obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest.
Timon
In de speedtest van ZIGGO en van Speedtest.net heb ik een downloadsnelheid van 203 mb/s, als ik op UTorrent iets download kom ik maar op 200 kb/s!!!!

Dit is toch niet normaal? En toch ook niet waar wij voor betalen? Waar ligt dit probleem en hoe kan ik er voor zorgen dat ik tenminste 3 mb/s kan krijgen?
Ik heb er geen verstand van maar met 200 mb/s snelheid zou ik toch zeker 50 mb/s daadwerkelijk hebben??

Alvast bedankt.

Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest.
Gewijzigd door Timon op 28-07-2015 16:54
 
Zippo
Met uTorrent ben je afhankelijk van de upload snelheid van degenen die je een stukje van de file toe sturen. uTorrent is dus ook niet representatief voor je downloadsnelheid.

Kijk eens hoe snel je download met deze link, http://speedtest.onsbrabantnet.nl/fil...4MByte.bin
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

Ik heb er geen verstand van maar met 200 mb/s snelheid zou ik toch zeker 50 mb/s daadwerkelijk hebben??

Nee, dat moet je feitelijk delen door 8 (soms 10).
Dus met 200 Mb (Megabit) aan snelheid kun je maximaal een 25 MB (Megabyte) aan snelheid halen.

Echter het verhaal van Zippo klopt. De downloadsnelheid is afhankelijk van de uploadsnelheid van de versturende partij, dus van de website of van Utorrent.

Met utorrent ligt het er ook aan of iets populair (en dus veel gedeeld) is of niet. Vaak als je wat langer wacht komen er meer peers beschikbaar en gaat de snelheid vanzelf wel een stuk omhoog.

Via newsservers kun je bijv. wel de volle snelheid halen, omdat die ook de volle upstreamsnelheid kunnen leveren.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
TimonHolla,

Wat de mensen hierboven mij vertellen is inderdaad correct.