obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Analoge radio verslechtert
Vhond
Sinds ik een alles-in-1 pakket heb van Ziggo is het radiosignaal (analoge radio) sterk verslechtert.

Hoe zou ik het beter kunnen krijgen?
 
Puma
Daarvoor zijn er meer gegevens nodig.

Doet je Internet het wel goed (juiste snelheid)?
Is je analoge TV signaal goed?
Digitaal, wat is je ontvangst volgens de ontvanger?
Heb je alles aangesloten op de groene kabel, of elders in het huis (doorlus naar woonkamer bijv)?
Heb je het schakelaartje op de achterzijde van splitter goed staan? Dat ding welk je Data, TV en radio signaal splitst?
 
Vhond
Internet en televisie (zowel digitaal als analoog) doen het prima. Enige zender die beroerd is analoog is MTV, maar dat is precies hetzelfde als toen ik alleen nog maar RTV had bij Ziggo, dus zonder internet en telefonie.

Heb van het kastje van de muur een kabel naar mijn tuner lopen (maar daar heb ik niks aan veranderd tov het pre- alles-in-1 abo: daarnaast dat is een goede kabel: identiek als wat in de straat ligt... groen dus : )

Ik heb trouwens een 'opzetzetstuk' met daaronder uitkomend 3 aansluitingen: 1 voor internet, 1 voor televisie en 1 voor radio

Kende niet zo'n opzetstuk. Toen ik wel eens eerder via Ziggo internet had, had ik een opzet stuk met 1 aansluiting waarop een splitter werd gestoken: dat 'ding' wat ik nu heb kende ik niet...

Update: Volgens mij zit er zo'n ding op : http://www.digiproof.nl/UMU (ik neem aan dat de monteur die het eea heeft geplaatst dat schuifje wel in de goede stand heeft gezet aangezien de tv wel ok is...)
Gewijzigd door Vhond op 09-12-2010 16:59
 
kobus1960
Het complete digitale/analoge signaal komt binnen via 1 kabel.
Opzetstuk verdeeld naar modem en TV, daarbij zit ook die aansluiting
voor de radio. Probeer eens een splitter op de TV aansluiting en zet daar
je radio kabel op. Kan zo maar zijn dat je uitstekende ontvangst hebt.
Dit zou de ideale aansluiting moeten zijn http://i32.tinypic.com/3312bky.png
Zie daarbij even het deel bij de Decoder-VPR/TV/radio. Rechtsboven.
Gewijzigd door kobus1960 op 09-12-2010 20:48
 
MisterSenseo
Kobus ik kan je wel zoenen,kerel !
Dit is de tekening zoals ik iedereen uitleg hoe je de aansluiting het best aan kunt sluiten.
Dank je wel voor je zoeken !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Laat dat maar zitten gozah, graag gedaan. Wink
Gewijzigd door kobus1960 op 10-12-2010 00:13
 
Vhond
Ach het kan ook simpeler:

Als je een simpele ziel het aan laat leggen (monteur van Ziggo, al dan niet ingehuurd...) controleer dat dan ALTIJD:

Het was gewoon slecht en losjes aangelegd...

Eigenlijk is de wandcontactdoos niet geschikt (en zit het eea niet muurvast), maar kennelijk had 'meneer' geen zin om even een goede verbinding te maken.

En als je dan contact gaat openemen met Ziggo dan heb JIJ het gedaan en is het niet een K monteur die die titel eigenlijk niet waardig is...

Heb het eea nu beter aangesloten en voila, mijn radio ontvangst is gelijk veel beter.

Het zou nog beter kunnen als ik om een beter kastje ga vragen.

misschien moet ik daar maar om gaan vragen want per slot van rekening betaal ik er voor!
 
kobus1960
Die versterker wordt alleen bijgeleverd als je dit https://www.ziggo.nl/#producten/telev...-televisie
erbij neemt. Zonder dus niet, met wat meer TV's en tuners is
het wel handig én echt een flinke verbetering!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Analoge radio verslechtert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Advertentie