obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Geen internet verbinding met EVM320b
Djie
Sinds deze ochtend krijgt de modem EVM320b geen verbinding meer, 1 lampje brand (stroom) het download lampje knippert (zie foto). Bij het starten gaan er 4 lampjes branden en knipperen er drie om vervolgens naar zojuist genoemde status te keren. Alles afgekoppeld en alleen de kabel en vervolgens stroom aangekoppeld. Helaas geen resultaat. Ook niet na een reset. Ook niet na een hard reset (30-30-30 reset) + na 5 minuten nog een reset.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of wat ik nog zou kunnen doen, firmware? Of is de modem overleden?

Deze avond dit riedeltje nog maals herhaald maar geen verbinding. Zie bijgevoegde foto's en details hieronder voor meer informatie van de modem.

Alvast dank voor jullie antwoorden!

De gegevens van de modem:

Basic

Docsis
This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Aquired Downstream Status In progress
Upstream Ranging Status
Docsis DHCP Status
Docsis TFTP Status
Docsis TOD Status
Security Status Disabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Not Locked QAM256 513000000 Hz 0.6 dBmV 27.5 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
5 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
6 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
7 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
8 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

Correctables Uncorrectables
0 0


Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Firmware
This page displays system firmware.
Information
Hardware Version 2.54
Software Version 4.111.4002
Cable Modem Serial Number EVM320Bxxxxxx
CM certificate Installed

Status
This page displays information on the current system.
Status
System Up Time 0 days 00h:11m:44s
Network Access Denied
Cable Modem MAC xx:xx:xx:xx:xx:xx
CPE MAC xx:xx:xx:xx:xx:xx
Djie voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Djie op 10-02-2012 21:10
 
MisterSenseo
Dit lijkt mij een internetstoring van buitenaf.............Ziggo bellen.
Als het modem stuk is dan zou hij helemaal niet aan gaan denk ik.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Nog even een vraag, na een complete reset, en het opnieuw aansluiten,
komt je browser dan weer in de startpagina van Ziggo?
Daar waar je opnieuw moet activeren?
Zo ja, dat even doen. Zo niet, storing buitenaf, zoals Seneo aangeeft.
 
Djie

Quote

kobus1960 schreef:

Nog even een vraag, na een complete reset, en het opnieuw aansluiten,
komt je browser dan weer in de startpagina van Ziggo?
Daar waar je opnieuw moet activeren?
Zo ja, dat even doen. Zo niet, storing buitenaf, zoals Seneo aangeeft.


Nee helaas niet, daarbij heb ik mijn laptop direct op de modem aangesloten. De lampjes blijven hetzelfde branden + natuurlijk het lampje van de aangesloten laptop. Ik kan geen websites bezoeken (behalve natuurlijk de 192.168.1.1 met de status).

Ook kan ik nu het 0900 nummer niet eens bereiken... storingen zijn niet te melden alleen automatische berichten Sad Jammer dat ze dat niet even van te voren melden bij het bandje... wanneer is het 0900 WEL beschibaar voor het melden van een storing?
 
kobus1960
0900-0730 zou te bereiken moeten zijn.
Verder sluit ik me bij Senseo aan.
 
Djie

Quote

kobus1960 schreef:

0900-0730 zou te bereiken moeten zijn.
Verder sluit ik me bij Senseo aan.


Ik verwoordde het een beetje verkeerd misschien Smile Wel te bereiken maar door de keuzes menus heen lopen en steeds storing te volgen kwam ik uiteindelijk alleen bij activatie code ophalen. Er waren dus alleen automatische berichten actief. Ik zie dat jij nu ook een ander telefoonnummer geeft... op https://www.ziggo.nl/#help/storingen/ staat 0900-1884 als telnr..

jou nummer werkt veel beter! Smile thnx...alleen erg lange wachttijd, wat gevolgd wordt door weer terug te worden gezet naar een keuze menu... gaat lekker zo Sad
 
kobus1960
Meestal zit aan het einde van zo'n keuze menu de optie "een medewerker
spreken", die pakken werkt over het algemeen wel. Probeer dat eens in het
menu nieuwe klant. Daar nemen ze wel op hoor!! Pfft
 
Djie

Quote

kobus1960 schreef:

Meestal zit aan het einde van zo'n keuze menu de optie "een medewerker
spreken", die pakken werkt over het algemeen wel. Probeer dat eens in het
menu nieuwe klant. Daar nemen ze wel op hoor!! Pfft


Bij het Telefoonnummer 0900-1884 is dat niet het geval en 0900-0730 wel... vreemd ben benieuwd wat precies het verschil is. Het is nu uiteindelijk opgelost, de eerst volgend monteur duurde een WEEK voordat hij kon komen. De Modem bleek gewoon gaar te zijn en heb nu een nieuwe ontvangen. Alles werkt weer naar behoren.

Bedankt voor het meedenken hier!
 
kobus1960
0900-0730 is de commerciële helpdesk, verkoop, centen.
Die ander levert geen geld op, kost geld, minder medewerkers.

Vandaar dat als ik Ziggo al nodig heb bij een ander zonder
Ziggo telefonie, de eerste bel. Grin
Mét telefonie werkt 1200 ook prima.

Zeg maar ervaring met bellen naar Ziggo.

Topic hierbij gesloten. Wink
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet verbinding met EVM320b', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VodafoneZiggo start landelijke uitrol supersnel Gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-10-2019
Ziggo Zakelijk internet + TV nu met 12 maanden gratis Movies & Series XL Ziggo nieuws : 1 22-08-2019
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 8 24-11-2017
Advertentie
data-full-width-responsive="true">