obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EWV3200 en alleen lokaal netwerk, geen internet
Iacobo
Vorige week nieuw Ubee EWV3200 kabelmodem van Ziggo geinstalleerd, ging allemaal voorspoedig. Een ASUS laptop draadloos verbonden zonder problemen. Leuk was om te zien dat je bij de eerste aansluiting gevraagd wordt de pincode van het modem in te voeren waarna de laptop zelf de encryptiesleutel uit het modem ophaalt. Die hoef je dus niet zelf in te voeren. De ASUS heeft een Atheros AR5008X Wireless Network Adapter met stuurprogramma 7.4.2.75 en versiedatum 7-5-2008. Deze kan goed omgaan met die wijze van uitwisseling van beveiligingsgegevens d.m.v. de standaard ingestelde Automatic Security Configuration middels WPS.

Maar toen.... kwam een vriend van mij langs met een wat oudere Compaq die hij niet aan de praat kreeg op het nieuwe Ziggo modem. Hij kon wel binnenkomen in de router, was daar ook zichtbaar, maar kon geen internetverbinding maken: "toegang alleen lokaal". Hij gaf in Netwerkcentrum ook aan "onbekend netwerk". Het leuke was dat ik met die Compaq wel naar internet kon via een onbeveiligd netwerk van een van de buren... Het zat 'm dus in de beveiligingsinstellingen. De Compaq heeft een Atheros AR5007 802.1 b/g WiFi adapter met stuurprogramma 7.6.0.114 en versiedatum 7-7-2008. Dit stuurprogramma was kennelijk niet in staat de nieuwe wijze van uitwisseling van security instellingen met het modem te hanteren (Automatic Security Configuration middels WPS), met genoemd effect tot gevolg. Ik heb toen van de website van Atheros de nieuwste driver opgehaald en geinstalleerd op de Compaq: versie 9.1.0.328. En daarna was het probleem meteen opgelost. Let op: het installeren van de driver was niet alleen een kwestie van een bestand kopieren, je moet de driver volgens het boekje installeren via de .inf file die erbij wordt geleverd.

Ik verwacht dat meerdere Ziggo gebruikers dit probleem zullen ervaren, ik hoop dat ik ze hiermee heb kunnen helpen.

Succes!
 
kobus1960
Dank voor de bevestiging van de vele verhalen en dezelfde oplossing die
we hier aandragen. Wink

Edit; no offence, niet cynisch bedoelt, begrijp me goed!!
Goed om te horen dat je dezelfde ervaring hebt als wat
andere mensen, dit in tegenstelling tot veel mensen die
het Ziggo Ubee modem blijven aanwijzen als schuldige.
Het zijn de Updates van Microsoft die de ellende veroorzaken.
Gewijzigd door kobus1960 op 15-08-2011 22:16
 
Iacobo
kobus1960, dank voor je reactie. Ik voel me niet "offended", maar ik denk dat Microsoft hier niets mee van doen heeft. Het probleem lag m.i. in de introductie van een nieuwe wijze van handshaking bij het initieren van een WiFi verbinding op basis van Automatic Security Configuration middels WPS. De oude netwerkdriver van de Atheros adapter van de Compaq was daar niet toe in staat, de nieuwe wel. Het was dus een onderonsje tussen Atheros en de makers van het Ubee modem.
 
kobus1960
Oke, laat onverlet dat er landelijk vele tientallen met diezelfde Atheros
kaarten overhoop liggen, dit komt wel degelijk door een driver update
van Microsoft, vandaar mijn interpretatie van jouw geval. Wink
 
auke244

Quote

Iacobo schreef:

Vorige week nieuw Ubee EWV3200 kabelmodem van Ziggo geinstalleerd, ging allemaal voorspoedig. Een ASUS laptop draadloos verbonden zonder problemen. Leuk was om te zien dat je bij de eerste aansluiting gevraagd wordt de pincode van het modem in te voeren waarna de laptop zelf de encryptiesleutel uit het modem ophaalt. Die hoef je dus niet zelf in te voeren. De ASUS heeft een Atheros AR5008X Wireless Network Adapter met stuurprogramma 7.4.2.75 en versiedatum 7-5-2008. Deze kan goed omgaan met die wijze van uitwisseling van beveiligingsgegevens d.m.v. de standaard ingestelde Automatic Security Configuration middels WPS.

Maar toen.... kwam een vriend van mij langs met een wat oudere Compaq die hij niet aan de praat kreeg op het nieuwe Ziggo modem. Hij kon wel binnenkomen in de router, was daar ook zichtbaar, maar kon geen internetverbinding maken: "toegang alleen lokaal". Hij gaf in Netwerkcentrum ook aan "onbekend netwerk". Het leuke was dat ik met die Compaq wel naar internet kon via een onbeveiligd netwerk van een van de buren... Het zat 'm dus in de beveiligingsinstellingen. De Compaq heeft een Atheros AR5007 802.1 b/g WiFi adapter met stuurprogramma 7.6.0.114 en versiedatum 7-7-2008. Dit stuurprogramma was kennelijk niet in staat de nieuwe wijze van uitwisseling van security instellingen met het modem te hanteren (Automatic Security Configuration middels WPS), met genoemd effect tot gevolg. Ik heb toen van de website van Atheros de nieuwste driver opgehaald en geinstalleerd op de Compaq: versie 9.1.0.328. En daarna was het probleem meteen opgelost. Let op: het installeren van de driver was niet alleen een kwestie van een bestand kopieren, je moet de driver volgens het boekje installeren via de .inf file die erbij wordt geleverd.

Ik verwacht dat meerdere Ziggo gebruikers dit probleem zullen ervaren, ik hoop dat ik ze hiermee heb kunnen helpen.

Succes!


Wij hebben ook zo'n compaq met dezelfde adapter en stuurprogramma als hierboven beschreven. En inderdaad ook 'toegang alleen lokaal". Ik heb de werkwijze opgevolgd en ik heb weer draadloos internet. Goeie tip, bedankt!!
 
kobus1960
Dank voor de zoveelste bevestiging van onze stelling dat het echt een
Atheros probleem icm met Windows updates betreft. Goeie feedback!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EWV3200 en alleen lokaal netwerk, geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie