obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest.
Timon
In de speedtest van ZIGGO en van Speedtest.net heb ik een downloadsnelheid van 203 mb/s, als ik op UTorrent iets download kom ik maar op 200 kb/s!!!!

Dit is toch niet normaal? En toch ook niet waar wij voor betalen? Waar ligt dit probleem en hoe kan ik er voor zorgen dat ik tenminste 3 mb/s kan krijgen?
Ik heb er geen verstand van maar met 200 mb/s snelheid zou ik toch zeker 50 mb/s daadwerkelijk hebben??

Alvast bedankt.

Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest.
Gewijzigd door Timon op 28-07-2015 16:54
 
Zippo
Met uTorrent ben je afhankelijk van de upload snelheid van degenen die je een stukje van de file toe sturen. uTorrent is dus ook niet representatief voor je downloadsnelheid.

Kijk eens hoe snel je download met deze link, http://speedtest.onsbrabantnet.nl/fil...4MByte.bin
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

Ik heb er geen verstand van maar met 200 mb/s snelheid zou ik toch zeker 50 mb/s daadwerkelijk hebben??

Nee, dat moet je feitelijk delen door 8 (soms 10).
Dus met 200 Mb (Megabit) aan snelheid kun je maximaal een 25 MB (Megabyte) aan snelheid halen.

Echter het verhaal van Zippo klopt. De downloadsnelheid is afhankelijk van de uploadsnelheid van de versturende partij, dus van de website of van Utorrent.

Met utorrent ligt het er ook aan of iets populair (en dus veel gedeeld) is of niet. Vaak als je wat langer wacht komen er meer peers beschikbaar en gaat de snelheid vanzelf wel een stuk omhoog.

Via newsservers kun je bijv. wel de volle snelheid halen, omdat die ook de volle upstreamsnelheid kunnen leveren.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
TimonHolla,

Wat de mensen hierboven mij vertellen is inderdaad correct.

Als je met speedtesten de snelheid van 200 mb/s haalt dan is dat ook de snelheid die je maximaal kan halen.

Echter internet is een verzameling van computers die aan elkaar verbonden zitten met ieder zijn eigen verbinding (soms gedeeld met anderen).

Daardoor kan het zijn dat je tijdens het surfen een andere snelheid haalt dan wat een speedtest aangeeft.

Als je kijkt naar je eigen speedtest zie je ook een upload snelheid staan dat is wat je verbinding maximaal kan versturen als je mij dus rechtstreeks een bestand zou sturen dan kan ik wel 200 mb/s downloaden maar jij niet sneller versturen dan 20 mb/s dat is 10 keer zo langzaam als wat ik kan ontvangen.

Als ik een programma heb (zoals Utorrent) en je buurman die ook met 20 mb/s kan versturen dan zou ik het al binnenhalen met 40 mb/s.

Echter bij Utorrent is het vaak zo dat je inderdaad maar zo'n 200 kb/s haalt in de praktijk dit heeft te maken met het feit dat vele mensen proberen bestanden tegelijk te versturen en daardoor krijg je niet echt een lekkere verbinding met iemand, tevens heeft natuurlijk ook niet iedereen de luxe van 20 mb/s upload snelheid.

Ik hoop dat het je nu een beetje duidelijk is en dat je begrijpt dat ziggo hier weinig aan kan doen.

Als je wel snel zou willen downloaden heb ik als tip voor : Verdiep je eens in de nieuwsgroepen deze zijn heel stabiel en hebben een hele hoge upload snelheid. zeker als je er een abbonement op neemt dan haal je met gemak de 200 mb/s hoe en wat nieuwsgroepen op https://www.binaries4all.nl/ staat het duidelijk uitgelegd hoe het werkt.

Success!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mijn 1e speedtest bij ZIGGO Algemeen : 18 11-06-2017
speedtest.net versus ziigo.nl/speedtest Storing : 20 12-01-2016
downloadsnelheid omlaag Snelheid : 25 23-12-2015
Veel klanten vertrekken na fusie Ziggo en UPC Ziggo nieuws : 2 09-05-2015
Ziggo test veel hogere up- en download snelheid. Ziggo nieuws : 5 15-01-2015
Advertentie