obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
lokale computerboer prutsers
BMP
Belt een kennis mij of ik even naar de laptop van zijn zoon kan kijken, hij laad niet meer op.

Natuurlijk wil ik dat wel even doen, kom maar langs, tien minuten later stond hij op de stoep met een Pacard bell easy note.
Ik vraag hoe komt dat nu? als antwoord mja hij laad niet meer, toen heb ik hem bij de lokale computer zaak gebracht en daarna heeft hij het maar even goed gedaan, je moest op het laatst steeds meer wrikken en bewegen aan het stekkertje om het lampje van het laden aan te krijgen.

Goed ik de boel wat losschroeven, kom ik eerst al vier missende schroeven tegen waarvan twee cruciale van de scharnieren Angry
vervolgens bleek het vrouwelijk stekkertje in de behuizing een kwartslag gedraaid te zijn en op de zijkanten opgevuld met
ingetaped papier Sadom hem op zijn plek te houden Think

Door het loszitten is een draad soldering losgegaan, na het verlengen van een stukje min draad en het stekkertje er weer goed aan gesoldeerd ook op de goede manier in de houder geklikt te hebben werkte het weer prima
met wat nieuwe schroefjes er in en klaar is kees, ongeveer een uurtje werk.

Daar kan ik nu zo pissed off Whip van zijn, een computerboer die voor dat prutswerk ook nog eens een rekening van 80 euro heeft. bah bah en nog eens bah, missende schroeven rolletjes papier als bevestigings materiaal
en tot slot een gepeperde rekening.

ClapClapClap en zo worden we vaak door onze medemens besodemieterd Thumbs Up helaas.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas
Ja, da's ongelofelijk inderdaad. Bij dat soort zaken maak ik meestal een Macro foto. Kun je alles zeer gedetailleerd op zien. Goed als bewijs later.

Maar dat er 4 schroeven missen Helpless Hoe krijgen ze het voor elkaar joh?
En dan nog 80 euro vragen??

Ik heb zoiets met de auto wel eens meegemaakt. Er zat een tikkend geluid in de vooras. Bleek versleten homokineet te zijn. Afijn, boel laten repareren. Ik zei nog: "Is het tikken nou weg?" "Ja zeker meneer !" Afijn, ik ermee wegrijden. Weer precies hetzelfde geluid. Gelijk terug gegaan.
Hadden ze de verkeerde homokineet vervangen !
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Helaas zijn er veel prutsers bezig.
Eerlijk gezegd ben ik niet zo Mad meer dat ik ermee aan de slag ga.
De boel die een ander verkloot heeft opknappen en vervolgens
kan je fatsoenshalve bijna niets meer rekenen. Die mensen zijn
al een pak geld kwijt door die prutsers. Dus ik stuur die mensen
terug naar diegene die het niet goed heeft afgehandeld. Bye-sad
 
Black Tiger
Da's precies waar ik ook een hekel aan heb.
Da's ook tevens de reden dat ik wel aan pc's pruts, want daar heb ik genoeg verstand van, maar niet aan laptops.
De binnenkant van de laptops is mij te weinig bekend, ik heb geen zin om dan "reparaties" te gaan uitvoeren en op die manier dus ondeskundig te repareren en de mensen daarvoor ook nog eens met rekeningen voor m'n prutswerk op te zadelen.

Laptop reparaties blijven derhalve bij mij beperkt tot software.Cool

Jammer genoeg denkt niet iedereen zo en zijn er teveel prutsers actief die zich nergens een bal van aantrekken en de klant opzadelen met kosten voor een reparatie die in feitelijk niet eens een reparatie is.Sad
Greetings, Black Tiger
 
BMP
Ja flapdozen is ook niet mijn favo, met de meesten weet ik het wel redelijk, maar soms is vriend google even nodig.

Think
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Vriend google, en vooral op youtube staan leuke visuele handleidingen. Secret
 
Black Tiger
Ja dat zal best, maar ook niet van alles. En je moet bijv. ook weten enorm voorzichtig te zijn met die hele dunne flatkabeltjes als je ze tegen komt etc.
M.a.w. ik blijf er liever vanaf. Als ik ook al moet gaan opzoeken hoe ermee te werken, dan is dat iets voor het eigen materiaal.
Anderen laat ik er liever mee naar iemand toe gaan die er dan meer van weet c.q. al vaker laptops gerepareerd heeft, krijg ik ook nooit klachten.Smile
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
Tja, vroeger kon je nog wel eens wat onderdeeltjes uit een printje solderen enzo... Is tegenwoordig eigenlijk niet meer te doen met die micro onderdelen.
Prachtige techniek hoor, daar niet van... maar de "charme" van het zelf repareren is er voor mij wel af.

Maar zo'n voedingsaansluiting zelf repareren is natuurlijk wel gewoon leuk (en best te doen.) Zeker als het werkt en je er iemand een plezier mee doet.
En je kunt er altijd bijzeggen: "Ik wil het proberen voor je maar er bestaat een kans dat ie straks helemaal niks meer doet."
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Black Tiger
Ja precies, maar da's wat ik bedoel, als je het voor kennissen doet, maar als je facturen gaat schrijven dan is het toch een ander verhaal.
En als je dan ziet wat zo'n prutser er van bakt voor 80 euro, gaan je toch de haren overeind staan, niet?
Greetings, Black Tiger
 
BMP
Nou ik reken wel altijd iets maar dat is nooit veel, voor mij is het ook hobby natuurlijk, het punt is als je het altijd gratis gaat doen voor kennissen
dan heb je nooit meer vrije tijd over en je krijgt er steeds meer kennissen bij Grin
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lokale computerboer prutsers', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie