Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Geen internet verbinding
|
|
Alch |
Geplaatst op 30-06-2009 20:16
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 30-06-2009 |
laten we beginnen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen De situatie is als volgt ik heb 2 pcs 1 onder 1 boven mijn bedoeling was om Internet te ontvangen op allebij de pc's Kabel verbinding onder Router verbinding voor boven. Ik wou er eerst voor zorgen dat ik onder pc heb met mijn Modem en dan doorgaan met de Router. maar omdat mijn Onderste pc de voeding er van kapot ging liet ik hem maken. en ik heb hem vandaag terug gekregen. en nu probeer ik om met de kabel internet te ontvangen maar helaas... Ik heb het volgende geprobeerd: 1. De kabel zonder een hulpstukje te gebruiken ik weet ff niet hoe je dat noemt maar dan sluit je hem via een usb poort aan * normaal gesproken moet die het dan doen maar nee... 2. Ik heb Ipconfig /all > Release > Renew uitgevoerd maar dan krijg ik de melding : kan geen verbinding met de dhcp server maken of zo iets? hij kan geen nieuwe IPadress aanvragen dus ja dat lukte ook niet. 3. alles na gekeken wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn en waar ik toen achter ben gekomen is : dat mijn netwerkserver geen netwerkadress aan deze computer heeft toegewezen. Geen idee En wat ik nog denk dat er aan de hand zou kunnen zijn is en het leuke ervan als ik deze kabel op mijn bovenste pc gebruik krijg ik meteen Internet. Dus het heeft iets met de instellingen van de pc te maken maar ik weet maar niet hoe ik dit oplos. ik hoop dat iemand me kan helpen Groetjes, Alch |
|
|
toshaka |
Geplaatst op 30-06-2009 23:07
|
Activiteit » Den Andel Berichten: 18 Lid sinds: 19-06-2009 |
Hallo, Heb je de router rechtstreeks op de modem? Dat moet wel als je op beide tegelijk internet wilt. Let well op dat je de modem aansluit op de wan poort van de router. Dan de rest, weet je zeker dat de kabel goed is? Dat wil zeggen, brand het lampje van ethernet zodra je de kabel erin drukt aan beide kanten? En het lampje op de poort van de router, zo weet je zeker of de kabel goed is en kan je dat uitsluiten. Eventueel probeer de modem eens rechtstreeks op de pc beneden om te kijken of het zeker weten internet krijgt. En het dus niet aan de verloopstuk ligt. Probeer dit eens. Groet Tony |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 01-07-2009 07:13
|
Activiteit Berichten: 53 Lid sinds: 10-10-2008 |
Zo te horen heeft Alch helemaal geen router. Alch, het kastje dat je van Ziggo hebt gehad is een modem, geen router. Dat betekent dat je er slechts 1 apparaat op kunt aansluiten om het internet op te gaan. Zodra je 1 computer op de netwerkaansluiting hebt aangesloten, kun je niet ook nog een aansluiten op de usb poort. Om toch meerdere pc's het internet op te krijgen heb je een router nodig: de router sluit je op het modem aan zodat deze het enige apparaat wordt dat het internet op kan (m.a.w. een extern ip adres krijgt). Op de router kun je wel meerdere apparaten aansluiten en die kunnen dan tegelijkertijd het internet op. |
|
|
toshaka |
Geplaatst op 01-07-2009 10:34
|
Activiteit » Den Andel Berichten: 18 Lid sinds: 19-06-2009 |
Quote De situatie is als volgt ik heb 2 pcs 1 onder 1 boven mijn bedoeling was om Internet te ontvangen op allebij de pc's Kabel verbinding onder Router verbinding voor boven. Ik wou er eerst voor zorgen dat ik onder pc heb met mijn Modem en dan doorgaan met de Router. Hij/zij zegt toch duidelijk hier router en modem in 1 zin. Dan ga ik ervan uit dat er wel degelijk een router is en een modem. Als dit niet het geval is dan werkt het idd niet. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 01-07-2009 11:47
|
Activiteit Berichten: 53 Lid sinds: 10-10-2008 |
ai, helemaal overheen gelezen. Dan ben ik het helemaal met je eens: zodra Alch duidelijkheid verschaft over hoe hij die router heeft aangesloten kunnen we vast meer zeggen over waar de oorzaak van zijn problemen liggen. |
|
|
Alch |
Geplaatst op 01-07-2009 13:13
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 30-06-2009 |
Ik heb net al jullie reacties gelezen en om het even duidelijk te maken. Ik heb een router en een Modem maar ik heb de Router nog niet gebruikt dus hij is nog niet aangesloten. Ik ben nu alleen met de modem bezig om ervoor te zorgen dat ik onder Internet krijg met de kabel zodra dit probleem is opgelost kan ik verder met de Router. |
|
|
toshaka |
Geplaatst op 01-07-2009 13:20
|
Activiteit » Den Andel Berichten: 18 Lid sinds: 19-06-2009 |
Inderdaad, zorg eerst dat onder internet is met puur alleen de modem rechtstreeks op de pc. Dan kan je dingen uitsluiten |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 02-07-2009 15:12
|
Activiteit Berichten: 53 Lid sinds: 10-10-2008 |
Het modem werkt correct, want als hij de pc van boven er op aansluit, dan heeft ie daarop gelijk internet. Quote En wat ik nog denk dat er aan de hand zou kunnen zijn is en het leuke ervan als ik deze kabel op mijn bovenste pc gebruik krijg ik meteen Internet. Alch, hoe sloot je de pc van boven aan op het modem? Met een usb kabel of met een netwerk kabel? Mocht je de usb nu gebruiken, dan wil ik je adviseren om de usb aansluiting op het modem verder ongebruikt te laten. usb is onvoldoende snel voor de snelheden die we (straks) krijgen van Ziggo en bovendien kun je slechts 1 apparaat aansluiten op de usb poort (in theorie kun je die aansluiting wel delen, in de praktijk is dat echter zeer lastig). Sluit je pc's vanaf nu dus enkel aan op het modem (en later op de router) met een netwerkkabel. Ter test: sluit je 'beneden pc' aan op het modem met een netwerk kabel. Draai "ipconfig /release" en dan "ipconfig /renew" zoals je al eerder deed (of restart de pc, dat heeft hetzelfde effect). Draai daarna "ipconfig /all" en post de gehele output in een volgend bericht in deze thread. Waarschijnlijk kunnen we je dan meer vertellen. Gewijzigd door rrozema op 02-07-2009 15:23 |
|
|
Decibert |
Geplaatst op 02-07-2009 17:43
|
Activiteit » Amstelveen (Casema) Berichten: 160 Lid sinds: 22-03-2009 |
Vergeet niet modem én router te resetten als je een nieuw apparaat aansluit.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V.
De feiten scheiden van de emoties |
|
|
toshaka |
Geplaatst op 02-07-2009 23:45
|
Activiteit » Den Andel Berichten: 18 Lid sinds: 19-06-2009 |
Inprincipe hoef je modem en router niet te ressetten als je de modem eerst aan doet en wacht tot volledig klaar, en dan de router, als je daarna alle pc er aan sluit of aan doet maakt het geen zak uit of je er nieuwe aan die router hangt. als modem en router combo werken. enige wat je moet doen is de beide pcs op router aansluiten en niet meer aan die modem router combo komen als die werkt. pas een resset nodig als snelheid veranderd of stroom uitval. etc |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet verbinding', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 3 | 15-04-2024 |
geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
Ci+ en smart card geen zenders vinden | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 11-07-2022 |
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Advertentie