obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Geen wifi: geen WAN ip, upstream lamp knippert
Ndoc
Beste allen,
Gisteren heb ik geprobeerd bij een collega de wifi-internetverbinding te herstellen: deze was er plots spontaan mee gekapt. Het is een Ubee EVW3200 modem, zonder extra apparaten aangesloten, en slechts gebruikt voor 1 laptop en mobiel. Bij nagaan van de instellingen van de verbinding van het modem via http://192.168.178.1 viel op dat er geen WAN ip werd toegekend. Dit zegt me echter niet zoveel, anders dan dat ik bij het voorbeeld van de standaardinstellingen zie dat die er wel zou moeten zijn ;-). Ook bij stroom van het modem afhalen, resetten van het modem met de knop en teruggaan naar de basisinstellingen van het modem via de instellingenpagina hielpen niet. Nu knippert bij herstart van het modem het US lampje continu. Ziggo al gebeld, er moet een monteur komen, maar iemand enig idee of dit zelf nog op te lossen is? Alles opnieuw installeren? Stuurprogramma's ergens bijwerken? ....???? Of is dit puur signaaltechnisch en niet zelf op te lossen? Dit omdat ze de internetverbinding hard nodig heeft voor haar werk en het nog niet duidelijk is wanneer er een monteur kan komen.
Dank alvast!

NB: Ik ben geen superervaren gebruiker, zoals vast duidelijk is ;-), maar heb bij mijzelf wel het wifi-netwerk geinstalleerd, dus ook geen complete leek. Ben nu mn ook nieuwsgierig of het oplosbaar is, ook ter lering van mezelf ;-)
 
kobus1960
Als alle aansluitingen zitten zoals het hoort, is dit idd een signaalstoring
waar een monteur bij moet komen. Meestal gaat dit redelijke vlot.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen wifi: geen WAN ip, upstream lamp knippert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Advertentie