Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
|
Geen digitale televisie en internet bij warm weer
|
|
| Jorien |
Geplaatst op 02-07-2009 16:37
|
|
Activiteit ![]() » Emmeloord » TV + Internet Z1 » Ubee EVW320B WiFi » TV Plus » Humax iRHD-5000c Berichten: 1 Lid sinds: 02-07-2009 |
Wij hebben een wel heel raar probleem, en ik hoop dat iemand me kan helpen! Als het lekker warm weer is, zo'n 30 graden, hebben we geen internet en digitale televisie. Dus lekker zomer :S Maar de buren hebben dan wel altijd internet en digitale televisie. Dus, ik als leek, denk dat het dan het kastje is waar het signaal binnenkomt, kan dat? Urenlang zit ik met de medewerkers van ziggo aan de telefoon, en elke keer is het iets anders... - Het ligt aan de coax kabel. (moet je dan niet altijd storing hebben? Ook in de winter bijvoorbeeld?) - Internet verbinding ligt aan de router, digitale tv ligt aan het kastje. Dus: IK moet ff een nieuwe router en kastje kopen... Ik kan een hele pagina vullen met problemen die het kunnen veroorzaken, maar vreemd dat ik dan alleen storing heb als het warm is, en beide tegelijk. Terwijl het verder helemaal niet in verbinding met mekaar staat ?!?!?!?!?!? O mevrouw, word er dan gezegd, dit is inderdaad wel erg vreemd! Ik zal contact opnemen met de speciale technische dienst. Die kan ik helaas alleen e-mailen, en het zal ong. 14 dagen duren voordat we een antwoord hebben voor u.. Of ik moet even op een later tijdstip terugbellen omdat hun ook toevallig een storing hebben. Als ik dan terugbel dan kunnen hun van achter de computer mijn inkomende signaal meten.... En elke keer iets anders.. Ik noteer altijd de naam van de persoon die ik heb gesproken, en de datum. Als ik dan zeg, nou gister zei uw collega pietje dat het zus en zo was, hoe kan het nou ineens weer dit zijn?? Nou, dat lijkt me sterk mevrouw, dat slaat nergens op! En elke keer hetzelfde liedje! En als ik dan vraag of er een monteur langs kan komen, moet ik eerst zelf bijna alles vervangen. Is het probleem er dan nog, dan kan er een monteur langs komen. Elke keer wel wat anders, word er zo *ziek van!! Maar goed, ik hoop dat iemand mij kan helpen.. En stel, het is het kastje waar het signaal binnenkomt, moet ik dat kastje dan zelf betalen, of is dat een stukje service?? Wij hebben (volgens mij) een behoorlijk oud kastje hangen, essent staat er nog op. Het is vierkant en wit. Er staat TV/R op. Er zit zelfs geen radio op.. Misschien is het kastje helemaal niet het probleem, ik weet het echt niet, dus hoop dat iemand hier vaker van heeft gehoord, en me kan helpen.. Alvast heel erg bedankt voor de moeite! Groetjes Jorien |
|
|
|
| rrozema |
Geplaatst op 02-07-2009 19:11
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 53 Lid sinds: 10-10-2008 |
Hallo Jorien. Dit is inderdaad wel een raar probleem. Welk kastje verdenk jij nou precies? Die waar, naast de coax kabel, ook stroom en je netwerkkabel naar toe gaan (=het modem) of het kleine kastje waar alleen maar coax kabels naar toe gaan (= de splitter)? Als het probleem wordt veroorzaakt door warmte, dan kun je het wellicht ook 'oproepen' door het verdachte onderdeel zelf warm te maken met bijvoorbeeld een fohn (kijk wel uit dat je de boel niet te warm opstookt zodat je misschien het plastic smelt of zelfs brand krijgt). Als het inderdaad door de warmte komt, dan kun je zo kijken welk onderdeel de problemen veroorzaakt: zodra je dat onderdeel warm maakt, zal je het probleem zien verschijnen. Als je met die informatie dan weer de helpdesk belt, dan zullen ze je zeker moeten geloven en je een nieuw modem sturen; het modem wordt trouwens door Ziggo geleverd. Als je niet zo'n zin hebt om de boel op te stoken, kun je ook wachten totdat het probleem zich weer voordoet en dan de stekker van de voeding van het modem een half uurtje uit het stopcontact halen. Na de boel een half uurtje tot een uur te hebben laten afkoelen steek je de stekker er weer in en test of het probleem er dan nog is. Ik verwacht zelf dat het modem gevoeliger is voor warmte dan de splitter, dus die verdenk ik het eerst. Maar ik zeg niet dat het de splitter, of zelfs nog iets anders, niet kan zijn... |
|
|
|
| future1000 |
Geplaatst op 02-07-2009 23:36
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 12 Lid sinds: 04-06-2009 |
Heb je dan wel gewoon analoog Tv signaal? Dan is het signaal niet goed wat binnen komt . Dan lijkt mij dat er een monteur moet langs komen. Kan ook zijn dat je decoder en modem te warm worden en niet goed kunnen ventileren. Dan doet ie het niet. Is ma wat brainstormen |
|
|
|
| toshaka |
Geplaatst op 03-07-2009 00:18
|
|
Activiteit ![]() » Den Andel Berichten: 18 Lid sinds: 19-06-2009 |
Test idd even of je ook analoge tv dan wel hebt of niet. Maar zoals hierboven vermoed ik dat het de modem en de decoder is, dat die te warm worden. De splitter mag totaal geen last hebben van warmte, dat witte ding wat je bedoeldt, TV/R betekend trouwens tv en radio, R staat voor Radio. Probeer idd eens morgen met het warme weer, de stekkers eruit als het niet meer doet, na half uurtje proberen. Werkt het dan wel en na een tijdje weer niet, dan worden ze te warm. Groeten |
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
| Spring naar forum: |
|
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen digitale televisie en internet bij warm weer', te verwijzen!
| BBcode: | |
| HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
| Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
|---|---|---|---|
| Storing met internet/kabel en geen onderhoud gemeld | Storing | : 5 | 01-08-2025 |
| Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
| geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
| Ci+ en smart card geen zenders vinden | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 11-07-2022 |
| PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |