iets goedkoper is en met digitale TV en 2x zo snel internet.

Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat in het config scherm van mijn router eerst altijd alleen bij Primary DNS IP een IP gegeven was. En bij Secondary DNS IP was het altijd IP: 0.0.0.0
Maar nu staan bij beide wel altijd een IP. Heeft dit misschien er iets mee te maken?
 
MaXMhZ
De IPs bij DNS Server zijn adressen van Dynamic Name Service servers. Aleen de Primaire DN S Server is verplicht zover ik weet. 0.0.0.0 wl zeggen dat er geen aanwezig is. De secundaire server wordt gebruikt als de primaire uitvalt of overbelast is. Soms kunnen onder de Primaire ook meerdere servers opgegeven worden. DNS is niets anders dan het vertalen van "www.gebruikers.eu" naar het xxx.xxx.xxx.xxx numerieke IP adres. Ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft.
 
MaXMhZ
een hele tijd gezocht bij Ziggo, en uiteindelijk gevonden:

Sluit je modem aan.

Start je computer op.

Start je internet browser

Type "activatie"
(zonder aanhalingstekens) in de adres balk en volg de instructies op het scherm.

http://ziggo.nl/klantenservice/veelge...de-vragen/

kijk bij "Ik kan mijn modem na verhuizing niet registreren."

tjonge tjonge, echt goed verstopt! Ook handig dat je niet direct kunt linken! Shock
Gewijzigd door MaXMhZ op 11-10-2008 22:54
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van Internet Z2 naar Alles in 1 --> nog oude snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie