Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Waarom toch analoogabonnement bij Digitaal abonnement.
nivawe
Goedemorgen,

Even een vraagje. Ik heb al jaren digitale televisie op hetzelfde adres van @home en later werd dit Ziggo. Tevens betaalt mijn man van zijn rekening iedere maand 16,95 euro aan @home en later Ziggo voor het analoge abonnement, terwijl ik voor het digitale abonnement 9,95 euro betaal. Is het noodzakelijk om een analoog abonnement te hebben als je digitale televisie hebt? dit betaal ik namelijk al jaren dubbel! En bij ziggo vertellen ze me steeds dat ik dit moet blijven betalen, omdat ik anders geen digitale televisie kan hebben (dus zonder het analoge abonnement). Klopt dit? Want ik vind dit een raar antwoord en ik vertrouw het niet helemaal.

grtz,
NivaWe

Undertaker
Je moet ten aller tijden een analoog abonnement hebben, als je dat niet hebt dan kan er ook geen digitaal signaal naar je toe komen.
Met vriendelijke groet, Undertaker

nivawe
alvast bedankt voor je antwoord.

grtz, nicole

Undertaker
Your Welcome.
Met vriendelijke groet, Undertaker

MaXMhZ
Analoog gewoon blijven betalen.

De digitale TV kanalen worden ook over de analoge kabel verstuurd. Omdat ze digitaal zijn kunnen ze gecomprimeerd worden waardoor ze minder frequentie-ruimte op de kabel innemen. Dan passen er dus meer zenders op de kabel.
Zonder analoog pakket vallen ook alle digitale zenders weg.
Vaak wordt het analoge pakket niet eens door Ziggo, maar door de kabel beheerder (de eigenaar van de coax kabel) geleverd. Ziggo brengt het bedrag dat je aan de kabel beheerder betaald (Cogas etc.)dan in mindering op je abonement bij Ziggo.

Zie het maar als huur van de echte coax kabel.

Nog een paar jaar en alles is digitaal.
Dan zullen ze wel blijven graaien onder een ander naampje, zoals ook K
PN dat nu doet bij ADSL. (non-linesharing toeslag voor gebruik van de telefoon kabel).

Gewoon nog ff volhouden. Wink
Gewijzigd door MaXMhZ op 18-07-2011 13:21

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarom toch analoogabonnement bij Digitaal abonnement.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Data delen met nieuw familie-abonnement Ziggo nieuws : 1 18-06-2018
Non-stop gratis extra’s voor Ziggo klanten met een Vodafone abonnement Ziggo nieuws : 1 03-04-2017
Nu dit na leuk abonnement Snelheid : 4 07-08-2016
Digitaal en Analoog Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 2 19-08-2015
KPN abonn en toch instelling UPC Ziggo mobiel telefonie : 1 06-05-2015