obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe kabeltechniek: DVB-C2
Zippo
Europese kabelaars hebben een nieuwe techniek in handen om bandbreedte te besparen, het gaat om DVB-C2 (Digitale Video Broadcasting – Cable). Op dit moment wordt er in het openbaar getest met de nieuws techniek. De Duitse kabelaar Kabel Deutschland heeft in Europa met de DVB-C2 technologie het voortouw genomen.

Ook in Nederland is DVB-C2 in dienst genomen. Ziggo heeft de primeur. Het bedrijf heeft mee ontwikkeld aan de nieuwe techniek maar heeft nog geen plannen het uit te rollen over het eigen netwerk. Ziggo is momenteel bezig om meer bandbreedte te creëren met de bestaande DVB-C technologie.

Voordat kabelaars volledig over kunnen op de nieuwe techniek, moet er nog veel gebeuren. Zo is het grootste nadeel dat de huidige apparatuur vervangen moet gaan worden. Dit kan gaan om modems maar ook om televisie met ingebouwde DVB-C tuners. Sony heeft inmiddels de eerste televisie met ingebouwde DVB-C2 tuner gelanceerd.

De nieuwe techniek heeft al grootste voordeel dat er bandbreedte bespaard wordt. Deze bandbreedte hebben kabelaar als UPC en Ziggo hard nodig om het internet steeds sneller te kunnen maken maar ook om meer televisiezenders toe te voegen aan het pakket. Ook nieuwe ontwikkelingen aan HDTV en Video on Demand hebben veel bandbreedte nodig.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Mooi, (no offence), bestaat al sinds 2008.

http://en.wikipedia.org/wiki/DVB-C

Allemaal commercieel gedoe, men loodst ons door allerlei producten/standaards.
Men wacht geduldig tot de boel goed verkocht is, vervolgens de nieuwe standaard.
Zo houdt men ons, de consument, bereidt om weer de buidel te trekken.

Ik hoop niet dat Ziggo mee gaat, dan komt er toch echt een heuse schotel
aan m'n gevel te hangen. Angry
 
Black Tiger
Nou van de schotel hoef je ook niet blij te worden, daar ben ik in thuis en daar wijzigt ook alles, van analoog naar digitaal (DVB-S) en nu naar HD, pakketten wijzigen, prijzen blijven stijgen. Smartcards achterlijk duur....
Ik zou al eerder bereid zijn de schotel er uit te kiepen en een leuker TV pakketje bij Ziggo te nemen. Goedkoper en je krijgt er meer voor terug.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Cardsharing? Leuke, hele leuke resultaten gezien in m'n omgeving.
 
Black Tiger
Ja dan wel, maar da's illegaal. Dus dat werkt nu nog leuk, al iets minder voor de NL zenders met de laatste nieuwe truuk. Maar ik ging even uit van het legale gebeuren.
Cardsharing kan ook met Ziggo hoor. Moet je alleen soortgelijke ontvangers gebruiken.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees

Quote

Black Tiger schreef:

Ja dan wel, maar da's illegaal. Dus dat werkt nu nog leuk, al iets minder voor de NL zenders met de laatste nieuwe truuk. Maar ik ging even uit van het legale gebeuren.
Cardsharing kan ook met Ziggo hoor. Moet je alleen soortgelijke ontvangers gebruiken.


jongens toch Smile hou het netjes
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
MisterSenseo
Big Brother is watching you..........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Monteur_kees

Quote

MisterSenseo schreef:

Big Brother is watching you..........Pfft


ja er gingen alarmbellen rinkelen bij mijn echelon
hahaha Grin
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
kobus1960
Grin Was gelukkig maar een suggestie, liep hier net een regenjas/hoed rondjes
met een hasselblad + telelens. Grin
 
Black Tiger
Wij houden het toch netjes? Interne cardsharing is toch legaal? Ik heb 2 kids, 1 vrouw, ikzelf en 2 honden en krijg maar 5 smartcards.GrinGrinGrin
De honden kijken graag Dog whisperer.Grin
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe kabeltechniek: DVB-C2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Meer data en korting bij nieuwe Vodafone-abonnementen Ziggo nieuws : 7 25-05-2019
Advertentie