obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Decoder van Ziggo zat? Een eigen decoder gekocht? Meld hier de ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Humax goes HD
newty
Hoi allen!

Zat laatst eens te kijken naar het aanbod van HD decoders en daarbij viel mij oog op de nieuwe humax HD ontvanger.
Heeft iemand de nieuwe Humax IRHD 5000c al getest trouwens ?
En is deze een goede concurrent voor de Samsung H 360 ?

greetz

-newt
Gewijzigd door newty op 05-08-2008 20:10
 
gabadart
hoi
Ja ik heb de humax nu een paar dagen aan het draaien. heb daarvoor de samsung hd360 gehad. De humax irhd 5000c draait prima, beter dan de samsung. sappen gaat snel,prima menu.
 
baudolino34
Hallo, ik ben hier nieuw, dus ik weet niet of dit de juiste plek/manier is om dit bericht te plaatsen. Scheldt me maar uit als het nodig is.
Mijn probleem is het volgende: ik heb een Philips flat screen met een Humax 500c HD-decoder. Deze twee aan elkaar gekoppeld met een HDMI kabel.
Nu heb ik de afstandsbediening(ACool van de TV nodig om het geluid te regelen en de rest met e AB van de decoder.
Als probeersel heb ik een audio-kabel aangesloten tussn de decoder en de TV; nu heb ik wel geluid via de AB van de decoder. Weet iemand waarom ik geen geluid kan regelen via de AB van de decoder?
Ligt dat aan de decoder of aan de TV

BVD
 
Zippo
Aan de tv. Als 'eindstation' zou die dat moeten regelen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema
Als je je decoder via een hdmi kabel hebt aangesloten zou je je decoder met de AB van je tv moeten kunnen bedienen. Hiervoor is namelijk het HDMI-CEC protocol bedacht. Vanaf HDMI v1.2 zit dat in elk apparaat met een HDMI sticker er op (onderdeel van de eisen om het HDMI logo te mogen voeren). Mogelijk moet je je tv eerst instellen voordat hij de decoder herkent.

Helaas zit er in de hdmi-cec specificatie nog veel ruimte voor leverancier-specifieke 'uitbreidingen'. In de praktijk komt het er op neer dat meestal als je 2 apparaten van verschillende leveranciers op elkaar aansluit, maar een paar basis functies bediend kunnen worden. Maar, ik zou verwachten dat zenderkeuze en volume daar allebei wel bij zouden moeten horen, dus verwacht ik dat je die wel werkend moet kunnen krijgen. Bijzondere functies als bijvoorbeeld instellingen zul je meestal met de 'eigen' AB moeten blijven bedienen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax goes HD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Humax IR-FOX C Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 14-10-2016
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen : 2 25-09-2016
Advertentie