Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Service helpdesk
janschrik
Gisteren deed mijn Outlook email het niet meer. Bij mij was niks gewijzig dus heb ik de helpdesk gebeld met de vraag of er iets aan de POP cq de SMTP server was veranderd, op internet was hierover niks te vinden, in de mail van 1404 over de migratie van multikabel naar Ziggo stond hierover ook niks vermeld.
De helpdeskfiguur die ik aan de lijn kreeg wist er niks over. Toen ik hem vroeg om hierover hun eigen WIKI te raadplegen stond ik waarschijnlijk op een zeer eksteroog want nadat pro forma overleg met een collega was gepleegd kwam hij retour met: "mijn collega zegt dat u email hebt, u heeft de beschikking over webmail Cool" Mijn argument dat webmail een telnet zaak was en echt geen donder uit te staan heeft met een POP3 protocol beaamde hij maar bleef bij zijn standpunt. Hij wilde of kon mij ook niet de actuele namen van de POP3 server en de SMTP server geven.
Achteraf bleek dat alle *.quicknet.nl servers veranderd zijn in *.ziggo.nlShock
De kennis van de helpdeskmedewerkers van Ziggo is echt wel een tandje lager dan die van wijlen Quicknet
Gewijzigd door janschrik op 21-04-2009 09:47

Decibert

De kennis van de helpdeskmedewerkers van Ziggo is echt wel een tandje lager dan die van wijlen Quicknet

Kan, maar heb je de juiste afdeling gebeld? Dat maakt nogal verschil.
De TD onder 0900-1884, optie 2 en daarna 2 heeft die gegevens wel bij de hand, als het goed is.
Overigens is dit ook op andere fora gemeld. Als je de postcodecheck voor storingen doet op de website, zul je daar die wijziging, met de juiste servers, waarschijnlijk vermeld zien.
Gewijzigd door Decibert op 21-04-2009 12:31

janschrik

Decibert schreef: Als je de postcodecheck voor storingen doet op de website, zul je daar die wijziging, met de juiste servers, waarschijnlijk vermeld zien.

Leuke suggestie maar niet dus.
BTW is het normaal dat door de helpdesk ronduit wordt gezegd dat ze het funktioneren van Outlook niet ondersteunen?

Decibert

BTW is het normaal dat door de helpdesk ronduit wordt gezegd dat ze het funktioneren van Outlook niet ondersteunen?

Ja, in die zin, dat de werking van Outlook losstaat van Ziggo. Zij leveren een emailservice, en als je daar niet de webmail van wilt gebruiken maar een emailclient op je computer om de mail binnen te halen, heeft dat niks met Ziggo te maken. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de werking van welke emailclient dan ook. Ze dienen wel de serveradressen bij de hand te hebben uiteraard, en een beetje helpdeskmedewerker kan je wel adviseren mbt de nodige instellingen. Dit is echter geen vereiste, het is immers je eigen zaak, en de informatie die je nodig hebt zou je moeten vinden in de handleiding van Outlook (afgezien van dus de serveradressen).

janschrik

Ja, in die zin, dat de werking van Outlook losstaat van Ziggo.

Dat ze me bij het gebruik van de mailclient niet willen helpen kan ik nog wel mee leven maar het gebruik van de mailservers is iets waar ik voor betaal en als dan een helpdesk-medewerker van een provider me niet kan helpen aan de juiste geldende servernamen dan vrees ik wel het ergste. Overigens van dat thuishulptool van Ziggo hoef je ook niet al te veel te verwachten , die zei dat bij mij alles goed & correct werkte.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Service helpdesk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
wifi slecht en vage service? Klacht over Ziggo : 6 17-06-2017
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
Slechte service ZIGGO Klacht over Ziggo : 7 04-05-2017
Service level zakt wel behoorlijk. Klacht over Ziggo : 7 26-09-2015