Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Analoge kijker juicht eerder dan digitale fan!
Wout

Op 'normale' dagen valt het niet op, maar nu Nederland is bevangen door de EK-koorts komt aan het licht dat er vertraging zit in digitale tv-ontvangst.

In sommige buurten komt het voor dat analoge tv-kijkers al juichen, terwijl digitale kijkers nog nietsvermoedend naar hun plasmascherm turen.

Kabelbedrijven kennen het verschijnsel, maar kregen nog geen klachten. Volgens een woordvoerder van Ziggo ontstaat de vertraging doordat de ontvangstapparatuur het 'ouderwetse' analoge tv-signaal moet digitaliseren.

Dat kost een seconde. Mensen die tv-kijken via internet moeten nog een seconde langer wachten aldus de Ziggo-zegsman.

Bron TCTubantia

Verdorie nu snap ik waarom mijn voodoo popje niet werkte, ik prikte iedere keer een seconde te laat!

rrozema
Wel lastig bij belspelletjes Wink. Maar dit verschijnsel is zeker niet nieuw en is zelfs niet alleen voor televisie van toepassing. Alle electronische signalen hebben een vertraging: probeer het zelf maar eens, bel met iemand aan de andere kant van het land en stem allebei op het zelfde tv kanaal. Grote kans dat je het geluid via de telefoon eerder of juist later hoort dan dat via je eigen tv. Mijn ervaring is dat mensen in het noorden van het land altijd achter lopen op mij in het westen van het land. Maar als ik met iemand in het midden van het land bel dan lopen die meestal flink voor op mij.

Midas
Tot een tijdje terug had ik 1 digitale en 1 analoge tv in dezelfde ruimte staan. Als je beide op dezelfde zender had staan, was er inderdaad verschil in tijd. Vooral hoorbaar!Wink

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Analoge kijker juicht eerder dan digitale fan!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 19-01-2021
Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders? Analoge radio of televisie storing : 6 26-08-2017
geen analoge radio Analoge radio of televisie storing : 7 06-06-2016