obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVM3200 met Sitecom N300 router
Maarten2

Quote

MisterSenseo schreef:

En ik had het over fabrieksinstellingen.......Pfft
Dat eenmaal gedaan heb je automatisch het SSID wat onderop je router staat met een WPA2 .........eenmaal erop ingelogd kun je checken of het werkt en daarna je eigen verzonnen SSID met eigenverzonnen wachtwoord creëren en dan moet het gewoon werken in principen...Wink


Helemaal met je eens................ maar................. het werkt nu niet
Ik heb je stappen nauwkeurig gevolgd toen het niet werkte heb ik het nog een keer van het begin af aan gedaan.
Ik heb al vaker dit soort dingen aangesloten maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Maar beste MisterSenseo, werkt de Ubee EVM3200 nu als een router? kan het probleem veroorzaakt worden door "router op router"? Is het verstandig om ipv een router een draadloze switch te nemen??
 
briolet

Quote

werkt de Ubee EVM3200 nu als een router? kan het probleem veroorzaakt worden door "router op router"?

Nee. De EVM is puur een modem zonder verdere functionaliteit.

En als er alleen draadloos problemen zijn ligt het zeker ook niet aan een mogelijk defect in de Ubee. Ik lees ook dat ook andere wifi routerss dezelfde problemen geen. Dan zou ik het eerder in de cliënt zoeken, of een stoorzender bij je in de buurt die de gehele 2.4 GHz band stoort. Heb je al 5 GHz geprobeerd?

Quote

Als ik hem in WiFi Analyzer opzoek geeft die alles keurig aan en heeft een kanaal die ver van andere is verwijderd.

Wifi Analyzer ziet alleen wifi zenders, en niet de zenders in dezelfde band die geen wifi protocol gebruiken. zoals b.v. sommige babyfoons of oude types draadloze telefoon.
Gewijzigd door briolet op 05-03-2013 09:08
 
Maarten2
Beste Briolet, ik ben er ook al die tijd van uit gegaan dat de Ubee goed is. Wat ik me afvroeg of het alleen een modem of een modem/router is. Dan zou (zo is me ooit geleerd) een router een probleem kunnen hebben als je die op een router zet, vandaar mijn vraag. nooit router op router of switch op switch altijd router op switch of switch op router.
Met de WiFi Analyzer wilde ik aangeven dat ik wel een signaal zie van de router en omdat ik al een hele poos aan het prob
eren ben, heb ik ook gezien dat het verschillende kanalen gebruikt heeft.

Nee de 5 GHz heb ik nog niet geprobeerd, ik zal alle kanalen eens handmatig instellen en kijken of het lukt om een te vinden waar de boel wel op werkt.
Dank je wel voor je hulp
 
briolet
De EVM is de modem variant. Als je op de site van Ubee zelf kijkt, vind je hem alleen nog voor azie en amerika. Wel met de opmerking dat hij in grote aantallen in Eropa verspreid is.

De Ubee EVW 3200 komt niet eens meer voor. Die is door de EVW 3210 en 3220 vervangen. Als ik die specs lees dan kunen die gelijktijdig 2.4 en 5.0 GHz aan (net zoals mijn Apple Airports). Dan hoef je in elk geval niet in de router te kiezen.
 
Maarten2
Beste mensen bedankt voor jullie hulp.

Het is nu eindelijk opgelost en het draadloze netwerk is nu uitstekend en stabiel.Grin
Het bleek een te zwaar bewapende betonnen muur te zijn die het signaal compleet blokkeerde.
Ik had een Sitecom N300 X2 en die heb ik omgeruild voor ook een sitecom N300 maar dan de X5.
Deze bleek krachtig genoeg om zowel een goede verbinding in de woonkamer als ook met de draadloze printer in een van de slaapkamers.
Ik heb in deze router ook geen veranderingen hoeven aan te brengen, het was nu werkelijk plug en play.
Het routeradres is ook nog standaard Mocht het in de toekomst toch nodig te zijn zal ik de aanwijzingen van MisterSenseo weer opvolgen Clap, (Heb ze voor alle zekerheid toch ff opgeschreven)

Nogmaals iedereen hartelijk dank voor hulp om een oplossing te vinden.Thumbs Up
 
MisterSenseo
Dank voor je feedback en veel plezier met je draadloze netwerk.....Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Mooi dat je het hebt weten op te lossen.

Veel tabellen van reikwijdte binnen huis gaan uit van huizen met houten tussenwandjes. Dan kom je hooguit een spijker tegen. En ik zou me niet verwonderen dat Japanse fabrikanten testen publiceren die gemeten zijn bij muren van rijstpapier. Wink

Wapening in vloeren ken ik wel, buitenmuren ook nog, maar binnenmuren is niet zo gebruikelijk. Maar misschien ben ik niet meer op de hoogte van de moderne pre-fab woningen.
 
Maarten2
Tja Briolet daar moet ik je gelijk in geven, je verwacht het niet maar het is toch echt een dragende betonnen muur en blijkbaar zit daar wel erg veel ijzer in.
Normaal is idd dat alleen de buitenmuren van gewapend beton zijn en alle binnen muren van dat gasbeton, maar in dit appartementje moest er blijkbaar toch nog een muur komen van voor tot achter.

Ze hadden ook zo'n draadloze camera gekocht om te zien wie voor de deur staat, Helaas lukt het niet om een goed signaal te krijgen en de afstand tussen camera en beeldscherm is ......3 meter

Nogmaals dank voor al jullie steun en veel succes hier in dit forumThumbs Up
 
briolet
Dat van die draadloze camera kan soms lastig zijn. Ik heb er ook een paar, net onder de dakgoot geplaatst. Alleen die op 2 meter van de router zat deed het betrouwbaar. Ik geef daar echter ook de zinken dakgoten de schuld: Als je ze lekker droog onder de goot plaatst, zit de antenne bijna tegen de goot aan. Dat kan nooit goed zijn. In elk geval heb ik nu ook de laatste bekabeld om van alle problemen af te zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVM3200 met Sitecom N300 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
EVM3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 12-06-2018
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Advertentie