obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Advies nieuwe router en switch
reggeaton
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om mijn netwerk te vernieuwen. Na alle bekabeling zijn nu de router en switch aan de beurt.
Ook moet ik van 2 pc's de lan aansluiting vervangen met een losse kaart ipv de standaard 10/100 aansluiting.
Ik heb nu alles van Linksys/cisco qua router en switch.
Heb ook gekeken naar D-link en sitecom en netgear maar ik wil dus intern het maximale uit cat6 en wifi halen.

Ook wil ik via dyndns mijn server en etrayz kunnen benaderen. Printen gebeurt via de server. Het hele netwerk bestaat uit verschillende type computer waaronder: 1 macbook, 1 iMac, 1 windows 7 pc, 1 windows server pc, Hd streamer, Etrayz-server, xbox 360, Wii, 3 windows 7 laptops en 2 iPhones.

Hierdoor heb ik in ieder geval 6 bedrade aansluitingen nodig, verdeeld over 2 beneden en 4 op de 1ste verdieping nodig.
Daarnaast heb ik 5 wifi b/g aansluitingen nodig (wii, iPhones, imac) en 3 wifi N aansluitingen met N usb stick.

Wie kan mij een duidelijk advies geven want ik zie door de bomen het bos niet meer ?

Mvg
reggeaton voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door reggeaton op 07-10-2010 18:10
 
MisterSenseo
Zowel met Cisco/Linksys als met D-Link zijn de beste ervaringen dus als je blij bent met Cisco/Linksys,lekker daarbij blijven.
Ikzelf heb de Cisco/Linksys WRT320N èn de WRT610 N Dual Range in gebruik en ben er bijzonder over te spreken.
Met mijn CAT5E bekabeling haal ik zonder moeite 850 Mbit interne overdracht en de internetsnelheid is de volledige 120/10 hier.

Trek je eigen conclusie............Wink
 
Undertaker
Ik zou het lekker zoals bovenstaand met een 610N of een 320 van Linksys doen, makkelijk intestellen, in basis mode weinig om in te stellen, je kan er een gigantische berg mee knutselen en tweaken als je een klein beetje op de hoogte ben van waardes en al dat soort spul Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Advies nieuwe router en switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Advertentie