obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Z2 over Motorola SB5100?
Thelmike
Hallo,

ik had dezelfde vraag aan de helpdesk van Ziggo gesteld, maar vindt het niet een echt bevredigend antwoord:

Bedankt voor uw e-mail van 21 januari, waarin u ons aangeeft dat u graag info wenst te hebben over abonnementen icm uw eigen modem.
U zou deze kunnen gebruiken maar zodra u van Ziggo een ander modem krijgt dan is het verstandiger om uw nieuwe modem aan te sluiten. Dat komt omdat uw nieuwe modem dan een stuk sterk zal zijn dan uw modem die u nu heeft.
U bent klant en u bepaald natuurlijk zelf wat u aangesloten wilt houden. Ik vrees alleen dat u het signaal wel minder zult vinden dan voorheen.

> Uw vraag:
> Als ik van Z1 naar Z2 zou willen over stappen, kan ik dan mijn huidige Motorola-modem (SB5100E)
> blijven gebruiken? Ik heb namelijk al een Apple Airport Extreme en die bevalt mij uitstekend...

Tot zover de helpdesk van Ziggo. Wat ik natuurlijk graag wil weten:

Haalt of ondersteund een Motorola nu wel of niet de bij het abonnement behorende snelheden (50/5)?
Kan ik bij het bestellen ergens kwijt dat ik de nieuwe modem-wifi-router niet wil?

Of is het mogelijk van dat apparaat het wifi-signaal uit te zetten en alleen het uit het modem komende signaal te gebruiken. Ik lees namelijk ook dat je alleen ondersteuning krijgt voor de standaard fabrieksinstellingen (en niet bij de 'geavanceerde'Wink. De Ziggo handleiding komt op mij nogal beknopt over, ik lees er tenminste niks over het kunnen uitzetten van het wifisignaal ...

Kunnen jullie mij er wat meer over melden?
 
MisterSenseo
Dit verhaal is vrij simpel............de Motorola haalt zeker weten de 50 Mbit niet.
Wil je de snelheden halen zul je dus echt het nieuwe moeten gebruiken.
Dit modem kan door Ziggo omgezet worden in een "dom" modem, of je kunt zelf WiFi uitzetten.
Er is dus eigenlijk niets aan de hand.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Thelmike
Ah, zoiets vermoede ik al. Bedankt voor de toelichting!

Groet, Michiel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Z2 over Motorola SB5100?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Heb Motorola 5100E, wil WiFi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 9 15-11-2012
Motorola SBV5120E of Ubee EVM3200/320B Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 19 11-10-2012
Informatie over de SB5100 Cable Modem van Motorola Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 1 22-05-2012
motorola SBV5121E Tel2 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 05-12-2011
Motorola SB5100E Surfboard Cablemodem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 02-03-2011
Advertentie