obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vragen over computers, algemeen, geheugen, videokaart, harde schijf, netwerk
 Onderwerp afdrukken
Onbekende aansluiting op mijn netwerk
lofi
Ik heb een WiFi modem Cisco EPC3928 .

Sinds gisteren zie ik naast de router( Cisco SPVTG) en mijn eigen apparaten, een onbekende aansluiting op mijn netwerk.

Scientific Atlanta CISCO-LVG met MAC adres 00-11-E6-DE-AD-07

Dit is zeer vreemd omdat ik heb ingesteld dat alleen apparaten met een door mij aangegeven Mac adressen op mijn modem mogen aanloggen.

Zie ook bijlage

Heeft iemand hier een verklaring voor ?
lofi voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
MisterSenseo
Gezien de username en het MAC adres ( eerste in de range ) lijkt het mij de USB verbinding te zijn die een eigen afdeling heeft gekregen.
Ik heb hetzelfde met mijn Horizon Box, die de Harddisk een mediaplayer-achtige status geeft, met bijbehorend intern IP.
Check je MAC van de router zelf, als mijn theorie klopt zal MAC van je router zeer dicht in de buurt komen van wat er op de foto ook staat........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
lofi
wat bedoel je met " zal MAC van je router zeer dicht in de buurt komen ....." ? Het mac van de router lijkt er niet op .

Mijn volgende vraag is dan nog: wie heeft die wijziging dan doorgevoerd? Doet dat Ziggo ? Want ik heb niets gewijzigd
 
MisterSenseo
Ik zie dus dat het een foutje van me was, ik bedoelde dus het IP van 192.168.178.10, dat is normaal gesproken het eerste IP in de DHCP range.
Maar je gaf zelf al aan dat de MACs niet op elkaar lijken dus het zal niet zo zijn.
Je kunt in je router het betreffende MAC blokkeren, is geen probleem.
Je kunt het altijd nog ongedaan maken als het inderdaad binnen je eigen netwerk zit.
BTW, dit is volgens mij niet iets wat Ziggo gedaan zou hebben.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
lofi
Je kunt in de router kiezen uit twee methodes
- welke apparaten (mac's) mogen aansluiten
of
- aangeven welke apparaten (mac's) niet mogen .

Ik heb in de router aangegeven welke apparaten (mac's) wel mogen aansluiten (al de rest dus niet)
In die lijst heb ik het vreemde MAC niet opgenomen. Dus die zou eigenlijk al geblokkeerd moeten zijn.
Dat is dus ook vreemd.
(Overigens ook de rouiter zelf heb ik niet opgenomen in die lijst en die komt gewoon in netwerk. Maar dat lijkt me ook logisch dat die zich zelf niet blokkeert. Mijn vermoeden is dat het vreemde apparaat toch iets met de router zelf te maken heeft en dat t wel door of via Ziggo is geinstalleerd)

Maar goed, de vragen zijn voor mij helaas niet opgelost.
Derhalve zie ik graag uit naar reacties
 
Black Tiger
Wat ik er van lees is het iets wat de Cisco 3928 zelf aan maakt voor de USB poort, wat mrSenseo ook al aangaf.
Als je dan een harddisk of usb stick op de usb aansluiting van de modem aan sluit schijnt dat een gedeelde share te worden.

Dit wordt niet door Ziggo aangemaakt maar door schijnbaar door de modem zelf.
Als er niets in de usb poort zit kun je hem ook niet gebruiken. Aangezien het door de modem zelf aangemaakt wordt heeft de MAC blokkade er dus ook geen vat op.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo

Quote

Black Tiger schreef:

Wat ik er van lees is het iets wat de Cisco 3928 zelf aan maakt voor de USB poort, wat mrSenseo ook al aangaf.
Als je dan een harddisk of usb stick op de usb aansluiting van de modem aan sluit schijnt dat een gedeelde share te worden.

Dit wordt niet door Ziggo aangemaakt maar door schijnbaar door de modem zelf.
Als er niets in de usb poort zit kun je hem ook niet gebruiken. Aangezien het door de modem zelf aangemaakt wordt heeft de MAC blokkade er dus ook geen vat op.


Gelukkig, ik ben niet de enige die het zo bedacht had....... Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
lofi
Helder , dank aan beidenv oor de reacties.

Maar hoe komt het dat de modem dit nu plotseling aanmaakt ?

De modem is al diverse maanden in gebruik en al die tijd was deze aansluiting niet.
Er moet dus ergens een actie zijn geweest waardoor deze er nu wel is. Misschien een update van de modem ? en wie initieert dat dan ?
 
Black Tiger
Modem updates komen automatisch en die worden door Ziggo geinitieerd.
Maar aangezien ik hier over al lees in berichten van jaren geleden heeft het er misschien toch al langer in gezeten.

Het schijnt tevoorschijn te komen als men een pc op een poort aan sluit. Misschien maakt het uit welke poort het is of welk signaal de pc naar de poort stuurt.
Wellicht een bezoeker eens een usb stick in de poort geprobeerd of een printer.
Of misschien is het wel heel iets anders wat het initieert, moeilijk te zeggen.

Ik denk dat alleen Cisco hier uitsluitsel over kan geven.
Greetings, Black Tiger
 
lofi
Het is er pas sinds 10-11-2017 16:15:52 , zie de bijlage die ik had bijgevoegd.
Ik weet voor 100% dat op dat moment geen aansluitingen zijn gedaan, omdat ik toen zelf aan de pc zat. Op modem is ook nooit een usb aangesloten.
Als ziggo dat initieert dan zal ik nog maar eens contact met ze opnemen. Dat had ik al gedaan , maar de persoon die ik aan de lijn had , had daar geen verklaring voor.
Ik wil toch graag weten wat t precies is Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onbekende aansluiting op mijn netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Ziggo aansluiting niet opgeleverd nieuwbouw Algemeen : 3 25-10-2019
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 3 19-12-2018
VodafoneZiggo test ‘netwerk van de toekomst’ Ziggo nieuws : 1 22-08-2018
LTE-M-netwerk Vodafone nu live Ziggo nieuws : 1 29-06-2018
Advertentie