Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Geen internet verbinding met EVM320b
|
|
Djie |
Geplaatst op 10-02-2012 21:03
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 10-02-2012 |
Sinds deze ochtend krijgt de modem EVM320b geen verbinding meer, 1 lampje brand (stroom) het download lampje knippert (zie foto). Bij het starten gaan er 4 lampjes branden en knipperen er drie om vervolgens naar zojuist genoemde status te keren. Alles afgekoppeld en alleen de kabel en vervolgens stroom aangekoppeld. Helaas geen resultaat. Ook niet na een reset. Ook niet na een hard reset (30-30-30 reset) + na 5 minuten nog een reset. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of wat ik nog zou kunnen doen, firmware? Of is de modem overleden? Deze avond dit riedeltje nog maals herhaald maar geen verbinding. Zie bijgevoegde foto's en details hieronder voor meer informatie van de modem. Alvast dank voor jullie antwoorden! De gegevens van de modem: Basic Docsis This page displays the docsis information. Startup Procedure Aquired Downstream Status In progress Upstream Ranging Status Docsis DHCP Status Docsis TFTP Status Docsis TOD Status Security Status Disabled / BPI+ Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 1 Not Locked QAM256 513000000 Hz 0.6 dBmV 27.5 dBmV 2 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 3 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 4 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 5 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 6 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 7 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 8 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV Correctables Uncorrectables 0 0 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV Firmware This page displays system firmware. Information Hardware Version 2.54 Software Version 4.111.4002 Cable Modem Serial Number EVM320Bxxxxxx CM certificate Installed Status This page displays information on the current system. Status System Up Time 0 days 00h:11m:44s Network Access Denied Cable Modem MAC xx:xx:xx:xx:xx:xx CPE MAC xx:xx:xx:xx:xx:xx
Djie voegde bij, bestand:
Gewijzigd door Djie op 10-02-2012 21:10 |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 10-02-2012 22:33
|
Beheerder » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Dit lijkt mij een internetstoring van buitenaf.............Ziggo bellen. Als het modem stuk is dan zou hij helemaal niet aan gaan denk ik. Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 11-02-2012 02:32
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Nog even een vraag, na een complete reset, en het opnieuw aansluiten, komt je browser dan weer in de startpagina van Ziggo? Daar waar je opnieuw moet activeren? Zo ja, dat even doen. Zo niet, storing buitenaf, zoals Seneo aangeeft. |
|
|
Djie |
Geplaatst op 11-02-2012 08:44
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 10-02-2012 |
Quote kobus1960 schreef: Nog even een vraag, na een complete reset, en het opnieuw aansluiten, komt je browser dan weer in de startpagina van Ziggo? Daar waar je opnieuw moet activeren? Zo ja, dat even doen. Zo niet, storing buitenaf, zoals Seneo aangeeft. Nee helaas niet, daarbij heb ik mijn laptop direct op de modem aangesloten. De lampjes blijven hetzelfde branden + natuurlijk het lampje van de aangesloten laptop. Ik kan geen websites bezoeken (behalve natuurlijk de 192.168.1.1 met de status). Ook kan ik nu het 0900 nummer niet eens bereiken... storingen zijn niet te melden alleen automatische berichten Jammer dat ze dat niet even van te voren melden bij het bandje... wanneer is het 0900 WEL beschibaar voor het melden van een storing? |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 11-02-2012 10:46
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
0900-0730 zou te bereiken moeten zijn. Verder sluit ik me bij Senseo aan. |
|
|
Djie |
Geplaatst op 11-02-2012 13:43
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 10-02-2012 |
Quote Ik verwoordde het een beetje verkeerd misschien Wel te bereiken maar door de keuzes menus heen lopen en steeds storing te volgen kwam ik uiteindelijk alleen bij activatie code ophalen. Er waren dus alleen automatische berichten actief. Ik zie dat jij nu ook een ander telefoonnummer geeft... op https://www.ziggo.nl/#help/storingen/ staat 0900-1884 als telnr.. jou nummer werkt veel beter! thnx...alleen erg lange wachttijd, wat gevolgd wordt door weer terug te worden gezet naar een keuze menu... gaat lekker zo |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 11-02-2012 16:18
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Meestal zit aan het einde van zo'n keuze menu de optie "een medewerker spreken", die pakken werkt over het algemeen wel. Probeer dat eens in het menu nieuwe klant. Daar nemen ze wel op hoor!! |
|
|
Djie |
Geplaatst op 22-02-2012 15:48
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 10-02-2012 |
Quote kobus1960 schreef: Meestal zit aan het einde van zo'n keuze menu de optie "een medewerker spreken", die pakken werkt over het algemeen wel. Probeer dat eens in het menu nieuwe klant. Daar nemen ze wel op hoor!! Bij het Telefoonnummer 0900-1884 is dat niet het geval en 0900-0730 wel... vreemd ben benieuwd wat precies het verschil is. Het is nu uiteindelijk opgelost, de eerst volgend monteur duurde een WEEK voordat hij kon komen. De Modem bleek gewoon gaar te zijn en heb nu een nieuwe ontvangen. Alles werkt weer naar behoren. Bedankt voor het meedenken hier! |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 22-02-2012 15:55
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
0900-0730 is de commerciële helpdesk, verkoop, centen. Die ander levert geen geld op, kost geld, minder medewerkers. Vandaar dat als ik Ziggo al nodig heb bij een ander zonder Ziggo telefonie, de eerste bel. Mét telefonie werkt 1200 ook prima. Zeg maar ervaring met bellen naar Ziggo. Topic hierbij gesloten. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet verbinding met EVM320b', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
Ci+ en smart card geen zenders vinden | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 11-07-2022 |
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Advertentie