obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
signaalsterkte digitale tv
mrvanschaik
Wat mag de variatie zijn?
Achtergrond vraag: monteur heeft F-verbindingen in straatkastje 2 weken geleden vastgedraaid (zaten los) / vervangen. Sindsdien weer constant signaal / storingsvrij internet. Alles 100 % (behalve Nl 1) echter de laatste dagen begint de signaal sterkte weer te fluctueren: begin avond 90 % , later weer 100 %. Is dat normaal ? Problemen met vooral internet begonnen met fluctuerend signaal. Ik vermoed dat een verbinding opnieuw niet goed vast zit. Verder weet ik dat niet alle Ziggo monteurs de verbindingen goed vastdraaien.
 
MisterSenseo
In principe moet je met 50% signaal en 50% of meer kwaliteit goed beeld kunne hebben.
Maak je gebruik van de bijgeleverde Tratec signaalversterker ?
Zo ja,zit de digitale tuner in de meest rechtse poort ?
Dit is de meest versterkende poort.
Zonder versterker of in bijvoorbeeld poort 1 heb ik ook maar 50% signaal,terwijl ik in poort 3 of 4 strak 100% signaal heb.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Undertaker
Ik heb 59% op mijn tv met een 100% kwaliteit! en heb gewoon PERFECT beeld Smile denk dat lichte verschillen niet echt uit mogen maken.

Kanttekening ( weet niet of je het op jouw TV kan zien, Maar ik heb een Foutmarge op mijn tv zitten, als jij die hebt, hoeveel fouten geeft hij dan aan?! )
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
mesa57
Signaalsterkte is nietszeggend. Ieder apparaat geeft daar weer zijn eigen draai aan. De kwaliteit of BER (bit error rate) daarentegen is wel erg belangrijk. Deze moet 100% c.q. 0 zijn. Dan heb je zeker goed beeld.
Ik heb eens wat gespeeld met een regelbare antenneversterker. Wat ik zag was dat op een humax 5000 de signaalsterkte onder de 20% kwam er ook BER fouten kwamen. En dat zie je dan als storingen in het beeld.
 
mrvanschaik
BER waarde is -als de installatie goed zit bij mij- altijd bijna 0 (10 E-6), maar waar het mij omgaat is de fluctuatie. De signaalsterkte kan ik nog opschroeven middels mijn Tratec versterker. Is de signaalsterkte bij jullie altijd constant of zie je de signaal sterkte binnen enkele seconden 5 procent of meer fluctueren (op alle netten). De binnenbekabeling is -zeker weten- op orde.
 
mesa57
Nee, hij fluctueert niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'signaalsterkte digitale tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 19-01-2021
Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders? Analoge radio of televisie storing : 6 26-08-2017
4 feb ziggo werkzaamheden digitale tv Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 27-01-2015
Advertentie