Onderwerp bekijken
Decoder van Ziggo zat? Een eigen decoder gekocht? Meld hier de ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Signaalsterkte verbeteren
MrB
Te vroeg gejuicht... Frown

Ik zag een lichte verbetering toen ik de versterker had geplaatst en data en decoder had aangesloten, de Samsung liet een signaalsterkte van 51% zien en de HD kanalen werkte full-HD. Maar nadat ik ook de tv's boven had aangesloten op de versterker + de tuner dmv de splitter, zakte het signaal weer terug naar 32%.
Wellicht zou ik nog een betere kabel met schroefdraad kunnen halen van de versterker naar de decoder, maar verder zou ik niet weten hoe ik het beter kan aansluiten. Moet ik ook de coax aansluitingen elders in het huis controleren of mag dat geen invloed hebben? (Afstand is geen issue want de stamkabel, de versterker en decoder bevinden zich allen op een en hetzelfde punt.)

Ik laat nu de bewoners een paar dagen testen of HD kanalen weg blijven vallen en de foutmelding E48-32 terug blijft komen.

- wordt vervolgd -

kobus1960
Alles gaat of staat wel met kwaliteit kabel en gebruikte stekkers.
Loop voor de zekerheid alle aansluitingen nog eens na, en als je
voldoende lengte hebt op de kabels, plaats de stekkers opnieuw.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaalsterkte verbeteren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders? Analoge radio of televisie storing : 6 26-08-2017
Signaalsterkte vanuit Ziggo Algemeen : 3 18-02-2014
Ziggo wil kwaliteit van klantenservice verbeteren met business analytics Ziggo nieuws : 4 11-07-2012
tips om draadloze verbinding te verbeteren WiFi, draadloos netwerk : 2 04-11-2011
Signaalsterkte Ubee modem Storing : 8 30-06-2010
Advertentie