obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Slecht Signaal!
Firevaux
Hallo Forumgasten!

Ik had voor een jaar geleden digitale TV van Ziggo genomen, kreeg daarbij een leuke Samsung Tuner. Maar na het aansluiten van de installatie had ik enorm slecht signaal.

Misschien lag het wel aan mijn installatie of ik dacht dat ik wat fout had gedaan. Dus heb het aansluitpunt vernieuwd, versterker ertussen gezet nieuwe kabels gekocht en nog steeds slecht beeld.

Nou zo handig dat ik ook nog wel ben heb ik het binnenwerk van het aansluitpunt helemaal vernieuwd ( ook zo zonde om een monteur te bestellen ). Nou nog steeds geen verandering.

Dus is maar Ziggo bellen.
Die legden mij uit dat het aan de bekabeling ligt. Nou die was vervangen! Dus dat is uitgesloten.
Dus vroegen ze om een moment geduld.
Zucht... na enige tijd wachten willen ze mij een nieuwe binnenwerk sturen van het hoofdaansluitpunt. Maar die had ik al vervangen! Maar goed toch maar mee akkoord gegaan.

Binnen enkele dagen had ik me nieuwe binnenwerk alsnog vervangen en nog steeds slecht signaal en vastlopende beeld.
Ik heb toen maar gekeken waar de Coax binnenkwam en het daar eens geprobeerd. Geen verschil in signaal in de meterkast dus!

Ik Ziggo natuurlijk weer bellen. En wat krijg je te horen? Gewoon installatie fout. Nou volgens mij heb ik alles zo uitgesloten dacht ik. Dus moet het wel aan Ziggo's Coax liggen.
Maar ze raden mij aan om een monteur te bestellen. Heb de medewerker hard uitgelachen omdat ik niet een monteur ga betalen voor iets wat ik zelf ook kan! ( en dat is de handleiding volgen).

Hierna heb ik dat klote ding maar links laten verstoffen. Tot voor een half jaar later. Ik toch maar weer proberen om dat ding aan te schakelen en je raad het nooit!

Goed singaal!

Nou is mijn vraag hoe kan dit nou? Ik ben helemaal verbaast!
Gewijzigd door Firevaux op 04-12-2009 10:14
IE eat ur heart out!
 
Zippo
Misschien is Ziggo ondertussen bezig geweest in de straat/wijk kast met aansluitingen.

Heb iets dergelijks meegemaakt.
Nieuw huis, tv/radio signaal te sterk voor versterker huiscentrale dus verzwakker ervoor geplaatst.

Na verloop van tijd sneeuw op het beeld, verzwakker weggehaald probleem weg.

Opeens weer ruis en diagonale strepen, blijkt achteraf dat de straatkast 'gerepareerd' is. Gevolg het signaal te sterk voor de versterker en gaat daardoor vervormen. Verzwakker er weer voor en probleem opgelost.

Schrijf het nu heel simpel op, maar het heeft de nodige telefoontjes gekost en een monteur die het niet snapte.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Firevaux

Quote

Zippo schreef:

Schrijf het nu heel simpel op, maar het heeft de nodige telefoontjes gekost en een monteur die het niet snapte.


Ja, ik geloof ook dat dit dus bij mij het geval is geweest. Alleen jammer dat de HD-mederwerkers je eerst voor seniel aan zien, dan je een monteur willen aansmeren a 100 euri's terwijl het echt aan de centrale ligt.

Maar eind goed al goed. Dus ben niet de enigste met deze ervaring.
IE eat ur heart out!
 
MisterSenseo
Zeker niet,want het gross van de mensen zijn echt leken en diegenen die wel inzicht danwel verstand hebben van dit soort techniek hebben dan erg moeite om hun lachen te houden als een HD medewerker je als klein kind behandelt,maar je kunt het ze niet kwalijk nemen als ze de hele dag horen dat het simpeler uitgelegd moet worden omdat ze het niet snappen.............elk nadeel hep ze voordeel en andersom........SmileSmileSmile
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Firevaux
Dat is inderdaad waar dat het moeilijk in te schatten is voor een HD-werker maar goed je kan altijd nog anticiperen of iemand echt iets snapt of totaal niet weten waar je het over hebt.
Het maakt ook niet uit. Uiteindelijk is mijn probleem verholpen en heb ik toch nog enigszins gelijk gehad, voor mezelf dan tenminste.

Maar buiten dat heb ik altijd wel respect voor een Helpdeskmedewerker, zolang er maar geluisterd wordt. Wink
IE eat ur heart out!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slecht Signaal!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. Ziggo nieuws : 1 09-03-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie