obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
HD TV valt steeds weg (1 sec. zwart beeld)
Guidooo
Hallo,

sinds kort heb ik een Ziggo abbo. Plus, met een Cisco HD recorder.
Deze is via een HDMI kabel verbonden met mijn LG 55 LM 760s (3D)TV.

Als ik TV zit te kijken valt telkent het beeld 1 seconde weg en is mijn beeld zwart.
Daarna doet hij het gewoon weer.
Meestal gebeurd dit ongeveer 7 keer in een uur.

Ik heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd, maar dit zonder succes.

Nu heb ik een Scart kabel op het Cisco apparaat verbonden naar mijn TV (ipv een HDMI kabel) en is het probleem opgelost, maar het beeld naturrlijk minder scherp.

Kan iemand mij vertellen wat een oplossing zou kunnen zijn ?

Alvast heel erg bedankt,

Guido
 
kobus1960
Heb je in het menu van de TV de kans om het type HDMI aan te geven?
Speel daar even mee, vaak ligt daar de oorzaak.
Let ook even op of de aansluiting goed schoon zijn, nogal kwetsbaar.
 
Guidooo
Hallo Kobus,

helaas is er geen mogelijkheid om in het menu van de TV, het type HDMI aan te geven.
Ook zijn de aansluitingen goed schoon.

Heb je toevallig nog andere mogelijke oorzaken ?

Alvast bedankt.
 
Nicholas
Ik denk dat je eerst moet uitsluiten of het niet aan je Cisco ligt. Er zijn namelijk meerdere problemen met HDMI en Cisco, maar dan vooral in combinatie met Philips TV's.

Sluit eens een ander apparaat aan via HDMI (als je dat hebt natuurlijk) en kijk dan is wat ie doet.

Je zou ook nog eens je TV terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten. Of een andere HDMI poort gebruiken. Je kunt ook nog je cisco eens op een andere resolutie instellen (720P i.p.v. 1080i ofzoiets) En kijken of het beeld dan nog wegvalt.

Ik denk namelijk dat het daar iets mee te maken heeft (bij het zappen naar een ander kanaal met andere resolutie gaat er iets mis in de communicatie tussen decoder en TV)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
BMP
Een hdmi handshake probleem, het kan aan de kabel liggen, maar meestal is een firmware update ook noodzakelijk.

hier een artikel http://hometheater.about.com/od/homet...oblems.htm
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas
Ah, weer wat geleerd. Dacht dat Handshake te maken had met resolutie maar heeft dus te maken met Encryptie.

Eigenlijk toch irritant altijd dat de boel zo goed beveiligd moet worden dat je tegenwoordig bijna professor moet zijn om gewoon je TV aan de praat te krijgen. Grin Kijk, ik wil absoluut niet terug naar de oude TV maar was allemaal wel een stuk eenvoudiger. Gewoon inpluggen en klaar. En als ie het niet deed, dan een klap erop, dat hielp vaak ook.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Guidooo
Bedankt voor de reactie, maar helaas valt het beeld bij een andere resolutie en/of een andere HDMI ingang weer een paar keer per uur voor 1 seconde weg.
 
kezeltje

Quote

Nicholas schreef:

Ah, weer wat geleerd. Dacht dat Handshake te maken had met resolutie maar heeft dus te maken met Encryptie.

Eigenlijk toch irritant altijd dat de boel zo goed beveiligd moet worden dat je tegenwoordig bijna professor moet zijn om gewoon je TV aan de praat te krijgen. Grin Kijk, ik wil absoluut niet terug naar de oude TV maar was allemaal wel een stuk eenvoudiger. Gewoon inpluggen en klaar. En als ie het niet deed, dan een klap erop, dat hielp vaak ook.


Heb ik nu een medestander, die pleit voor het afschaffen van encryptie?

Hoe meer zielen hoe beter.

WEG MET ENCRYPTIE!!!

Jan.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Guidooo
en jij hebt ook nog geen oplossing gevonden ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD TV valt steeds weg (1 sec. zwart beeld)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld Klacht over Ziggo : 8 03-12-2019
dubbel tv beeld Digitale radio of televisie storing : 8 30-07-2018
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
Wi-Fi valt weg, printer neemt Wi-Fi in beslag WiFi, draadloos netwerk : 2 19-11-2017
Beeld en geluid synchronisatie Algemeen : 1 20-08-2017
Advertentie