obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
DNS servers veranderen
acale75
Omdat ik niet tevreden ben met de DNS servers van Ziggo wilde ik die vervangen met de DNS van opendns. Ik kan dit wel in Windows 7 instellen, maar ik zie dat in mijn Ubee modem de DSN instellingen niet veranderd kunnen worden. Weet iemand een manier om toch de DNS servers in de Ubee te veranderen?

Met vriendelijke groet,
Alex
 
kobus1960
Indien je in het bezit bent van alleen het modem niet.
Zit je PC rechtstreeks op het modem moet dat in Win7.
Zit er een router tussen, kan je die instellen.
Je kan buiten OpenDNS ook de google DNS gebruiken.
8.8.8.8 en 8.8.4.4
 
acale75

Quote

kobus1960 schreef:

Indien je in het bezit bent van alleen het modem niet.
Zit je PC rechtstreeks op het modem moet dat in Win7.
Zit er een router tussen, kan je die instellen.
Je kan buiten OpenDNS ook de google DNS gebruiken.
8.8.8.8 en 8.8.4.4


Er zit wel een router er tussen maar die werkt slechts als AP. Maw de routing functie heb ik uitgeschakeld (DHCP uit). Als ik in win 7 de opendns server handmatig invoer heeft het volgens mij geen zin. Hij zal mij altijd naar de DNS servers die in de Ubee vast staan doorverwijzen.
Of heb ik het mis?
 
kobus1960
Laat ik het zo zeggen, ik heb er ook een router achter staan met DHCP aan.
Hierin de Google DNS gezet, dat werkt uitstekend. Hierbij ga ik er vanuit dat
je op die manier de Ziggo DNS omzeilt. Als ik dynamic IP refresh (WAN) komt
ie automatisch met de Ziggo DNS, welke ik op dat moment kan wijzigen.
Dus ik meen dat dat werkt, zo heb ik het altijd van de deskundigen begrepen.Wink
Ik heb dat getest met Speedtest, diverse DNS'en, en het verschil is mij duidelijk.
Bovendien is het Ubee modem maar in staat 1 IP adres uit te geven als alles goed werkt.

Dus is de router nu echt de baas of gaat de boel dan alsnog via Ziggo DNS.

Ik denk dat MrSenseo hier nog op in gaat later vandaag. Smile
 
acale75
Bedankt voor je antwoord kobus1960.

Ik ben geen deskundig maar het verkeer naar buiten gaat in dit geval via de Ubee (wat trouwens bij mij wel een router functie heeft. Het zal een nieuw model zijn). Gezien het feit dat netwerk instellingen van win 7 en of van een losse router zich achter de Ubee bevinden, zal de ziggo modem toch zijn eigen instellingen gebruiken, dus ook zijn eigen DNS servers. Vanaf de pc gezien is het bij mij dus zo:

Computer - AP (DHCP uit en werkt als switch) - Ubee modem met router functie.

Ik ben ook benieuwd wat MrSenseo hier van vindt Smile
 
MisterSenseo
Nee hoor ik ga er niet op in,als de topicstarter één pc heeft draadloos,dan is deze opstelling prima te doen.
Alleen dan is het inderdaad zaak om de DNS in Win7 te wijzigen omdat dat dan inderdaad niet in de router of Ubee modem kan...........Wink
Ikzelf zou het nooit op die manier doen omdat de router tevens een firewall heeft die schadelijke dingen tegenhoudt,maar ieder zijn,haar keuze.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Oke dan, ik heb het even uitgezocht.
Het modem gebruikt z'n eigen DNS om zijn contact met Ziggo te onderhouden.
De router gebuikt jouw DNS voor jouw verzoeken op het net, gaan dus NIET via
Ziggo DNS. Ik zou dus de router DHCP aanzetten, gebruik de instellingen zoals in
het onderschrift (klikkerdeklak) en pas evt. andere DNS'en toe. Zo ben je eigen baas.
Het Ubee modem heeft GEEN firewall, dus dat is idd alleen al een reden om DHCP
te gebruiken op je router, zoals Senseo ook zegt.
 
acale75
Bedankt voor je antwoord MisterSenseo.

Er zijn 4 pc's die gebruik maken van de Ubee en niet 1 is draadloos. De AP heeft DHCP uit en werkt als bedraad switch. De Ubee heeft zelf een firewall en elke pc heeft ook zijn eigen firewall.

Maar goed, als ik goed lees kan men de DNS server in de Ubee met geen mogelijkheid wijzigen. Het heeft dus geen nut om in de 4 pc's handmatig de DNS servers van opendns in te zetten.
 
kobus1960
Zie antwoord 7.
 
MisterSenseo
Maar dan is het volkomen logisch dat je soms geen internet hebt.......bij meer dan 1 pc moet je DHCP aan in je router anders hou je het probleem.
Onbegrijpelijk dat het überhaupt gewerkt heeft !
Aansluiten volgens onderstaand proces :
Ubee modem > router,met DHCP aan > DNS instellen op 1e. 8.8.8.8 <>2e. 8.8.4.4 4. <> ( indien aanwezig ) 3e. 8.8.4.3 > bedraad of draadloos naar pc's en op alle pc's netwerkkaart automatisch.
Hiermee moeten alle problemen opgelost zijn.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS servers veranderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan ik mijn externe ip-adres veranderen? Hardware instellingen : 11 11-06-2017
Ip adress veranderen? Hardware instellingen : 5 22-02-2016
storing bij Ziggo Meel servers Storing : 5 04-02-2016
Andere DNS servers instellen als er een DDos aanval of storing is bij Ziggo Instellingen software : 9 20-08-2015
DNS veranderen Algemeen : 5 20-08-2015
Advertentie