obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
geen internet en telefoon
moevan
Al zeker een jaar last van uitvallen van de modem.
Alles in een pakket. Keer gebeld en ze konden wel zien dat de modem instabiel was.
Als het bij ons lag moesten er kosten betaald worden.....

De modem al tientallen keren gereset afgelopen jaar.
Als je hem aanzet gaan alle groene ledjes na een paar minuten weer vol knipperen, en begint de modem weer opnieuw te zoeken. En dit al sinds het weekeind.
Kan ik de modem gewoon in Heerhugowaard omruilen? Begin het ook zat te worden om iedere keer opnieuw te resetten.

Grt.
 
MisterSenseo
Hoe is je binnenhuisinstallatie aangesloten ?
Klik in mijn handtekening op "klikkerdeklik" en sluit eventueel de boel zo aan als op de foto.
Mocht je geen breedbandversterker hebben,los het dan op door de bijgeleverde splitter van Ziggo uit je wandcontactdoos te verwijderen en die te vervangen voor een "normale" signaalsplitter.
Hiermee los je al 75% of meer van je problemen op.
Ook via "klikkerdeklak" kun je je router zo instellen dat de IP range van modem en router anders wordt,heb je namelijk een Linksys router dan zit je direct in dezelfde range als je modem en dat veroorzaakt het probleem........
DNS hoef je in principe niet te veranderen in jouw geval maar 192.168.123.254 is zeker aan te raden,aangezien je dan zeker bent dat modem en router niet een gelijk IP kunnen hebben.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
moevan
Dag Mister Senseo, bedankt voor je antwoord. Ik begrijp dus dat het kastje in storing valt omdat ie te weinig of te zwak signaal krijgt ? Het zou dus niet aan het kastje liggen.
Waar moet ik op letten als ik een breedbandversterker zou willen aanschaffen ? Tv signaal is ook slecht nl. Enne wat voor een splitter bedoel je, gewoon zo'n ijzeren T stukje ?


Ik heb overigens inderdaad een linksys router, zal die vanavond thuis gelijk veranderen....

grt moevan
 
kobus1960
Om je sneller van een goed signaal te voorzien antwoord ik even voor Bak Koffie.

Het signaal is niet optimaal, dat komt voornamelijk door de splitter die je in de
wandcontactdoos hebt gedraaid, ondingen.

Dit is de versterker die zeer vaak gebruikt wordt.
Kost nieuw rond de € 50,-, maar dan heb je ook wat.

De bedoelde splitter. Vervang die draaidoos door een degelijke splitter.
 
moevan
Ok,dank je , heb er eentje gevonden, de metalen versie . (ook goed ? )

Van de splitter zie ik geen afbeelding ? ??

Wordt er al wat minder moe van.
grt
 
kobus1960
Als je op splitter klikt moet je een afbeelding zien, anders deze.

Gewoon de klikkerde....... setups (insiders noemen dat de Senseo-Methode) volgen en je problemen zijn weg.
 
MisterSenseo
Hahahahaha,Kobus heeft ondertussen door dat mijn dagindeling wat verlegd is,LOL

Maar je had het niet beter kunnen vewoorden kerel.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internet en telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie