obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Beste instellingen voor optimale snelheid aub...
JeroenPBVW
Bedankt voor al jullie antwoorden.
Ik heb de bekabeling vanaf de Ubee naar de TV en de Bluray vervangen naar Sftp cat.5e (dus extra afgeschermd) verder een Netgear 10/100/1gb switch er tussen.
Het streamen vanaf mijn server naar de Bluray gaat probleemloos ( 3D Bluray bestand vanaf de server afspelen zonder haperen) Het haperen van de 3D content van de Smarthub van Samsung stagneert, maar goed ik lees dat dat dan weer weinig met mijn pakket van doen heeft.

Kan iemand mij nog vertellen hoeveel snelheid ik in deze configuratie zou moeten kunnen halen?
Met touwtje trekken krijg je ook nooit wat je verwacht!
 
MaXMhZ
Ervan uitgaand dat je Windows 7 draait;
Plug die cat 5e kabel(s) even in op de computer, start dan taakbeheer even. Onder een van de tabs zou moeten worden weergegeven dat de verbinding 1Gb/s is.


Indien hier 100 Mb/s weergegeven wordt, is de kabel waarschijnlijk niet snel genoeg.

De interne snelheid op je plaatselijke netwerk zou 1 Gb/s moeten zijn als alles goed is. Het zou er maximaal 20% onder mogen zitten met goede kabels. WiFi zal een stuk lagere snelheid zijn in verband met grote communicatie-overhead en allerlei omgevingsfactoren.


De externe snelheid zou de abonementssnelheid
(60 Mb down, 6 Mb up bij Ai1 Plus) moeten zijn.

Bekijk dit via taakbeheer. Speedtests geven alleen een grove indicatie. Ze kunnen er makkelijk 40% naast zitten.

Meestal leverd Ziggp 10% meer snelheid dan ze beweren.
Het gaat erom of je goed kunt werken, dus staar je niet blind op cijfertjes, die sowieso een momentopname weergeven.
Gewijzigd door MaXMhZ op 22-10-2012 14:07
 
Black Tiger

Quote

hmmm mijn AC Ryan Playon! mini2 (gigabit ethernet) komt regelmatig boven de 100 Mb/s

Ja maar ik heb een PlayonHD, eerste versie, die heeft ook maar een 100mbit netwerkkaart en daarvan is bekend dat ie niet sneller kan dan 5 a 6 mbyte/sec, met dataoverdracht, streamen doe ik er niet mee.

Het is bij ethernetwerken in mijn optiek juist logischer om over bytes te spreken, bits is een veel kleinere hoeveelheid. Bits werkt verwarrend met de snelheid die bijv. wordt aangegeven voor netwerkkaarten. De daadwerkelijke snelheid ligt vaak lager dan zo'n kaart aan kan.
In programma's voor news wordt ook vrijwel altijd in bytes aangegeven, bits is nooit echt een logische keuze geweest om over te spreken bij mij weten. Dat wordt alleen gebruikt voor abonnementssnelheden aan te duiden en snelheden die netwerkkaarten aan kunnen (10/100 of 10/100/1000).
Greetings, Black Tiger
 
MaXMhZ
De meeste snelheden worden tegenwoordig in bits/s aangegeven. Netwerk, Netwerk kaarten, SATA harddrives, noem maar op. Bytes is meer iets uit een grijs verleden toen parallel verbindingen werden gebruikt zoals de printer poort en IDE drives. Het wordt pas echt verwarrend als je begint over IEC binary prefixes als MiB, kiB etc. en SI eenheden als kb, Mb, kB en MB Het is erg leuk dat al deze eenheden lukraak (en vaak verkeerd
) door elkaar gebruikt worden. Ook de prefixes als Mega en mili worden nogal eens misbruikt, net als bit en Byte.

10/100/1000 bits/s dus Wink
 
Black Tiger
Dat is wat ik bedoel. Snelheid in bits wordt alleen bij hardware aangegeven en abo's. Bytes is zeer zeker niet uit een grijs verleden en bestaat nog steeds en wordt ook terecht nog veel gebruikt.
Bij download en streaming snelheden ga je niet in bits praten, dat wordt nog steeds netjes in bytes gedaan.
Anders moet je weer gaan terugrekenen. Goh ik kan met 60mbit downloaden... ja cool.. ohja, hoeveel is dat in megabyte per seconden, want een cd wordt toch echt in megabytes grootte aangegeven en je wilt weten hoe lang je er over doet.
Dus megabytes.
En dat doe je ook voor streamen want je wilt weten hoe je daadwerkelijke snelheid is.
Dus er is verschil in. Inderdaad net zoals de prefixes nogal eens vaak verkeerd gebruikt worden, maar dat is omdat de standaarden hier zelf verwarring over gezaaid hebben met die andere norm.

10/100/1000 bits dus ja, zei ik zelf ook al. Maar streamsnelheid in megabytes/sec.Smile
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Om het nog erger te maken kun je met 8 bits doorvoersnelheid geen 1 Byte doorvoeren. Als je te veel 0-bits achter elkaar doorstuurt weet hij op een bepaald moment niet meer of hij nu 8 of 9 keer niets ontvangen heeft. De verbinding heeft af en toe een 1 nodig om weer te synchroniseren. De bytes moeten dus her-codeerd worden zodat er nooit te veel nullen achter elkaar komen. Bij dit her-coderen moeten er extra bitjes toegevoegd worden. En altijd wordt de data in blokken verstuurd met een voorloop van extra info over het blok en een checksum.

Effectief kom je dan meer uit dat ca 10X zoveel bits door het netwerk gaan dan het aantal Bytes dat je wilt versturen en niet 8x zoveel.PC

Als gebruiker ben je niet geïnteresseerd hoeveel extra bitjes er aan de datastroom toegevoegd worden. Jouw gaat het om het aantal Bytes dat per seconde verstuurd wordt.
 
Black Tiger
Ja da's logisch, want er worden ook geen 8 bits data verzonden maar 7 databits en 1 parity bit en als dat niet correct is dan volgen er correctiebits (om het zo effe te noemen). Je kunt een paritybit niet controleren als je geen checksum of iets soortgelijks hebt dus er vliegt altijd meer over de lijn.
Dat was vooral nogal eens leuk in de tijd van de oude netwerken, Token-ring en coax netwerk. Toen had je alleen nog hubs dus alles wat er over het netwerk ging kwam door alle machines heen. Had je ook vaker last van collisions enzo, zeker als er zo'n BNC terminator stuk ging.Grin
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beste instellingen voor optimale snelheid aub...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Advertentie