Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
geen internet (ip) sinds gisteren
nickbock
Hoi,

Sinds gisteren doet mijn internet het niet meer. TV en Telefonie doen het nog wel.
De juiste lampjes branden nog op het modem. Modem meerdere malen gereset, router gereset en het modem direct op de computer aangesloten.
De router of computer krijgen geen IP.

Iemand nog een idee of zijn er meer mensen die er last van hebben? (regio 4131)

Alvast bedankt,

Nick
Gewijzigd door nickbock op 11-08-2010 11:44

Zippo
De volgorde van opstarten is belangrijk omdat je achter het modem niet zomaar apparaten kan verwisselen.

Probeer eerst dit:
Alles uit.
Zet modem aan, wacht een minuut.
Zet pc, rechtstreeks op modem aangesloten aan.

Kun je nu het internet op?
Herhaal de procedure als je er een router tussen zet.
speed-testing

nickbock
Hoi Zippo,

Bedankt voor je hulp. De procedure die jij beschrijft heb ik ook gebruikt. Helaas nog steeds geen ip adres.

Chrissie
ook gisteravond viel mijn modem uit. Vanochtend bleek dat alle lampjes (UBEE) op het modem weer goed te werken. Ik heb een router ertussen (netgear wd3700) waarvan ook alle lampjes goed functioneren. Toch kon ik niet op het internet. De procedure van alles uit en dan eerst modem, dan router aandoen ook geprobeerd: nog steeds geen internet. Derhalve modem rechtstreeks op pc aangesloten en zonder reset gewoon internet. Daarna een aantal keren geprobeerd met router ertussen te internetten (wel op de goede volgorde alles aangesloten): helaas nog zonder succes.Frown
Gewijzigd door Chrissie op 11-08-2010 16:11

Chrissie
net router gereset (fabrieksinstellingen); na invoer van de juiste gegevens (o.a. voor laptop) doet ie het weer. Kwam er later achter dat ik de backupgegevens ook op had kunnen vragen en in had laten kunnen voeren. Was sneller geweest.Grin

Poupou
Beste nickbock,

Heb je al weer internet? En waar lag het aan, het modem of misschien je utp-kabel?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internet (ip) sinds gisteren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing met internet/kabel en geen onderhoud gemeld Storing : 5 01-08-2025
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022