Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Te lage downloadsnelheid alles-in-1 Plus
digisup
Sind vrijdag middag gezeik met snelheden

Laptop direct aan ubee gehangen. Fantastische snelheden. >90mb. Voor de zekerheid wel 20 keer deze test gedaan. Even gewacht en weer getest.

Nu ...zelfde lapop tussen de 3-15 mbs keer op keer.

Hoe kan dit ??

kobus1960
Antwoord 11 al geprobeerd?

digisup
Yep. Net *alles* uitgezet... eerst kabelmode, dan router dan laptop (om mee te beginnen).

4.8Mbps down 0.6 up

clueless.

harrie69
Hallo Ronaled@56

Ik kamp al geruime tijd met dezelfde problemen. Zeer wisselende downloadsnelheden tussen de 0,5 en 118MB. De uploadsnelheid ligt altijd stabiel rond de 10MB.

Klantenservice én service+ gebeld maar deze bieden geen soelaas. Ze komen toch alleen maar met standaard vragen. Monteur zou langs kunnen komen maar als het bij mij in huis zou liggen zijn de kosten voor mijn rekening.

Vaak viel internet geheel uit. Heb al router én switch vervangen. Internet toegang blijft nu bestaan maar heb nog zeer wisselende snelheden.

Ga morgen maar weer klantenservice bellen. Laat wel weten wat er uit gekomen is.

gr. Harrie

MisterSenseo
@Harrie69 :

Die E4200 heb ik ook enige ervaring mee.
Als je de Cisco installatie cd hebt gebruikt denk ik de oplossing te weten.
Router geheel naar fabrieksinstellingen terug brengen, daarna niet de cd gebruiken maar je pc rebooten, dan inloggen op http://192.168.1.1 en als inlog gebruiken admin/admin .
Dan instellen volgens "klikkerdeklak" in mijn handtekening ( DNS mag je eventueel laten voor wat het is ) maar LAN IP veranderen naar 192.168.123.254 en je login wachtwoord veranderen naar een zelf gekozen wachtwoord.

Het probleem zit zeerwaarschijnlijk in die cd, door die te installeren heb je waarschijnlijk die storingen in je verbinding.
Door je router zonder die cd in te stellen naar je eigen wensen hou je de verbinding snel en stabiel.

Succes en laat de uitkomst nog even weten aub,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

digisup
Zou kunnen dat die router er iets mee te maken heeft maar
1.) Heb een ea 4500.
2.) Niet geinstalleer via CD maar 'gewoon' gebruikt. Wel via webinterface firmware geupgrade (maakte niets uit)
3.) Als ik die hele router er tussen uit laat zie ik een ietsiepietse meer snelheid (~10mb vs 5MCool maar nog steeds niet de ~90Mb die ik vanochtend ongeveer een uur lang heb gehad.

Het interesseer met niet al ik voor een monteur moet betalen. Dit heeft moet nu al 20 uur van mijn eigen billable tijd gekost Sad

In de afgelopen 6 jaar nooit gezeik gehad met Ziggo dus snap niet waarom nu wel in eens.

Niks veranders. Het begon "zomaar" op vrijdag middag.

MisterSenseo
Misschien dan eerst zelf eens de bekabeling bekijken ?
Je zult echt niet de eerste zijn dat je bekabeling slechter werd en plots van de ene op de andere seconde de grootste ellende hebben.
Bij zelfgemaakte, niet fabrieks, kabels kan het zomaar zijn door aanslag of bewegingen e.d dat de connectie slecht of stuk is.
Knip desnoods een cm van de kabel af en monteer de jack ( coax-stekker ) er weer correct aan vast.
Dit bedoelt Ziggo met "als het binnen zit betaal je de rekening".......
Zorg er dus eerst voor dat je zeker bent dat je bekabeling correct in orde is, daarna pas een monteur bestellen, want het kan natuurlijk ook buiten in de wijkkast o.i.d zitten en dan kun je er zelf niets aan doen.

Succes,

digisup
Heb ongeveer 5 kabels gebruikt. Twee verschillende laptops/

Huidige kabel is een ~70 cemtimer lange Belkin Cat5e kabel.

Net nog maar een keer de modem gerest. zonder enig resultaat 6.2 up 0.5 down.

Kan het zijn dat dat Tratec gevalletje dat tussen modem en muur zit roet in het eten gooit? Is dat ding nodig?
Kan het zijn dat de wifi-router (Cisco ea 4500) "instraalt" op die coax? Zou het anders ook niet meer weten

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 26 2012 16:10:13:
OK. Dit is cool.

Het dat tratec geval er tussenuit gehaald. Zit nu op 60-70mb down . 10mb up

Gelukkig gebruiken we geen Ziggo voor tv dus kan het me niet intresseren dat we het tv signaal niet kunnen splitten

Het lijkt er wel op dat die router 20-30% van de bandbreedt opeet. Lijkt me nie onlogisch aangezien die firewall ook processing tijd nodig heeft. Kan dit kloppen?
Gewijzigd door digisup op 26-08-2012 16:10

MisterSenseo
Als je geen tv van Ziggo gebruikt heb je inderdaad helemaal geen enkele splitter nodig en kun je desnoods je modem direct in je wandcontactdoos prikken.
De bekabeling waar ik het eerder over had was de coax bekabeling.........CAT5E of 6 is is netwerk en alleen voor snelheden boven de 100 Mbit, maar zelfs met CAT5 moet je met gemak een stabiele verbinding halen van 85-95 Mbit.
Je moet zelfs met router ertussen met gemak in ieder geval 105-110 Mbit kunnen halen maar waarschijnlijker is met een perfecte bekabeling haal je de volle 120 Mbit.

digisup
Nog een raar ding;

op mijn Mac krijg ik 120Mb

op windows ~60-70.

Streamen van Ziggo TV op IPAD gaat nu (eindelijk) goed. Voorheen wat het altijd bufferen om de zoveel seconden. Zelfs het airporten van IPAD beeld naar Mac (gebruikt als meia center)

Zou leuk zijn er nog eens een native iMac ziggo tv mgelijkheid bestaat.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te lage downloadsnelheid alles-in-1 Plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
downloadsnelheid omlaag Snelheid : 25 23-12-2015
Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest. Klacht over Ziggo : 4 31-07-2015
Alles in 1 per 1 juli 1 a 2 Euro duurder voor ex-UPC klanten Ziggo nieuws : 4 27-05-2015
Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra Ziggo nieuws : 61 06-03-2015
Advertentie