obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
virtual router
Monteur_kees
hallo iedereen Smile

zat een beetje te googlen en kwam een leuk proggie tegen om je windows7 machine met wifi / kaart of dongle als access point te gebruiken
zoek maar eens op virtual router of wifi hotspot voor windows

gr, Kees

(edit ) tiep foudje Smile
Gewijzigd door Monteur_kees op 14-03-2013 23:50
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
briolet
Dat ik een standaard feature op de Mac sinds versie OSX 10.7. Yeah

In kan in de menubalk van het systeem even snel de optie "Maak netwerk aan..." kiezen.
Dan krijg ik een window waar ik de netwerknaam, kanaal en beveiliging invul. Als ik dan OK doe, verbreekt hij eventuele verbindingen met een netwerk en wordt zelf een nieuw netwerk. Handig om even info tussen computers uit te wisselen als er geen netwerk is waar beide op kunnen inloggen.
En omdat hij bij default al de computernaam invult en je voor een kortdurend netwerk niet direct een beveiliging hoeft te kiezen kun je ook direct OK geven zonder wat in te vullen.
Ik kan een kanaal in de 2.4 of 5.0 GHz range gebruiken. Alleen bij beveiliging kan ik alleen tussen geen of WEP kiezen. Dus voor het creƫren van een permanent accesspoint is de Mac versie niet zo geschikt vanwege de mindere beveiliging.

Dat windows proggie ondersteunt wel WPA2 (moet je daar zelfs gebruiken). Lijkt me inderdaad een mooit iets. Wink
Gewijzigd door briolet op 15-03-2013 11:41
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'virtual router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Website(s) blokkeren op Cisco router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 07-07-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Router: Sitecom WLR-5002 (AC750) Software vragen : 4 07-03-2016
Advertentie