obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Upstream lampje knippert (geen tel. en internet)
Hasselt
Hallo allemaal,

Heb goede ervaringen met telfort webcare team (vorige profider) dus probeer ik het nu met ziggo.

Het probleem:

Vandaag kan ik wel telefoon luisteren maar ik word niet gehoord aan de andere kant...
Bij zelf bellen krijg ik na het intoetsen van het nummer gelijk weer de kiestoon.

Het US Lampje (upstream) op het Cisco modem knippert, de rest brand wel groen.

Natuurlijk het modem (nieuwste Cisco) gereset achterkant, meerdere keren aan uit met lange tussen posen.... geen resultaat.
Bekabeling gecontrolleerd en uitgewisselt etc...

Internet werkt beroerd(als het werkt), zeer maar dan ook zeer traag, of meestal blanko pagina's.

Graag zou ik willen dat er even naar word gekeken.
Anders ben ik weer veel geld kwijt aan die KS met mobiel bellen...

Vriendelijke groeten,
MarcelWink
 
kudu
Wanneer het upstream lampje knippert wil dit zeggen dat het modem moeite heeft met afstemmen op de uitgaande verbinding. Vaak is de oorzaak hiervan teveel ruis of demping op het signaal.
Ga in ieder geval na of het modem geinstalleerd is op de hoofdaansluiting. Een vuistregel hierbij is dat wanneer je een CAI (Televisie) aansluiting hebt in de meterkast dit de hoofdaansluiting (AOP) is.
Anders is het waarschijnlijk de woonkamer waar de hoofdaansluiting zit.
Wanneer dit het geval is, probeer het coax kabeltje wat tussen het modem en de aansluiting loopt eens om te draaien. Dit heeft bij mij en kennissen vaak geholpen.
Anders zal je toch echt even contact op moeten nemen met de klantenservice om een afspraak met een monteur te maken.
 
kobus1960
Zit er tussen de wandcontactdoos en de kabel naar de Cisco nog een UMU01,
oftewel zo'n draaidoos splitter? Smijt die Europa uit, erkend onding.
Voor een optimale setting, klik op klikkerdeklik in het onderschrift.
Heb je alleen internet en telefonie kan je die setting vergeten, maar wel die
draaidoos de nek omdraaien.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upstream lampje knippert (geen tel. en internet)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie