obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
WAP of Wrouter?
kezeltje
Hallo,

Momenteel heb ik een geheel bedraad netwerk (gigabit) in huis liggen met Ai1 extra van Z1GG0.
Met een gigabit router dus.
Nu zie ik op het forum diverse wireless routers voorbijkomen, maar nooit een Wireless accesspoint.
Waarom zou ik een wireless router nemen in plaats van een Access point?
Ik heb immers al een router met 24 poorten en ik kan toch een accesspoint op één van de poorten aansluiten?

Wie heeft er wat meer verstand van dan ik?

Groeten
Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
mesa57
Zo hee, wat voor router is dat met 24 poorten !
Wireless access points zijn er wel, maar worden nauwelijks meer verkocht en
zijn daarom vaak nog duurder dan een wireless router. Vandaar dat ze steeds slechter verkrijgbaar zijn.
 
kezeltje
ene goeie: 3Com
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
BMP
Waarom zou je een access point kopen,... dat zit ook in een router, ..router is drie in een wifi accespoint switch en dhcp server.

BMP Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kezeltje
VAUDT dus:
ik heb een gigabit router zonder wifi
alleen maar 24 ethernet poortjes.
(eigenlijk is het geen router maar een switch)

Ik wil binnenkort wel met wifi op mijn netwerk komen: b.v. met een access point of eventueel een router, die ik als AP kan instellen.
kwestie van functionaliteiten en prijs.

jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Puma
Je hebt wel een router nodig hebben om het verkeer te kunnen routen. Het modem van Ziggo is namelijk "Bridged" en kan niet als een router functioneren.

Anders had je inderdaad een Access point kunnen aanschaffen, zoals de Linksys WAP54G. Al is dat wel een oud beestje. Maar dat is puur een access point.

Als je een managed switch hebt, kun je ook VLAN's maken en via een DHCP server het verkeer routen, zonder daarbij een specifieke router te hoeven aanschaffen. Uiteraard bestaan er apparaten met alleen de functie "router". Maar dat zijn vaak zakelijke producten en nogal prijzig.

Makkelijkste oplossing. Consumenten router aanschaffen en deze aansluiten op je 3Com.
Omslachtig: aparte router, Access point.
 
kezeltje
mijn 3Com is idd een managed switch
en ik heb ook een DHCP server draaien.
in principe heb ik dus genoeg aan een AP.

dank je wel voor je info.

Tis dus een kwestie van centjes of ik een goedkope AP kan vinden of toch een (goedkope) wifi-router installeer als AP.

Groetjes,
Jan


>Modem>FW/DHCP-server>3Com-switch (Gb, bedraad).
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WAP of Wrouter?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie