obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
probleem met verbinding router
Eric1968
Naast een prima functionerende computer hebben we sinds enige tijd
een i-pad, die in de huiskamer wordt gebruikt.
Het modem, door Ziggo geinstalleerd, bevindt zich in de meterkast.
Mijn computer is met een draad verbonden, de i-pad uiteraard niet.
Omdat er in de woonkamer een te lage ontvangst was, is er in eerste instantie
een router van het merk Cisco aangeschaft, maar het bleef rommelen.
Na contact met Ziggo is er iemand van Service Plus langs geweest, die een
Sitecom router installeerde; hiermee zou het euvel opgelost zijn; nee dus!
Daarna kwam er een Ziggo-monteur, die het euvel totaal niet kon oplossen.
Ziggo weet het nu ook niet meer en doet, technisch niets meer.
De afstand van de meterkast naar onze woonkamer is ongeveer 15 meter.
Dat lijkt mij een overbrugbare afstand.
 
briolet
Gewoon een draad naar de woonkamer trekken en daar de tweede wifi plaatsen. Heb ik ook gedaan. (In mijn geval niet naar de woonkamer, maar naar de ruimte direct boven de woonkamer.) Nu heb ik in het hele huis goede ontvangst, van kelder tot zolder.
 
briolet
Uit de tekst van Eric1968 heeft hij alleen maar geprobeerd om de originele ziggo wifi door twee anderen te vervangen. Veel effectiever is het om de wifi te plaatsen waar je hem gebruikt. Dus laat de originele wifi in de meterkast om dat deel van het huis te bedienen en leg een lijntje naar de woonkamer voor de later gekochte router. Met een beetje geluk past die CAT kabel nog door de buis waar nu de coax loopt.
 
mesa57
Hij heeft al een computer die op draad werkt. Als die in de woonkamer staat hoeft hij natuurlijk geen nieuwe draad te trekken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met verbinding router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Advertentie