obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Geen internet op lan2-poort van Fritz box 7340
ravans
Hallo allemaal,
Graag jullie hulp bij het volgende probleem: Ik heb een Fritz!box 7340 ingezet als router achter de kabelmodem van Ziggo. Deze is aangesloten op LAN1. Internetten via de WLAN funktioneert goed alleen niet als ik een laptop op andere pc aansluit op lan2. Ik heb deze poort ook nodig om mijn vast pc in het netwerk te hangen. Ik heb de laatste firmeware ge-installeerd. Maakt het wat uit of ik in de wizzard annexa of annex b kies? Later pas kan ik kiezen de 7340 als router in te richten via internetverbinding op lan1. Wie o wie heeft een oplossing?
 
MisterSenseo
Een heel simpel antwoord................
Je gaat een ADSL modem/router achter een kabelmodem hangen,een slechter scenario is niet denkbaar.
Weggooien of verkopen en een router zonder ingebouwd modem kopen.
De aangesloten apparaten blijven de gateway zoeken in het ingebouwd modem,waar natuurlijk niets aan vast zit.
Dat gaat dus niet lukken,en al helemaal niet via Annex-A of B want dat zijn ADSL instellingen !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
jgfox

Quote

MisterSenseo schreef:

Een heel simpel antwoord................
Je gaat een ADSL modem/router achter een kabelmodem hangen,een slechter scenario is niet denkbaar.


Het modem van de AVM Fritz!Box 7340 kan uitgeschakeld worden, zodat alleen de router en wifi functionaliteit overblijft.
 
kobus1960
Eerst even, als dit geen EVW van Ubee betreft (ziggo modem/router) dan
heb je altijd een router nodig. Schakel je de modemfunctie van de FB uit
loop je tegen het volgende probleem. De DHCP instellingen moeten aangepast
worden, 192.168.1.1. veroorzaakt conflicten met de Ubee, volg even klikkerdeklak
in het onderschrift. Dan heb je nog het probleem van de Ziggo snelheid, kan de
FB hiermee overweg, zo niet, stopt ie er gewoon mee. Meest wijze is dus een
WiFi router aanschaffen, het beste is een N router voor de toekomst. € 50 dus.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet op lan2-poort van Fritz box 7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie