obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925
BMP
Start de pc eens op in veilige modes met netwerkondersteuning, en doe de speedtest, en kijk het even aan hoe het dan gaat, of je dan ook verschil ziet.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
barre61
Ik had in het begin ook veel last van wegvallende verbindingen.
De encryptie op WPA2 en alleen AES heeft bij mij een veel beter resultaat met de verbinding opgeleverd.
 
Nicholas
Is altijd weer een lastig probleem met wegvallende wifi verbindingen omdat het zoveel oorzaken kan hebben.

Drivers wifi netwerkkaart (zoals al omschreven) , storingszenders in de buurt, instellingen van de beveiliging (goeie tip van barre61 Thumbs Up) Het is altijd weer uitsluiten van zaken.

Tip die ik nog kan geven: Installeer Inssider op je laptop en ga eens goed de kanalen na. http://www.metageek.net/products/inss.../inssider/
Loop dan wat rond in huis en kijk wat er gebeurd. Zorg er zeker voor (zoals al eerder geadviseerd hier) dat je drivers van je wifi netwerkkaart up to date zijn !!!
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

plop schreef:
Toen branden de 1e 2 lampjes vanaf de linkerkant van de WIFI modem groen, de rest brande niet.

Als ik het dus goed begrijp had je totaal geen verbinding en branden alleen de eerste twee leds groen, voor de rest niets? Als ik het goed begrijp, branden toen dus alleen Power en DS. Dat klinkt als een herstart van je modem. Kan door signaalproblemen komen. Je kan in dat geval het beste de klantenservice bellen voor een monteur.
Ziggo WebCare Jelle
 
Robert99999
Heb het zelfde probleem als Plop; vele malen daags geen internetverbinding.

Is al vanaf het begin (installatie is 2 weken geleden opgeleverd met Alles in 1 Extra met EPC3925 modem en Humax 5100 hd ontvanger).

Probleem (bedraadde verbinding en wifi) ontstaat bij mij standaard bij opstarten van browser en dan bij het opvragen van een website (DNS server adressen van ziggo op de modem ingesteld alsmede ook de open dns adressen van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Beide geven dezelfde respons. Het duurt het weer 3 a 4 minuten en komt de verbinding weer terug. Gaat het weer een kwartiertje goed en dan weer misse boel.
Ik schrik een beetje van de hoeveelheid klachten (wegvallen) betreffende dit modem welke te vinden zijn op internet.

draaikastje aan de muur --> EPC3925 ----> switch ----> pc (win7 64 laatste netwerkdrivers)
en dan nog diverse wifi apparatuur

Ik zie ontzettend veel kastje naar de muur berichten langs komen.

btw: als ik begin met downloaden van nieuwgroepen ipv opstarten met browser blijft verbinding vaak wel in stand??
(browsercaches zijn leeg; browser ie, firefox en chrome geven alle 3 dezelfde resultaten.
 
kobus1960
Plop en Robert, hebben jullie beiden een HD ontvanger / Recorder?
Dan is daar toch ook een Tratec versterker bijgeleverd, of zie ik dat
verkeerd. Dan MOET het draaikastje de noordelijke ijszee in, en even
op klikkerdeklik in mijn onderschrift klikken. Anders gaat het echt
nooit werken. Ik heb Plop gevraagd of ie een dergelijk ding ook had.
Echter daar geen antwoord op gekregen.
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

kobus1960 schreef:

Plop en Robert, hebben jullie beiden een HD ontvanger / Recorder?
Dan is daar toch ook een Tratec versterker bijgeleverd, of zie ik dat
verkeerd. Dan MOET het draaikastje de noordelijke ijszee in, en even
op klikkerdeklik in mijn onderschrift klikken. Anders gaat het echt
nooit werken. Ik heb Plop gevraagd of ie een dergelijk ding ook had.
Echter daar geen antwoord op gekregen.


Bij de Humax ontvangers wordt geen versterker geleverd. Alleen bij de Cisco en Samsung decoders wordt een versterker geleverd.
Ziggo WebCare Jelle
 
kobus1960
Aha, oke, en die mensen moeten wel van die draaidoos gebruik maken?
Dan is voor mij het probleem helder Jelle,
Dank voor je aandacht, hoop voor je dat dit niet structureel is. Helpless
 
Robert99999
Nou ben ik op dit moment niet thuis maar ik heb een wcd met 3 aansluitingen (1x tv; 1x radio en 1 x modem); Tratec versterker komt mij zo niet bekend voor.

Ik zou zeggen:
aansluiting tv --> eigen versterker ---> diverse tv's / hd ontvanger (geen recorder)

aansluiting radio --> radio

aansluiting modem --> modem (verbinding interactief dmv utp kabel van modem naar ontvanger).

Ik ga dit vanavond controleren op waarheid.
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

kobus1960 schreef:

Aha, oke, en die mensen moeten wel van die draaidoos gebruik maken?
Dan is voor mij het probleem helder Jelle,
Dank voor je aandacht, hoop voor je dat dit niet structureel is. Helpless

Eerder moest de draaidoos/verdeler (umu) en/of 2-gats wandcontactdoos verwijderd/vervangen worden, dit omdat de 2-gats wandcontactdoos en draaidoos een filter ingebouwd hebben om de radio en tv frequenties te scheiden. Eerder was het zo dat de twee gebruikte frequenties voor interactieve televisie te ver uit elkaar lagen waardoor de ene frequentie in het radio gebied lag en de andere in het tv gebied. bij gebruik van een 2-gats wandcontactdoos of umu was het hierdoor onmogelijk om interactief te kunnen gebruiken. De frequenties zijn verhuisd waardoor het vervangen van de aop niet meer nodig is. Echter, in geval van een Cisco of Samsung ontvanger, waarbij een versterker geleverd wordt is het wel aan te raden om deze aan te sluiten (is in de meeste gevallen ook echt nodig).

De draaidoos is bij gebruik van de Humax ontvanger en internet via Ziggo wel nodig, anders heb je immers geen aansluiting voor je modem, gezien de versterker niet meegeleverd wordt en in dat geval moet ook de AOP vervangen worden omdat de draaiaansluiting anders niet aangesloten kan worden. Het retour signaal (aanvragen van filmpjes, series enz.) gaat bij de Humax ontvanger overigens via internet.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 03 2012 16:24:22:

Quote

Robert99999 schreef:

Heb het zelfde probleem als Plop; vele malen daags geen internetverbinding.

Is al vanaf het begin (installatie is 2 weken geleden opgeleverd met Alles in 1 Extra met EPC3925 modem en Humax 5100 hd ontvanger).

Probleem (bedraadde verbinding en wifi) ontstaat bij mij standaard bij opstarten van browser en dan bij het opvragen van een website (DNS server adressen van ziggo op de modem ingesteld alsmede ook de open dns adressen van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Beide geven dezelfde respons. Het duurt het weer 3 a 4 minuten en komt de verbinding weer terug. Gaat het weer een kwartiertje goed en dan weer misse boel.
Ik schrik een beetje van de hoeveelheid klachten (wegvallen) betreffende dit modem welke te vinden zijn op internet.

draaikastje aan de muur --> EPC3925 ----> switch ----> pc (win7 64 laatste netwerkdrivers)
en dan nog diverse wifi apparatuur

Ik zie ontzettend veel kastje naar de muur berichten langs komen.

btw: als ik begin met downloaden van nieuwgroepen ipv opstarten met browser blijft verbinding vaak wel in stand??
(browsercaches zijn leeg; browser ie, firefox en chrome geven alle 3 dezelfde resultaten.


Ik begrijp dat je tussen de computer en modem een switch aangesloten hebt. Heb je ook problemen wanneer je de switch er tussenuit laat? En zo ja, valt er dan ook iets op aan de modem als de verbinding wegvalt? bijvoorbeeld lampjes welke uit zijn of knipperen terwijl ze dit normaal niet doen. Zelf de DNS adressen invoeren moet niet nodig zijn, deze worden automatisch toegewezen.
Gewijzigd door Ziggo-WebCare_Jelle op 03-12-2012 16:46
Ziggo WebCare Jelle
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie