obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Signaalontvangst
Anonieme Gebruiker
Deze situatie had ik:
Meterkast aansluiting (alles is 8 maanden oud, nieuwbouw).
Kabel naar de woonkamer 15 meter.
Vanuit daaruit gesplitst naar slaapkamer (0,5 meter) en keuken (17 meter) (er is geen lege doos in de keuken).

De problemen ontstonden dat ik NET5 in een keer niet meer kon ontvangen (E48-32 melding).
Alles losgemaakt bij de Humax. Daarna kon ik NED1, NED2 en NED3 niet meer ontvangen (resultaat blokjes).
Signaalontvangst 25% en kwaliteit 40% - 90%. Alleen als ik de Coax kabel vast pakte kreeg ik 100% kwaliteit.

Ziggo gebeld. Volgens de monteur alles verkeerd aangesloten.
Hij zorgde ervoor dat alleen de TV in woonkamer nog werkte. (knip knip)
De digitale had toen 52% signaalontvangst. En hij legde uit dat ik een versterker + splitter aan moest schaffen van Tratec.
Deze in meterkast plaatsen en van daaruit splitten. Voor keuken was dat geen optie dus een extra kabel naar slaapkamer en dan splitten naar keuken.

Ik heb direct in de meterkast de Humax 5000C aangesloten samen met mijn TV. Ik ontvang 55% signaalontvangst en 100% kwaliteit.

Ik het idee dat het signaal dat bij mij binnenkomt al vrij weinig is. Wat moet het minimaal zijn?
Ik heb gelezen over de 60dBuV of 61dBuV CENELEC Norm maar standaard 65dBuV geleverd wordt.
Maar bedoelen ze met die nom ook de 55% op de Humax?

Wat moet ik nu verder doen?
 
MisterSenseo
Als je het nog niet gedaan had de aansluiting van de inkomende kabel naar je eerste aansluiting,hetzij versterker,hetzij wandcontactdoos,om die eens na te kijken.
Uitkijken dat massa en kern elkaar niet raken,maar stukje erafknippen en opnieuw monteren.
Dan heb je dat uitgesloten.
Dan een zo kort mogelijke kabel naar de breedbandversterker en van daaruit ga je je kabels nakijken en eventueel vernieuwen of herstellen.
Probeer de kabellengte onder de 15 meter te houden want erboven kun je storing gaan ondervinden.
Hoe correcter gemonteerd een aangesloten hoe beter de kwaliteit is.
Als je daarna nog steeds geen of weinig signaal hebt dan ligt het niet meer aan je binnenhuisinstallatie en kan het in de grond zitten,pakkie-an voor Ziggo.
Maar eerst binnenshuis correct hebben anders gaat het je een berg geld kosten omdat dan de monteurs betaald moeten worden !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kezeltje

Quote

MisterSenseo schreef:
Als je het nog niet gedaan had de aansluiting van de inkomende kabel naar je eerste aansluiting,hetzij versterker,hetzij wandcontactdoos,om die eens na te kijken.
Uitkijken dat massa en kern elkaar niet raken,maar stukje erafknippen en opnieuw monteren.
Dan heb je dat uitgesloten.
Dan een zo kort mogelijke kabel naar de breedbandversterker en van daaruit ga je je kabels nakijken en eventueel vernieuwen of herstellen.
Probeer de kabellengte onder de 15 meter te houden want erboven kun je storing gaan ondervinden.
Hoe correcter gemonteerd een aangesloten hoe beter de kwaliteit is.
Als je daarna nog steeds geen of weinig signaal hebt dan ligt het niet meer aan je binnenhuisinstallatie en kan het in de grond zitten,pakkie-an voor Ziggo.
Maar eerst binnenshuis correct hebben anders gaat het je een berg geld kosten omdat dan de monteurs betaald moeten worden !



En neem dan een goede versterker, die niet vervormt! daarna kan je het signaal eventueel verdelen met splitters. Ik heb er 2 splitters van ieder 6-voudig achter zitten. En overal in huis een uitstekend signaal.

Jan

b.v.:
http://www.hirschmann.org.uk/HirschmannAfbeeldingen/10aansl.jpg
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Anonieme Gebruiker
Ziggo is al in het begin terug geweest omdat in de meterkast de kabel niet goed was aangesloten.
Ik dacht dat toen de massa en kern tegen elkaar aanzaten. Iedereen had hier in appartementen complex last van.
Dus dat is door Ziggo al gechecked.
Wandcontactdoos (een einddoos) is nu door monteur weer officeel aangesloten. Mag er vanuit gaan dat hij dat wel goed heeft gedaan!

Ook heb complete kabels gekocht (niet met de plastic dingetjes eraan maar metaal) die van de Coax aansluiting naar de Humax IN en Out naar TV).
De kabels zijn allemaal maximaal 8 maanden oud moet ik deze nu al eventueel vernieuwen of herstellen?
Ik ga alle kabels direct vanuit de meterkast splitsen naar iedere TV.

Waarom moet je er een breedbandversterker tussen zetten? Het signaal moet toch voldoende zijn voor 3 TV's (1 digitaal en 2 analoog)?

BTW alle kabels zijn van Hirschmann behalve naar de woonkamer deze is door bouwbedrijf gedaan. De splitter is van Hirschmann met officiƫle aansluit "dopjes" metaal op de kabel.
Gewijzigd door Anonieme Gebruiker op 25-02-2011 23:18
 
MisterSenseo

Quote

elice82 schreef:
.................................. Iedereen had hier in appartementen complex last van.
Dus dat is door Ziggo al gechecked........................


In dat geval moet er simpel een monteur gaan graven want dan ligt het niet aan jou maar zit het of in de kast voor de deur of in de grond zit een las niet goed,kan komen door de zware winter die we achter de rug hebben.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Anonieme Gebruiker
Ik was een belangrijk detail vergeten te melden:
Een tijdje terug heeft dit allemaal goed gewerkt (mijn splitter, aansluiting en digitale TV etc) en in een keer werkt het niet meer.

In de kast bij appartement complex zijn ze al tig keer bezig geweest.
 
MisterSenseo
Het zou ook zomaar kunnen dat er een splitter doorgeslagen is.
Heb je in je meterkast een wandcontactdoos met daarin een splitter van Ziggo ?
Zo ja,verwijder die als de bliksem en kijk in mijn handtekening naar de foto "klikkerdeklik".......die splitter is namelijk in meer dan 75% van de gevallen de boosdoener.........( en dat was ik nou weer vergeten te vertellen...........Wink )
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Anonieme Gebruiker
Ja, de standaard splitter voor internet, TV en radio zit in de meterkast. Dit is bij mij meteen de hoofdsaansluit punt.
Ik zie de groene kabel daar naar binnen lopen.

Die moest ik van de monteur vervangen voor een versterker/splitter in een.
Mag ik daar dan aankomen aan de begin kabel /groene kabel (dat kastje)?

In woonkamer heb ik TV en radio als einddoos daarop was een splitter aangesloten.
 
MisterSenseo
Als het goed is kun je de deksel van dat kastje een kwartslag naar links draaien en trekken en dan verwijder je dus de splitter uit de wandcontactdoos.
Met steeksleutel maat 11 kun je dan de kabels eruit schroeven,en met behulp van een verloopplugje en een doodgewone simpele signaalsplitter,of een schroefsplitter wat je kunt kopen bij elke electronicazaak kun je die zogenaamde Ziggo splitter vervangen.
Er zit een stukje electronica in die splitter die ellende veroorzaakt.....................vraag mij niet waarom Ziggo dit zo doet,zonder splitter werkt het stukken beter.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Anonieme Gebruiker
Die heb ik al! Maar nu zit deze in de woonkamer (twee uitgangen). Maar dat is denk ik te weinig?

Voor internet, TV1 (digitaal), TV2 (analoog) en TV3. Heb je die voor de radio er ook een nodig?

Of adviseert jij een versterker er tussen te zetten (zie afbeelding) en dan te splitsen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaalontvangst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie