obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Frequentiewijziging Nick. Jr, nieuwe bekabeling leggen !!
Trance-M
Sinds een week of twee ontvingen we na 2 jaar opeens geen Nick Jr. meer.
Zowel niet op de Samsung decoder boven als de Humax decoder beneden.
Twee huizen verder idem dito. Leuk voor de beide meisjes van 4 jaar die elke dag naar Dora kijken. Mogelijk zijn er zelfs meer mensen met het probleem, maar hebben deze geen kids pakket en merken het dus (nog) niet.

Na het aanmelden van de storing kregen we het advies om naar de bekabeling te kijken. Leek mij onlogisch omdat 3 ontvangers in 2 verschillende huizen tegelijkertijd hetzelfde probleem hadden. Alle andere zenders deden het als vanouds. Daarnaast sleep je een tv van 60 kg niet even naar de gang.
Wel kregen we te horen dat Ziggo de frequentie had gewijzigd, zonder dit overigens te melden, wat ik al niet erg netjes vind.

Vandaag is een monteur langs geweest. Deze had een kabel bij zich van een meter of 10-15. Deze rechtstreeks aangesloten en toen deed Nick Jr. het. Signaalsterkte was met deze kabel 57%. Volgens de monteur moet deze minimaal 40% zijn en dus lag het probleem binnenshuis en weg was hij weer. Even afwachten of we nu 30 Euro moeten betalen voor dit bliksem bezoek.
Het signaal voor de lage frequenties is dus schijnbaar te zwak, of onze in mijn ogen "normale" bekabeling is onvoldoende.

Mooi, kun je na 10 jaar opeens alle bekabeling gaan vervangen, omdat Ziggo het nodig vindt zender te verplaatsen naar een lage frequentie die schijnbaar als eerste problemen geeft. Ik ben er van overtuigd dat het signaal dus nooit optimaal is geweest.

Daarnaast is het nog de vraag of het na aanleggen van nieuwe kabels dan echt is opgelost. De kabel van de monteur leek mij te stroef om door de leidingen te trekken. Daarnaast zaten er andere (metalen) stekkers op de kabel die je er zelf volgens mij niet op kunt zetten.

Ik ben dus eigenlijk van mening dat er een bepaalde signaalsterkte moet worden aangeboden waarbij als men gebruikt maakt van "normale" bekabeling voldoende signaal heeft.
Volgens mij heeft bijna iedereen in de woonkamer een aansluiting in de muur en niet een enkele kabel van meterkast tot aan de decoder, hierdoor heb je dus al een stekkerverbinding meer t.o.v. de enkele kabel die de monteur bij zich had. Radio en t.v. wordt hier immers ook nog gesplitst.
De bekabeling naar beide decoders bedraagd overigens nog geen 10 meter per decoder.
De monteur was alweer te snel weg voordat ik aan de verdeler van radio en t.v. dacht.
Als ik dan toch moet betalen, dan kon hij ook mijn bekabeling doormeten lijkt me.

Graag jullie mening.
 
mesa57
Je schrijft "beide" decoders. Dat betekent dus dat er een splitter tussen zit. Die verzwakt gauw zo'n 4db en dat komt overeen met 20 meter (goede) kabel.
 
MisterSenseo
Misschien dat ipv een splitter een extra signaalversteker de oplossing kan zijn.
 
Trance-M
Dat klopt, er zit een 3-weg splitter tussen met schroefconnectoren. De binnendraad van de coax wordt dus hierin gestoken, geen stekkers.

Op zich zou zo'n splitter toch ook niet meteen voor een probleem mogen zorgen, als je meerder t.v.'s hebt zul je het signaal toch ergens moeten splitsen.
In de meterkast is dan de meest logische plaats dacht ik zo.

De monteur zei hier overigens niets over, voelde wel de draden vast zaten, omdat die vaak los zitten, maar daar had ik natuurlijk al zelf naar gekeken.


Aan een versterker heb ik ook even zitten denken, zou dat helpen? Heeft iemand ervaring hiermee?


Ik kan natuurlijk even een stekker op een kabel achter de spitter zetten en deze rechtstreeks aansluiten, dan zie ik of de spitter zelf misschien de bottleneck is.
Gewijzigd door Trance-M op 21-10-2010 20:29
 
mesa57
Dit is een leuke verdeler / versterker :

FRA752_460

Zie ook : https://www.sluitallesaan.nl/shop/pro...od/1046348
Gewijzigd door mesa57 op 21-10-2010 21:12
 
Trance-M
Inderdaad misschien wel het overwegen waard, zeker gekeken naar de toekomst waar er waarschijnlijk wel een keer een t.v. bijkomt.

Misschien ook maar eens kijken wat bijvoorbeeld afgemonteerde HQ coax kabels een optie zijn. 2.5 meter kost 10 Euro en 5 meter kost 13 Euro, dus dat valt nog mee.

Dan moet de kabel in de leidingen natuurlijk wel goed genoeg zijn, anders wordt het wat meer werk. Dan is de versterker misschien een betere oplossing. 2,5 Watt verbruik is acceptabel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Frequentiewijziging Nick. Jr, nieuwe bekabeling leggen !!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Meer data en korting bij nieuwe Vodafone-abonnementen Ziggo nieuws : 7 25-05-2019
Advertentie