obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Geen email verzenden voor email van eigen domein?
Essebes
Hallo,

Voor mijn emailacount van Ziggo, kan ik zowel email versturen als ontvangen. Echter voor het emailadres van mijn eigen domein echter kan ik wel email ontvangen, maar niet verzenden.

Ik krijg de volgende foutmelding:
Task' xxxx@xxxx.nl - Sending' reported error (0x800CCC78): cannot send the message. Verify the emailadress in your account properties. The server responded: 550 B002 Sender emailadres invalid / afzender email adres bestaat niet'

Ik gebruik Outlook 2007 (Windows)
Het eigen domein is zeker GEEN zakelijk domein, gewoon een prive domeintje. Juist om minder afhankelijk te gaan zijn van een provider (na via wanadoo en orange en online nu ziggo geworden te zijn)
pop3: pop.ziggo.nl
smtp: smtp.ziggo.nl

Wie weet raad?
 
Zippo
Waar heb je dit domein onder gebracht? Bij Ziggo zelf of een professionele hoster?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Essebes
bij een professionele hoster, niet bij Ziggo.

Het domein hebben we namelijk al langer dan dat Ziggo bestaat. Smile
 
Essebes
Ik heb net nog ff gezocht in de algemen voorwaarden ,maar daar kan ik niks vinden over dat Ziggo mij dit zou mogen weigeren, toch?
Blond......
 
Zippo
Ok dan kan het zijn dat de server op een blacklist staat.

Kijk of de server ip voorkomt met behulp van deze sites.

http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx
of
http://virbl.bit.nl/lookup/index.php?...nl&x=7&y=7

Vooral als je op shared hosting zit dan kan het gebeuren dat er via het account van een ander spam verstuurd wordt. Jij bent daar dan de dupe van.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Essebes
Volgens mij klopt er gewoon iets niet.

Tot vorige week gebruikte ik smtp.wanadoo.nl voor uitgaande email. Ik concludeerde dus dat Ziggo iets met de Wanadoo-servers had gedaan. Logisch dacht ik.

Maar dan een normale vraag: hoe horen je instellingen te staan (pop en smtp) indien je je email van een eigen domein wilt verzenden/ontvangen via Ziggo?

Blond......
 
Essebes

Quote

Zippo schreef:
Ok dan kan het zijn dat de server op een blacklist staat.

Kijk of de server ip voorkomt met behulp van deze sites.

http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx
of
http://virbl.bit.nl/lookup/index.php?...nl&x=7&y=7

Vooral als je op shared hosting zit dan kan het gebeuren dat er via het account van een ander spam verstuurd wordt. Jij bent daar dan de dupe van.


geinformeerd, ....dat is niet het geval.
Blond......
 
Zippo
Heb je de instellingen wel goed staan voor outlook?

Informeer naar de juiste instellingen bij je hoster.
Standaard is iets als dit; pop3.domeinnaam.nl en smtp.domeinnaam.nl

Als je geen mail kan verzenden via je ziggo dan moet je verplicht de smtp server van ziggo gebruiken. De pop3 server is dan wel van je domein en de smtp server niet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Essebes

Quote

Zippo schreef:
Heb je de instellingen wel goed staan voor outlook?

Informeer naar de juiste instellingen bij je hoster.
Standaard is iets als dit; pop3.domeinnaam.nl en smtp.domeinnaam.nl

Als je geen mail kan verzenden via je ziggo dan moet je verplicht de smtp server van ziggo gebruiken. De pop3 server is dan wel van je domein en de smtp server niet.


klopt.

pop staat nu op: mail.eigendomeinnaam.nl
smtp staat nu op smtp.ziggo.nl =>Echter dit levert mij de foutmelding uit de eerste post op.

Vandaar dat ik het niet meer snap. Tenzij er bij Ziggo iets niet goed gaat en ik ten onrechte denk dat de fout bij mij zit.
Blond......
 
Zippo
Ok, stap voor stap komen we er wel.

Voordat het ziggo werd, welk bedrijf was het toen? Probeer dan smtp.casema.nl of zoiets.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen email verzenden voor email van eigen domein?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie